• OMX Baltic−0,11%300,05
  • OMX Riga0,08%889,47
  • OMX Tallinn−0,21%2 061,2
  • OMX Vilnius0,03%1 207,68
  • S&P 500−0,4%6 243,76
  • DOW 30−0,98%44 023,29
  • Nasdaq 0,18%20 677,8
  • FTSE 100−0,66%8 938,32
  • Nikkei 2250,25%39 776,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%90,62
  • OMX Baltic−0,11%300,05
  • OMX Riga0,08%889,47
  • OMX Tallinn−0,21%2 061,2
  • OMX Vilnius0,03%1 207,68
  • S&P 500−0,4%6 243,76
  • DOW 30−0,98%44 023,29
  • Nasdaq 0,18%20 677,8
  • FTSE 100−0,66%8 938,32
  • Nikkei 2250,25%39 776,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%90,62
  • 15.01.15, 10:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Peibutuspart ei peibuta

Valimisnimekirjas olevad nimed mõjutavad valimistulemust vaid kuni 10% ulatuses, ütles uuringufirma TNS Emor uuringuekspert Aivar Voog.
Mihkel Raud ja Liina Raud.
  • Mihkel Raud ja Liina Raud.
  • Foto: Raul Mee
“Riigikogu valimistel on määrava tähtsusega erakonna kaubamärk, selle tuntus ning meeldivus. Vastupidiselt levinud arusaamale mõjutavad konkreetsed nimed valimisnimekirjas iga konkreetse erakonna tulemust vaid kuni 10% ulatuses,” sõnas Voog. 
Samas märkis Voog, et erakonna kaubamärgi kuvand kujuneb suuresti teda moodustavate inimeste mainest ning tegudest – nende meeldimisest või mittemeeldimisest. “Edukas erakond on lihtsalt paljude väga heade “kaubamärkide” kogum, kus ühe “alambrändi” tugevus mõjutab kogu tulemust riigikogu valimiste kontekstis kuni 10% ulatuses. Tugev erakond muudab nõrga kandidaadi tugevaks ning nõrk erakond tugeva kandidaadi nõrgaks.”
Samuti valmistab avalikkusele tema sõnul vahel üllatuse see, et erakonda vahetanud inimese häältesaak on teises erakonnas kas oluliselt suurem või väiksem. „Väga oluline seos on siin justnimelt erakonna kaubamärgiga. Kui see on tugev, saab ka nõrgem kandidaat parema tulemuse.”

Artikkel jätkub pärast reklaami

Voogi sõnul mõjutab isik valimistulemust rohkem näiteks europarlamendi valimistel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 0 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele