Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Venemaa tahab kärpida veolubade arvu

    Venemaa tahab niigi nappivate CEMT veo­lubade hulka neli korda vähendada. See tähendab, et Eesti ettevõtjatele jääks varasema 594 loa asemel kasutada umbes 160.

    Nõudlus CEMT veolubade järgi on alati olnud suurem kui pakkumine, nentis Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni info- ja veolubade osakonna juhataja Ermo Perolainen Logistikauudistele. Samas pole tema sõnul viimastel aastatel kahepoolsetest veolubadest puudu tulnud, kuna Venemaa on olnud nõus lubasid täiendavalt vahendama.
    Perolainen nentis, et praegune Venemaa ja ­Euroopa Liidu vaheline kaubanduspiirangute kehtestamine vähendab kaubavedu ja seega vajadust lubade järele. Siiski ei kahanda kaubandussanktsioonid kaubavahetust nii palju, kui Venemaa tahab vähendada CEMT veo­lubade arvu, lausus ta.
    Veolubade hulga vähendamine jagaks Eesti ettevõtjad kahte leeri – need, kellele see mõju ei avalda,  ning need, kes peavad püksirihma kõvasti pingule tõmbama.
    Kriisi ajal ei jõua palju ette mõelda. Euroopa ja ­Venemaa vahelisi vedusid korraldava OÜ K.Trans Plus juhatuse liige Andrei Žilkin ütles, et Venemaa kehtestatud embargo mõjutab firma tegevust juba praegu. “Sellele, mis võiks hakata toimuma järgmisel aastal, pole ma isegi veel mõelnud,” ütles ta ja lisas, et juhul kui CEMT kvoodi vähendamine läbi läheb, mõjub see halvasti firma konkurentsivõimele. “Peame siis hakkama mõtlema muudatustele,” viitas Žilkin ettevõtte arengu peatumisele ning isegi koondamistele.
    Ekspediitorfirma Linkobalt OÜ esindaja Toomas Serman nõustus, et kindlasti mõjutaks CEMT lubade vähendamine ettevõtete tegevust, sest igasugused keelud avaldavad pikemas perspektiivis   mõju. Tema sõnul on praegu transpordivahendeid rohkem kui kaupa, mida vedada, mistõttu on olukord tervikuna üsna kehv.
    Väikese kaubavooga firmasid ei mõjuta. Transpordifirma OÜ Võru Trans omanik Tõnis-Koit ­Pihu aga märkis, et CEMT lubade arvu vähendamine ei mõjuta tema ettevõtte tegevust seni, kuni kaubavoog on väike. “Praegu küll sellega probleeme ei ole ning ärevaks ei tee,” ütles Pihu.
    Pihu sõnul oli CEMT lubadega probleeme mõni aasta tagasi, ent näiteks mullu enam üldse mitte.
    Perolaineni hinnangul võib Eesti ja Venemaa vahelistel vedudel suureneda Vene vedajate osakaal, mis loodetavasti tähendab ka kahepoolsete veolubade arvu suurenemist. See peaks tema sõnul mingil määral kompenseerima CEMT veo­lubade arvu vähenemist. Kahepoolsete lubade aspekti tõi välja ka Pihu.
    Perolainen rõhutas, et CEMT veolubade arvu vähendamine ei ole veel otsustatud. Kui see siiski peaks juhtuma, võidakse osaliselt kaupu, mis varem veeti CEMT veolubadega otse kolmandatest riikidest Venemaale, hakata vedama Eesti kaudu Venemaale kahepoolsete veolubadega. See aga toob vedajatele kaasa täiendavaid kilomeetreid, kaupade ümberlaadimisi jm lisakulusid.
    “Kas neid kolmanda maa kaupu hakatakse üldse Eesti kaudu vedama, sõltub veotellija nõudmistest ja võimalustest. Määravaks võib saada veo maksumus, mis Eesti kaudu vedamisel ei pruugi olla konkurentsivõimeline,” ütles Perolainen.
     
    Tasub teada
    Venemaa pole piirangutega rahul
    Venemaa transpordiminister Maksim Sokolov saatis kirja Rahvusvahelise Transpordi Foorumi peasekretärile, milles teatab plaanist vähendada Venemaal kehtivate CEMT veolubade baaskvooti 1. jaanuarist 2015.Venemaa otsus on paljuski tingitud Leipzigi ministrite kohtumisel Türgi ministri välja öeldud seisukohast, et Türgi võib CEMT veolubade süsteemist välja astuda.Rõhutatakse, et Venemaa transpordiministeerium on mures praeguse CEMT veolubade süsteemi olukorra pärast eelkõige seal kehtivate territoriaalsete ja kasutus­põhiste piirangute tõttu. Vaatamata jõupingutustele ei ole ükski piiranguid rakendav riik olnud nõus nendest piirangutest loobuma.
    Allikas: Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Raadiohommikus: ehitusest, pangandusest ja investeerimisest
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.