Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Leito: valimisreklaamid tõid kõva reklaaminädala

    Toomas LeitoFoto: Erik Prozes

    Meediaanalüütik Toomas Leito märgib oma värskes reklaamituru analüüsis, et uimaselt alanud novembri teise poole tõmbasid käima valimisreklaamid. Eriti palju kasvas Äripäeva reklaamimaht.

    Järgneb Toomas Leito analüüs:
    Võrreldes 2013. aasta 47. ärinädalaga suurenes tänavu samal ajal (17.-23.11) viie juhtiva lehe reklaamimaht 58 külge ehk 31%, moodustades 245 külge. Näib, et novembri teine pool kaalub üles uimase esimese poole. Tulid ka esimesed valimisreklaamid - Reformierakond ilmutas 5 küljel oma sõnumit.
    Tulid ka mõned uued reklaamikampaaniad (VW, Mecedes-Benz, Tallink). Autofirmad olid ebatavaliselt aktiivsed.
    Lehtedel oli hulganisti reklaamilisasid. Eriti hullusti tulistas taas Äripäev, tõustes ka turuliidriks.
    Mullusega võrreldes vähenes reklaamimaht vaid Eesti Ekspressis -20%, teistes lehtedes suurenes: Äripäev +124%, Postimees +24%, Õhtuleht +23% ja Eesti Päevaleht +1%.
    Maalehes oli 26,4 külge reklaami (mullusega võrreldes +5%).
    Novembri esimene pool oli kehvapoolne, jäädes alla ka mullusele tasemele. Uusi mainimisväärseid reklaamikampaaniaid tuli vähe (Ford, Estonian Air, Pöff). Postimees tõusis turuliidriks. Äripäevas puudusid reklaamilisad. Suurepärase tulemuse tegi Õhtuleht.
    Oktoobris suurenes reklaamimaht 14%
    Võrreldes mullu sama ajaga suurenes oktoobris viie juhtiva lehe reklaamimaht 134 külge ehk 14%, moodustades 1080 külge. Reklaamikäive suurenes 20 000 eurot ehk 1,5%, moodustades 1,4 mln eurot. Lehtede veebireklaamikäive suurenes 11%. Veebireklaamifirmade (Delfi, Neti, SmartAD, Adnet) käive suurenes 5%.
    Eelmisel aastal olid lehtedes valimisreklaamid, mis mahult polnud suured (oktoobris viie lehe peale 12 külge), kuid olid müüdud hea hinnaga. See kahtlemata vähendas tänavust kasvuprotsenti.
    Postimees tegi oktoobris suurepärase tulemuse veebireklaami müügis, saades viimaste aastate parima käibe. Seoses kodulehekülje uuendamisega ja tekkinud tehniliste probleemidega jäi Äripäeva veebireklaami maht alla mullusele tasemele.
    Aktiivselt tegutsesid reklaamiturul reisi- ja ravimifirmad. Olematu oli side- ja telekommunikatsioonireklaam. Autoreklaam jäi enam vähem mullusele tasemele.
    Mulluse oktoobriga võrreldes suurenes reklaamimaht Äripäevas +46%, Postimehes +14%, Õhtulehes +3% ja Eesti Ekspressis +2%, vähenes Eesti Päevalehes -2%.
    Käive: Postimees 610 000 eurot (mullusega võrreldes +2%), Äripäev 317 000 (+9%), Eesti Ekspress 200 000 (0%), Õhtuleht 183 000 (0%) ja Eesti Päevaleht 130 000 (-10%).
    Käive paberkandjal: Postimees 360 000 eurot (mullusega võrreldes -7%), Äripäev 207 000 (+14%), Eesti Ekspress 200 000 (0%), Eesti Päevaleht 130 000 (-7%) ja Õhtuleht 123 000 (-5%). Kahjuks suutis vaid Äripäev paberkandjal plusstulemuse teha.
    10 kuu maht suurem kui mullu
    Võrreldes eelmise aasta kümne kuuga suurenes reklaamimaht 600 külge ehk 8%, moodustades 8240 külge. Käive suurenes 186 eurot ehk 2%, moodustades 11,6 mln eurot. Paariprotsendiline kasvutrend jäi endiselt püsima. 
    Reklaamimaht suurenes Äripäevas 40%, Postimehes +15%, Õhtulehes jäi samale tasemele, vähenes Eesti Ekspressis -1% ja Eesti Päevalehes -20%. Vaevalt kahe kuuga murrangut tuleb, nii et aasta lõpeb tõenäoliselt mõneprotsendilise plussiga.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.