16. september 2014
Jaga lugu:

Parim otseturundaja tõstis hindu ja kärpis palku

Investeeringud oma teenustesse võimaldasid parimal otseturundusfirmal Kõnekeskuse ASil hindu tõsta ning tööjõukulusid vähendada.

Kõnekeskused ja telefonimüük on otseturundusäris kõige kiiremad kasvajad, selgub Äripäeva Otseturundusfirmade TOPist. Kõige silmapaistavamalt kasvas Kõnekeskuse AS, mis kasvatas mullu käivet 71% võrra, 1,4 miljonile eurole,  ning kerkis valdkonna parimaks.

Efektiivsus viis palgakulud alla. FCR Mediale kuuluv ettevõte tegeles viis aastat tagasi paar aastat Delfi otsingusse reklaami müügiga, kuid see äri kuivas 2012. aastal kokku ning firma naasis kõnekeskuste teenuste pakkumise juurde. Eelmisel aastal kasvas Kõnekeskuse ASi klientide arv poole võrra ehk 16ni. Lõviosa ehk 90% käibest tuli aga tasuliste lühinumbrite kõnedelt. Nimelt ostis Kõnekeskus kaks aastat tagasi ära 118-algusega infotelefonid.

Ettevõtte juht Martin Martinsen selgitas aastaaruandes, et teenust kavatsetakse edasi arendada ja eelmisel aastal investeeriti näiteks uue otsimootori loomisse ja kõnede haldamise süsteemi. See võimaldas hindu tõsta, aga ka tööjõukulusid kahandada – ettevõtte keskmine palk kahanes mullu ligi viiendiku võrra, 877 eurole.

Paber ei kao kuhugi. Telefoniturunduse kiire kasv küll varjutab otseturundusäride tegevust, kuid siiski kasvavad ka need. ­Eesti Post ja Express Post paisutasid mullu käivet vastavalt 13% ja 6% võrra.

Traditsiooniline otsepostitus on uute võimaluste kõrval endiselt tööjõuline, kinnitas Äripäeva turundusveebi Best Marketing korraldatud turundustööde konkursi Balticbest žürii liige Hallvard Fjeldbraaten. “Seda kinnitab mitu suurepärast näidet. Reklaamitööstus suudab paberitüki väga ihaldatavaks muuta. Paberitükk tuleb lihtsalt saata õigetele inimestele,” selgitas Fjeldbraaten.

Kokku kasvatasid Otse­turundusfirmade TOPis osalenud 15 ettevõtet mullu käivet keskmiselt 9% võrra. Üks kiiremaid kasvajaid oli ka edetabeli eelmise aasta võitja, kõnekeskuse teenuseid pakkuv Upsale OÜ, mis teenis lisaks 56% käibest. ­Tänavuseks ennustab ettevõte aga langust.

 

Võrdlus

Otseturundus-firmade TOP

Äripäeva TOP, 2013. aasta majandusnäitajate põhjal1.–2. Kõnekeskuse AS1.–2. Runway International OÜ3. Eesti Post AS4. Müügimeistrite AS5.–6. Laursen OÜ5.–6. Transcom Eesti OÜ7.–8. Bisnode Estonia AS7.–8. UPSALE OÜ9. Express Post AS10. Kontaktikeskus OÜ

Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt