• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 03.11.14, 08:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saksamaa lõpetab kiirteede tasuta kasutuse

Saksamaa valitsus avalikustas läinud nädalal maksukava, millega välismaalased ei saa aastast 2016 Saksamaa kiirteedel enam tasuta sõita.
Kiirtee Saksamaal.
  • Kiirtee Saksamaal.
  • Foto: Bloomberg
Kiirtee kasutuse eest tuleb maksimaalselt tasuda kuni 130 eurot aastas, vahendab agentuur Bloomberg. Saksamaal registreeritud autode omanikud saavad maksu tagasi.
Maksu suurus sõltub auto mootori võimsusest ja keskkonnamõjust. Välismaalastel on näiteks valida, kas maksta 10 eurot kümnepäevase teekasutusloa eest või 22 eurot kahe kuu eest.
Aastas peaks maksust laekuma ca 3,7 miljardit eurot, ütles Saksamaa transpordiminister Alexander Dobrindt. Maksu administreerimise kuluks on rehkendatud 195 miljonit eurot ning tagasimakseteks kohalikele ca 3 miljardit eurot. Nii oleks valitsuse maksutulu ca 500 miljonit eurot. Raha läheks teede korrahoiuks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teemaks on Saksamaa kantsleri Angela Merkeli järeleandmine Baieri sõsarparteile CSU. Baierlased on kaevanud Austria ja Šveitsi tasuliste teede pärast ja nõudnud sama ka Saksamaal.
Euroopa Komisjon peab veel hindama, kas selline mudel on kooskõlas ELi seadustega, mis ei luba diskrimineerimist.
2005. aastal kehtestas Saksamaa teatud teedel raskeveokite maksu, mille kasutusala järgnevatel aastatel laieneb, ütles transpordiminister. 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 4 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele