• OMX Baltic−0,58%300,53
  • OMX Riga0,07%894
  • OMX Tallinn−0,35%2 073,78
  • OMX Vilnius0,04%1 201,54
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,22%8 804,28
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • OMX Baltic−0,58%300,53
  • OMX Riga0,07%894
  • OMX Tallinn−0,35%2 073,78
  • OMX Vilnius0,04%1 201,54
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,22%8 804,28
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • 08.07.14, 17:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Isiklik auto või kulleriteenus?

Oma firmaauto on lisaks logistikale abiks ka reklaamipinnana – see on kulleriteenuse ees suur eelis. Samas tasub kulutus ära vaid siis, kui nelja ratast maksimaalselt koormatakse.
Nii mõnigi ettevõte seisab küsimuse ees, kas kasutada ettevõtte isiklikku autot või kullerfirma teenuseid. Millal tasuks eelistada üht, millal teist, kirjutab 9. juuli Äripäeva rubriik Logistika.
Restoran Mamo perenaine Margit Härma ütles, et neil on oma auto, mis enamasti tegeleb toitlustuse ja kaubaveoga, mitte tavalise logistikaga. “Auto hankimise peale ei tasugi mõelda, kui pole sääraseid toetavaid ülesandeid – siis pole see lihtsalt kasumlik. Kui aga on ka näiteks kaubavedu, tarvikute vedu, catering, siis on lugu hoopis teine ning sellest võikski lähtuda,” märkis Härma.
Härma sõnul on nende jaoks tähtis ajastus – hommikust, lõunat ja õhtust söövad kõik ikka enam-vähem ühel ajal ning muu aeg jääb tühjaks. Ta selgitas, et neil ongi muu tegevus selle järgi sätitud – kui on lõunasöögi aeg, siis kaubavedusid ei ole.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Oma rattad peavad kogu aeg veerema. Firmale auto valimisel mõeldi Härma sõnul päris palju, näiteks vaadati hoolega, et masin poleks liiga suur. “Saime juba esimesel korral hea liisingupakkumise ja nii see läks,” meenutas ta. “Lasime teha ilusa kujunduse ning nüüd töötab auto ühtlasi ka reklaamina.”
Härma rääkis, et ka kulleriteenust kasutatakse edasi, lihtsalt kombineeritakse oma masina sõitudega. “Nemad pakuvad ka teistsuguseid teenuseid, mitte vaid nn pitsavedu ja lõunatoidu transporti,” ütles ta. “Oma auto juures ongi vast oluline tööde ajastamine – et auto oleks ikka pidevalt töös,” lausus Mamo perenaine.
Lähedale viiakse ise, kaugemale teised. La Muu OÜ juhatuse liige Rasmus Rask ütles, et neil on jäätise poodidesse viimiseks oma väike kaubik Peugot Partner, millele oli lihtne külmaruum sisse ehitada. “La Muus on tööl kaks kullerit, Siim ja Kristo, kes lisaks jäätise laialiveole kontrollivad müügikohtades ka külmikute olukorda ja sätivad vajadusel väljapanekut,” rääkis Rask. “Kui on vaja jäätist Tallinnast väljapoole vedada, kasutame tavaliselt külmaveoteenust.”
Oma kaubiku ja töötajate kullerina kasutamine annab Raski sõnul tegevusse paindlikkust ja tagab parema ülevaate müügikohtadest ja väljapanekust. Pealegi on see kuluefektiivsem kui teenuse sisseostmine. “Kuna meil on palju kohti, kuhu viia, väikesed kogused ja palju tarneid, tuleb paindlikum ja odavam kasutada oma transporti,” tõdes Rask. “Kui oleks aga vähem müügipunkte ning suured kogused, harvad tellimused, siis vast kasutaks näiteks Via3Li või Nordneti.”
Sõiduk pakkugu palju võimalusi. Veebipoes Hobisport spordikaupu müüva Riveante OÜ juhatuse liikme Riho Everi sõnul toimetavad nemad pakid klientidele oma autoga vaid erandjuhul. Ta nõustub, et kulleriga oleks kauba viimine-toomine Tallinna lähedal odavam, aga kuna vahel tuleb firmal käia üle Eesti erinevatel spordiüritustel kaupa müümas ning ennast pildil hoidmas, siis selleks kasutatakse oma autot.
Ever märkis, et autole on kleebitud ka reklaamikandja. “Auto valiku juures vaatasime mahutavust, mugavust ja seda, et autot saaks kasutada nii väikebussi kui ka kaubikuna,” selgitas Ever.
Lilleäri Interflora Eesti tegevjuht Ingmar Kaup ütles, et nemad toimetavad kauba ehk lilled kohale täpselt samamoodi nagu Interfloras üle terve maailma – florist, kes tellimuse täidab, viib selle isiklikult kliendile. “Kindlasti leidub juhuseid, kus on vaja läinud kulleriteenust, aga eelkõige siiski mitte. Interfloras vastutab florist isiklikult oma tellimuse eest, ka selle eest, et see on kliendile viisakalt ja kenasti üle antud ja veendutud, et ta sellega rahule jääb,” ütles ta.
KOMMENTAAR: Oma autoga tasuta reklaam

Artikkel jätkub pärast reklaami

Enno Eichen, ICONPRINT OÜ
Oma auto eelis kullerfirma kasutamise ees on see, et saad teha firmale tasuta reklaami. Auto on ju tegelikult 24/7 toimiv liikuv reklaam. Mida suurem pind, seda kasulikum firmale. Kõige kasulikum on ikka omada suurt bussi.
Ettevõte saab oma auto või bussi dekoreerida vastavalt oma maitsele, mingisuguseid piiranguid ei ole. Kõige tavalisem ja odavam lahendus on ühe- või kahevärvilised kleebised, kuhu läheb logo, telefon ja kodulehe aadress.
Kujundusest väga palju oleneb sellest, millega klient tegeleb – vastavalt sellele tulevad soovid kujundusele. Enamasti tahavad kõik olla kõigist isikupärasemad, aga on ka selliseid, kes soovivad väga minimalistlikke kujundusi.
TASUB TEADA: Miks eelistada autot, miks kullerteenust?
o Auto toimib liikuva, ööpäevaringse reklaamina.o Ise kohale toimetades saad kohapeal veenduda, kas klient on kaubaga rahul.o Auto tasub ära, kui lisaks kauba kliendini toimetamisele on sellel ka muid ülesandeid.o Auto tagab parema ülevaate müügikohtadest ja väljapanekutest.o Kui tarneid on palju, tuleb soodsam kasutada oma autot, väiksemate tarnete puhul pigem kullerfirma teenust.
Autor: Ketlin Rauk, kaasautor

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele