• OMX Baltic0,56%303,3
  • OMX Riga0,21%869,78
  • OMX Tallinn0,35%1 980,01
  • OMX Vilnius1,02%1 194,22
  • S&P 500−0,77%5 606,91
  • DOW 30−0,95%40 829
  • Nasdaq −0,87%17 689,66
  • FTSE 1000,01%8 597,42
  • Nikkei 225−0,05%36 813,78
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,44
  • OMX Baltic0,56%303,3
  • OMX Riga0,21%869,78
  • OMX Tallinn0,35%1 980,01
  • OMX Vilnius1,02%1 194,22
  • S&P 500−0,77%5 606,91
  • DOW 30−0,95%40 829
  • Nasdaq −0,87%17 689,66
  • FTSE 1000,01%8 597,42
  • Nikkei 225−0,05%36 813,78
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,44
  • 12.02.14, 09:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuulutusest sõltub kinnisvara müügi edu

Müügis kinnisvara meelitab vaatama eelkõige hind, asukoht ja kvaliteet. Aga palju aitab kaasa ka adekvaatne ja sihtrühmale suunatud kuulutus, kirjutab tänane Äripäeva kuukiri Kinnisvara. 
Ober-Haus Kinnisvara elamispindade osakonna juhataja Taavi Reimets räägib, et kõige enam meelitavad müügis kinnisvara vaatama kolm olulist asja: õige hind, asukoht ja kinnisvara kvaliteet. Palju dikteerib olukorda ka pakkumiste arv piirkonnas. “Väga oluline on objektist lähtuvalt õigele sihtgrupile adekvaatse kuulutuse edastamine,” lisab Reimets.
"Kuulutuses peaksid tema sõnul olema kvaliteetsed fotod, korteri plaan, info panipaikade, parkimiskohtade, kommunaalkulude ja korteriühistu kohta – ühistu laenukoormus, planeeritavad ja tehtud tööd. Tasub ka esile tõsta müüdava objektiga kaasnevad hüved, näiteks madalad kommunaalkulud, parkimine kinnises hoovis vms. Väga täpselt tuleb lahti kirjutada, mida hind sisaldab või ei sisalda,” loetleb ta.
Uus Maa Kinnisvarabüroo elamispindade tegevjuht Eve Soppe ütleb, et valdav osa ostu­kliente otsib infot internetiportaalidest. “Seega on kuulutuse koostamise puhul väga oluline fotode ja sisuteksti kvaliteet. Müügikuulutuse tekst olgu lihtne ja informatiivne, samas peab see kõnetama lugejat.”
Kliendipäevadel saavad ostjad rahulikumalt objektiga tutvuda ja neil on selleks rohkem aega. “Otse maakleri poole pöördudes on hea kirjeldada täpselt oma ostusoovi ja usaldada sobivate pakkumiste väljavalik talle,” lisab Soppe.
Kuulutus peab silma hakkama Epicenter Kinnisvara juhatuse esimees Leanika Järve soovitab kuulutamisel olla loomingulisem.“Üks põhikohti on internet, kuhu klient esimesena uut kodu otsima suundub. Kuulutus peab silma hakkama,” selgitab ta. Esimeseks teguriks on kindlasti pildid, mis peavad olema tehtud profikaameraga.Teiseks kuulutuse pealkiri ja sisu. “Toon näite ühest korterist Luise tänaval, mida meie maakler on müünud pea aasta. Hind on turgu arvestades väga hea, pildid tasemel, aga kliendid ei helista. Selguse tõi klientide tagasiside. Arvati, et Luise on suure magistraali ääres ja seetõttu kindlasti mürarohke. Tegelikkuses aga asub korter viimasel korrusel ja sinna müra ei kostagi. Muutsime kuulutuse sisu ja panime pealkirjaks “Ilus korter Kassisabas”. Kliendid hakkasid rohkem helistama ja see andis võimaluse lisaselgitusi anda.
Lihtne lugejat kõnetav kuulutus* Edasta õigele sihtgrupile adekvaatne kuulutus.* Lisa kvaliteetsed fotod, korteri plaan, info panipaikade, parkimiskohtade, kommunaalkulude ja korteriühistu kohta.* Tõsta esile müüdava objektiga kaasnevad hüved.* Kirjuta lahti, mida hind sisaldab või ei sisalda.
Reklaam sõltub sihtgrupi vanusestMüügi juures tuleks tähele­panu pöörata erinevatele generatsioonidele.* Babyboomer’id,sündinud 1925–1945Ei pruugi käia internetis ega teada, mis on PDF-dokument.Tuleb suhelda otse, telefoni või kirja teel. Maaklerid panevad info lihtsalt postkasti.
* Generatsioon Y,sündinud alates 1985Teavad kuulutust lugedes mitte ainult seda, millise korteriga tegu, vaid on välja uurinud ka maakleri tausta ja eluloo.Ligimeelitamiseks tuleks kasutada kõiki interneti pakutavaid võimalusi. Tavaline netikuulutus ei pruugi mõjuda, üheks vahendiks on Facebook ja Twitter.Võib saata ka tekstisõnumeid, mis millegi põnevaga kohale meelitavad.Allikas: Epicenter Kinnisvara juht Leanika Järve
Põhjalikult kinnisvaraturust ja suundumustest räägitakse 20. veebruaril Äripäeva kinnisvarakonverentsil, mille kohta saad lähemat teavet SIIT .

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele