Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Turistide kulutused kahanevad
Maksuvabale kaubale kulutatud raha vähenes esmakordselt alates 2009.aasta teisest kvartalist, selgub maksuvabade poodide ettevõtte Global Blue andmetest.
Aprilli ja juuni vahel kukkus Prantsusmaa, Itaalia, Suurbritannia ja Singapuri maksuvabade poodide, mis kokku moodustavad kolmandiku turust, käive 3% võrra, selgub uuringust.
“Langus ei tulene turistide arvu vähenemisest, vaid keskmise kulutuse kahanemisest,” teatas Global Blue oma avalduses.
Hiina ja Venemaa turistid olid languse peamiseks põhjuseks. Venemaa turistide, kes moodustavad umbkaudu 20% maksuvabade poodide klientidest üle maailma, kulutused kahanesid teises kvartalis tervelt 18% võrra. Langus tulenes peamiselt rubla väärtuse teravast kukkumisest ja Ukraina kriisist, mis kahandasid tarbijate maksevõimekust välismaal.
Uuringu kohaselt langesid Venemaa reisijate kulutused aprillis 24%, mais 22% ning juunis 19%.
Itaalia on venelaste jaoks olnud üks populaarseimaid ostusihtpunkte ning venelaste kulutuste kahanemine on Itaalia kaupmeestele rängalt mõjunud. Teises kvartalis langes müük Milanos aprillis 12%, mais ja juunis aga 14%.
Venelaste ostlemine kahanes ka Londonis dramaatiliselt, kukkudes mais 40%. Pariisis kukkus mais venelaste ostlemine 26%.
Hiinlaste, kes eelmisel aastal moodustasid tervelt 27% kogu maksuvabade poodide klientidest, kulutused kasvasid teises kvartalis vaid 9%, võrreldes viimaste aastate 30 ja 50% kasvuga.
Hiina majanduskasv on viimastel aastatel aeglustunud, 2013. aastal kasvas riigi majandus 7,7%, mis on madalaim tase alates 1999. aastast. Selle aasta teises kvartalis kasvas riigi majandus 7,5%.
Hiina ostlejad on aga jätkuvalt maailma suurimad kulutajad. Teisel kohal on venelased.