Lugude jutustamine - tuleviku turundaja vajalik oskus

03. november 2014, 11:06
Alex Marks, River Group (UK)
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20141103/NEWS/141109973/AR/0/AR-141109973.jpg

Hea lugude jutustamise oskus ei ole veel kunagi nii tähtis olnud kui praegu ning edukaks sisuturunduseks on vaja nii teadust kui kunsti, kinnitab turunduskonverentsi "WAZZAP? Turundustrendid 2015" esineja, sisuturunduse ekspert Alex Marks.

Klient ei mõista alati sisuturunduse ideed ning ajab seda segi PR-teksti või pressiteatega, arvates, et sisuturundus peab olema maksimaalselt promov ja nö sweet&cheesy. Sisuturunduses see aga enamasti ei tööta. Kuidas seda probleemi lahendada?

Oluline on mõista, et sisuturunduse üks tähtsamaid omadusi on autentsus, ehtsus. Üks põhjusi, miks sisuturundus on osutunud nii populaarseks, on see, et ta pakub tarbijatele midagi väärtuslikku. Brändid peavad ümber hindama, mida nad inimestele tähendavad ja mis väärtust pakuvad, ning looma selle põhjal oma sisuturunduse väljundeid. Sisuturundus, mis lihtsalt karjub tarbijale näkku (nagu reklaam), on määratud läbi kukkuma.

Et mitte kuivi PR-tekste toota, võtavad paljud brändid ka ise tööle ajakirjanikke või ajakirjanduslike oskustega inimesi. Hea lugude jutustamise oskus ei ole veel kunagi nii tähtis olnud kui praegu. Praegu teevad seda tööd ajakirjanikud, aga tulevikus on taolised oskused oluline osa sellest, mida tähendab olla turundaja.

Kuidas lahendada eetilist probleemi väljaannete puhul, kes peaksid tootma ajakirjanduslikku sõltumatut sisu, kuid samas avaldavad ka native reklaame ja bränditud sisu? Kas väljaanded peaksid eristama bränditud sisu ajakirjanduslikust sisust või märgistama seda kuidagi?

Ma leian, et märgistamata branded content'i kasutamine väljaandes on täiesti eetiline siis, kui on selge, et see väljaanne kuulub antud brändile. Näiteks mõne ostukeskuse ajakiri vms. Kõigil muudel juhtudel peaks olema bränditud sisu juures selgeks tehtud, kes selle promotsiooni taga on.

Põhiprobleem peitub aga tavaliselt teostuses. Sageli avaldatakse asjakohatuid, isegi sisutühjasid, anonüümseid artikleid võimalikult intrigeeriva pealkirjaga, kuid pikas perspektiivis ei tee see brändile head. Vaja on tõelist relevantsust ja tugevamat integreerimist väljaande ja selles kajastatavate teemadega. Tarbijad ei ole idioodid ja neid ei tasuks vastavalt kohelda. Selline lähenemine on nii efektiivne kui ka eetiline.

Lõppude lõpuks seisneb sisuturundus õige sõnumi esitamises õigele inimesele õigel ajal. Tänapäeva äri kontekstis on selleks vaja nii teadust kui ka kunsti.

 

Alex Marks räägib sisuturundusest põhjalikumalt oma workshopis 11. novembril 2014 turunduskonverentsi WAZZAP? Turundustrendid 2015 raames. 

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
03. November 2014, 13:37

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing