• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 05.11.14, 16:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kallase kabinetiülem sai Brüsselis ametikõrgendust

Viimase aasta Euroopa Komisjoni eelmise koosseisu transpordivoliniku Siim Kallase kabinetiülemana töötanud Margus Rahuoja alustas sellest nädalast Brüsselis tööd lennunduse ja rahvusvaheliste transpordisuhete direktori ametikohal.
Siim Kallase kabinetiülem sai ametikõrgendust
  • Siim Kallase kabinetiülem sai ametikõrgendust
  • Foto: Andres Haabu, Äripäev
Ehk samasugusel kõrgema ametniku tasemel nagu kaubandusdirektoraadi direktor Signe Ratso või teadusuuringute ja innovatsiooni peadirektoraadi ressursidirektor Maive Rute.
Konkurssi ametikoha täitmiseks ei korraldatud. Varem neli aastat Siim Kallase kabinetis lennunduse ala ja välisnõunikuna töötanud Rahuoja sai ameti suunatud pakkumisega, kui koht ootamatult vabanes.
„Kuna komisjon vahetus, transpordivolinik vahetus ja ka transpordi peadirektoraadi juht alles vahetus, siis leiti, et kõige parem on leida inimene, kes ei vaja pikka sissejuhatust,“ rääkis Rahuoja.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rahuoja sõnul otsustab tippametnike ametisse saamise volinike kogu. „Kallase eestkostel ja personalivoliniku ettepanekul,“ täpsustas ta. „Kallas seda ettepanekut teha ei saa. Muidu oleks liiga lihtne kõik.“
Rahuoja otseses alluvuses on 89 töötajat neljas büroos. Kui juurde arvata ka direktori alluvuses olev Euroopa Lennundusohutuse Agentuur, lisandub veel 600 inimest, kelle tööd kureerida. „Tegeleme seadusandluse loomise ja järelevalvega,“ ütleb Rahuoja. „Ja raha on ka üsna palju.“
Järgmise seitsme aasta jooksul on eelarve veidi üle kolme miljardi euro, mille jaoks on detailsed plaanid juba paigas. „Jälgime, et suunad oleksid õiged, raha korrektselt planeeritud ja projektid läheksid töösse.“ Tähelepanu all on lennujuhtimise moderniseerimise tehniline pool, mille mahajäämusele on ka endine transpordivolinik Siim Kallas korduvalt viidanud. „Põhimõtteliselt on see lennujuhtimise digitaliseerimine,“ ütleb Rahuoja. Projekti kogumaksumus jääb 20 mld euro piiridesse.
Rahuoja vastutusalasse jäävad ka Venemaa sanktsioonid. „See on otseselt minu teema,“ möönab ta. „Lennundussuhted Venemaaga, seal ma olen Euroopa Liidu ja Venemaa vahelise delegatsiooni juht ELi poolt.“
Venemaa on meedia vahendusel ähvardanud Euroopa lennufirmadele Siberi ülelennud keelata. See on Rahuoja sõnul praegu siiski vaid meediaspekulatsiooniks jäänud. Midagi ametlikku esitatud ei ole.
Peale lennuohutuse Venemaaga muudel teemadel praegu ei räägita. Kõik kahepoolsed lepingud toimivad.
Riigiabireeglid, mis puudutavad Estonian Airi Rahuoja pädevusse ei kuulu. See on ELi konkurentsiameti valdkond. Küll aga lennunduse siseturg, Euroopa lennujaamade moderniseerimine (müranormid, maapealse teeninduse reguleerimine, jne), sotsiaalsed õigused ja ametiühingud, maandumisõigused. Samuti lennuohutuse teemad lennukite ohutusest iPadi ja nutitelefoni kasutamiseni lennuki pardal.
Vastutusalasse kuuluvad ka suhted partneritega nagu Ameerika Ühendriigid, Hiina ja Ukraina, kus räägitakse läbi turu avamise võimalusi Euroopa ettevõtetele. Paralleelelt püütakse edendada Euroopa standardite ohutusreeglite üle võtmist partnerite poolt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisaks tsiviilõhuruumi haldamise teemad, kus eesmärk on luua üle-Euroopaline siseturg, mida praegu on Rahuoja sõnul alles väga vähe näha. Teiste riikidega tüli üles kiskunud lennunduse heitmete piiramise teemale püütakse aastaks 2016 lahendus leida globaalsel tasandil Rahvusvahelise Tsiviillennunduse Organisatsiooni (ICAO) läbirääkimistel. Seal on Rahuoja lennundust puudutavas ELi delegatsiooni juht.
Rahuoja esimeste tööpäevade sisse on mahtunud nii kohtumised Airbusi esindajatega kui n-ö kuulamine Suurbritannia Lordide koja liikmete ees. Teemaks droonid ja lennuohutuse tagamine.
Esimene suurem üritus saab olema sel nädalal sõit Rooma koos uue transpordivoliniku Violeta Bulciga, et arutada, kuidas liikuda edasi Euroopa lennujuhtimise reformiga. Koos on 300 inimest - ministrid, peadirektorid, ettevõtete esindajad.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 4 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele