Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maksuametil hirm nahas

    Eesti Maksumaksjate Liidu tegevjuht Lasse Lehis ütles, et maksuametil on hirm, et ei kogu autode käibemaksu seaduse muudatusega piisavalt lisamiljoneid kokku.Foto: Eiko Kink

    Ettevõtjad, kes soovisid ennetada sõiduautode käibemaksu seaduse muudatuse jõustumisega kaasnevaid ebamugavusi, ei pääsenud neist sellegipoolest. Maksuamet saadab päringuid ka autode kohta, mis on ostetud enne seaduse jõustumist.

    Juulis vastu võetud autode käibemaksu seaduse muudatuse järgi ei saa enam autode soetamisel kogu sisendkäibemaksu tagasi. See pani mitmeid ettevõtjaid tööautosid ostma enne 1. detsembrit, mil seadus jõustus.
    Äripäevale on teada juhtum, kus ettevõtja ostis mullu novembris kaks tööautot, et hoiduda seaduse muudatusest tingitud ebamugavustest. Kuna autode ost avaldas ettevõtte käibemaksule mõju alles detsembri keskpaigas, asus maksuamet autode kasutamise ja ostmise kohta sellegipoolest detailset informatsiooni pärima.
    Maksuamet nõudis teavet näiteks selle kohta, mis aadressil autosid pargitakse, kas masinatele on liikluse ja sõidumarsruudi jälgimiseks paigaldatud GPS-seadmed ja teekaamerad, millised on sõidukite hodomeetrite näidud, kes autoga sõidavad ja kuidas autod ostmiseks leiti.

    Mis muutus sõiduautode käibemaksu seaduses?

    Seni 100% sisendkäibemaksu mahaarvamist piiratakse 50%ni. Maha on lubatud arvata:- sõiduauto ostmisel ja rentimisel 50%;- sõiduauto tarbeks ostetud kaupadelt ja teenustelt 50%;- omatarvet enam ei maksustata topeltmaksustamise vältimiseks.

    Erandid, mille korral mahaarvamist ei piirata:- edasimüük (auto on kui kaup), rendile andmine (liising);- taksod ja õppesõiduautod; - sõiduautod, mida kasutatakse 100% vaid ettevõtluse tarbeks.

    Erandite korral kehtib tõendamiskohustus ehk tuleb tõestada või teavitada sellest, et sõidukit kasutatakse vaid tööasjuks.

    Tõestada ei saa vaid sõidupäevikuga, tõendeid hinnatakse kogumis ja need peavad olema eluliselt usutavad. Näiteks GPS, autode parkimine töökohal ja veel muud võimalused. Tõendamiskohustuse täpsem sisu kujuneb tavapraktikas ja koostöös MTAga.

    Kui tööautoga tehakse ka erasõite, siis eraldi midagi üles märkima ei pea, ettevõtja saab lihtsalt 100% asemel 50% maha arvata.

    Allikas: Rahandusministeerium

    Lehis: maksuametil on hirm
    Eesti Maksumaksjate Liidu tegevjuht Lasse Lehis ütles, et selliseid juhtumeid on liidule teada veelgi ja ilmselt on selle eesmärgiks hirmutamine. „Pigem on maksuametil endal hirm, et nad jäävad 48 miljoni lisaeuro kogumisega jänni,“ märkis Lehis.
    Lehis ütles, et info autode soetamise kohta on maksuametini jõudnud käibedeklaratsiooni lisa uue vormi kaudu. „Maksuameti ülemused lubasid, et kogutud info on väga turvaliselt seitsme luku taga. Kui samas iga suvaline maksuametnik saadab välja krüpteerimata e-kirju isikutele, kelle kohta ta pole kontrollinud, kas tegemist on üldse selle maksumaksja volitatud esindajaga, siis on tegemist maksusaladuse rikkumisega ja tuleks pöörduda prokuratuuri poole kuriteoteatega,“ rääkis ta.
    Lehis lisas, et ettevõtjatele oleks julgustav oma vastuses maksuametile viidata, et ametiautode kasutamisel järgitakse kõiki kehtivaid seadusi. „Maksumaksjate liidu liikmed võivad julgelt ka öelda, et nad on meie ühenduse liikmed ja kui on vaja maksuamet kohtusse kaevata, siis aitame oma liikmeid,“ märkis ta.
    Lisapäringud sajale ettevõtjale
    Maksuameti avalike suhete juht Rainer Laurits ütles, et selliseid teabenõudeid edastati käibemaksu tagastusnõude kontrolli käigus ja maksuhaldur saatis lisapäringu 99 isikule, kes teevad sõidukitega väidetavalt eranditult ettevõtlusega seotud sõite ja kes ei ole deklareerinud nimetatud kuul erisoodustust ja omatarvet.
    „Ka enne 1. detsembrit kehtinud seaduse järgi pidi väljastpoolt ettevõtlust kasutatava ettevõtte sõiduki puhul olema deklareeritud erisoodustus ja omatarve,“ ütles Laurits.
    Tema sõnul oli päringu eesmärk tuvastada, millised nõuded on ettevõte ise oma sõiduauto kasutamisele seadnud. Isikute antud teavet kontrollitakse ameti registri andmetega, samuti pöördutakse vajadusel kolmandate isikute poole. Sellisteks kontrollimisvahenditeks on Lauritsi sõnul näiteks mobiilse ja elektroonilise parkimise info, omavalitsuste väljastatavate parkimislubade info, piiriületused, laevaliiklus, trahvid liiklusrikkumiste eest ja vihjeinfo.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Vallandatud Tallinna Hambakliiniku juht: tahtsin ise ammu lahkuda
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.