• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,17%6 194,61
  • DOW 300,94%44 511,34
  • Nasdaq −0,88%20 191,29
  • FTSE 1000,33%8 789,61
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,3
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,17%6 194,61
  • DOW 300,94%44 511,34
  • Nasdaq −0,88%20 191,29
  • FTSE 1000,33%8 789,61
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,3
  • 15.08.14, 20:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turistide kulutused kahanevad

Maksuvabale kaubale kulutatud raha vähenes esmakordselt alates 2009.aasta teisest kvartalist, selgub maksuvabade poodide ettevõtte Global Blue andmetest.
Aprilli ja juuni vahel kukkus Prantsusmaa, Itaalia, Suurbritannia ja Singapuri maksuvabade poodide, mis kokku moodustavad kolmandiku turust, käive 3% võrra, selgub uuringust.
“Langus ei tulene turistide arvu vähenemisest, vaid keskmise kulutuse kahanemisest,” teatas Global Blue oma avalduses.
Hiina ja Venemaa turistid olid languse peamiseks põhjuseks. Venemaa turistide, kes moodustavad umbkaudu 20% maksuvabade poodide klientidest üle maailma, kulutused kahanesid teises kvartalis tervelt 18% võrra. Langus tulenes peamiselt rubla väärtuse teravast kukkumisest ja Ukraina kriisist, mis kahandasid tarbijate maksevõimekust välismaal.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uuringu kohaselt langesid Venemaa reisijate kulutused aprillis 24%, mais 22% ning juunis 19%.
Itaalia on venelaste jaoks olnud üks populaarseimaid ostusihtpunkte ning venelaste kulutuste kahanemine on Itaalia kaupmeestele rängalt mõjunud. Teises kvartalis langes müük Milanos aprillis 12%, mais ja juunis aga 14%.
Venelaste ostlemine kahanes ka Londonis dramaatiliselt, kukkudes mais 40%. Pariisis kukkus mais venelaste ostlemine 26%.
Hiinlaste, kes eelmisel aastal moodustasid tervelt 27% kogu maksuvabade poodide klientidest, kulutused kasvasid teises kvartalis vaid 9%, võrreldes viimaste aastate 30 ja 50% kasvuga.
Hiina majanduskasv on viimastel aastatel aeglustunud, 2013. aastal kasvas riigi majandus 7,7%, mis on madalaim tase alates 1999. aastast. Selle aasta teises kvartalis kasvas riigi majandus 7,5%.
Hiina ostlejad on aga jätkuvalt maailma suurimad kulutajad. Teisel kohal on venelased.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele