Isiklik auto või kulleriteenus?

08. juuli 2014, 17:15

Oma firmaauto on lisaks logistikale abiks ka reklaamipinnana – see on kulleriteenuse ees suur eelis. Samas tasub kulutus ära vaid siis, kui nelja ratast maksimaalselt koormatakse.

Nii mõnigi ettevõte seisab küsimuse ees, kas kasutada ettevõtte isiklikku autot või kullerfirma teenuseid. Millal tasuks eelistada üht, millal teist, kirjutab 9. juuli Äripäeva rubriik Logistika.

Restoran Mamo perenaine Margit Härma ütles, et neil on oma auto, mis enamasti tegeleb toitlustuse ja kaubaveoga, mitte tavalise logistikaga. “Auto hankimise peale ei tasugi mõelda, kui pole sääraseid toetavaid ülesandeid – siis pole see lihtsalt kasumlik. Kui aga on ka näiteks kaubavedu, tarvikute vedu, catering, siis on lugu hoopis teine ning sellest võikski lähtuda,” märkis Härma.

Härma sõnul on nende jaoks tähtis ajastus – hommikust, lõunat ja õhtust söövad kõik ikka enam-vähem ühel ajal ning muu aeg jääb tühjaks. Ta selgitas, et neil ongi muu tegevus selle järgi sätitud – kui on lõunasöögi aeg, siis kaubavedusid ei ole.

Oma rattad peavad kogu aeg veerema. Firmale auto valimisel mõeldi Härma sõnul päris palju, näiteks vaadati hoolega, et masin poleks liiga suur. “Saime juba esimesel korral hea liisingupakkumise ja nii see läks,” meenutas ta. “Lasime teha ilusa kujunduse ning nüüd töötab auto ühtlasi ka reklaamina.”

Härma rääkis, et ka kulleriteenust kasutatakse edasi, lihtsalt kombineeritakse oma masina sõitudega. “Nemad pakuvad ka teistsuguseid teenuseid, mitte vaid nn pitsavedu ja lõunatoidu transporti,” ütles ta. “Oma auto juures ongi vast oluline tööde ajastamine – et auto oleks ikka pidevalt töös,” lausus Mamo perenaine.

Lähedale viiakse ise, kaugemale teised. La Muu OÜ juhatuse liige Rasmus Rask ütles, et neil on jäätise poodidesse viimiseks oma väike kaubik Peugot Partner, millele oli lihtne külmaruum sisse ehitada. “La Muus on tööl kaks kullerit, Siim ja Kristo, kes lisaks jäätise laialiveole kontrollivad müügikohtades ka külmikute olukorda ja sätivad vajadusel väljapanekut,” rääkis Rask. “Kui on vaja jäätist Tallinnast väljapoole vedada, kasutame tavaliselt külmaveoteenust.”

Oma kaubiku ja töötajate kullerina kasutamine annab Raski sõnul tegevusse paindlikkust ja tagab parema ülevaate müügikohtadest ja väljapanekust. Pealegi on see kuluefektiivsem kui teenuse sisseostmine. “Kuna meil on palju kohti, kuhu viia, väikesed kogused ja palju tarneid, tuleb paindlikum ja odavam kasutada oma transporti,” tõdes Rask. “Kui oleks aga vähem müügipunkte ning suured kogused, harvad tellimused, siis vast kasutaks näiteks Via3Li või Nordneti.”

Sõiduk pakkugu palju võimalusi. Veebipoes Hobisport spordikaupu müüva Riveante OÜ juhatuse liikme Riho Everi sõnul toimetavad nemad pakid klientidele oma autoga vaid erandjuhul. Ta nõustub, et kulleriga oleks kauba viimine-toomine Tallinna lähedal odavam, aga kuna vahel tuleb firmal käia üle Eesti erinevatel spordiüritustel kaupa müümas ning ennast pildil hoidmas, siis selleks kasutatakse oma autot.

Ever märkis, et autole on kleebitud ka reklaamikandja. “Auto valiku juures vaatasime mahutavust, mugavust ja seda, et autot saaks kasutada nii väikebussi kui ka kaubikuna,” selgitas Ever.

Lilleäri Interflora Eesti tegevjuht Ingmar Kaup ütles, et nemad toimetavad kauba ehk lilled kohale täpselt samamoodi nagu Interfloras üle terve maailma – florist, kes tellimuse täidab, viib selle isiklikult kliendile. “Kindlasti leidub juhuseid, kus on vaja läinud kulleriteenust, aga eelkõige siiski mitte. Interfloras vastutab florist isiklikult oma tellimuse eest, ka selle eest, et see on kliendile viisakalt ja kenasti üle antud ja veendutud, et ta sellega rahule jääb,” ütles ta.

KOMMENTAAR: Oma autoga tasuta reklaam

Enno Eichen, ICONPRINT OÜ

Oma auto eelis kullerfirma kasutamise ees on see, et saad teha firmale tasuta reklaami. Auto on ju tegelikult 24/7 toimiv liikuv reklaam. Mida suurem pind, seda kasulikum firmale. Kõige kasulikum on ikka omada suurt bussi.

Ettevõte saab oma auto või bussi dekoreerida vastavalt oma maitsele, mingisuguseid piiranguid ei ole. Kõige tavalisem ja odavam lahendus on ühe- või kahevärvilised kleebised, kuhu läheb logo, telefon ja kodulehe aadress.

Kujundusest väga palju oleneb sellest, millega klient tegeleb – vastavalt sellele tulevad soovid kujundusele. Enamasti tahavad kõik olla kõigist isikupärasemad, aga on ka selliseid, kes soovivad väga minimalistlikke kujundusi.

TASUB TEADA: Miks eelistada autot, miks kullerteenust?

o Auto toimib liikuva, ööpäevaringse reklaamina.
o Ise kohale toimetades saad kohapeal veenduda, kas klient on kaubaga rahul.
o Auto tasub ära, kui lisaks kauba kliendini toimetamisele on sellel ka muid ülesandeid.
o Auto tagab parema ülevaate müügikohtadest ja väljapanekutest.
o Kui tarneid on palju, tuleb soodsam kasutada oma autot, väiksemate tarnete puhul pigem kullerfirma teenust.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    10. July 2014, 10:12
    Otsi:

    Ava täpsem otsing