Eliisa Matsalu • 23. veebruar 2015 kell 11:18

CV Keskuse eksjuht turundab tööandjaid

Endine CV Keskuse tegevjuht Paavo Heil asutas Eestis uudse agentuuri, mis keskendub tööandjate turundamisele.  Foto: Andres Haabu

Möödunud kevadel CV Keskuse tegevjuhi kohalt lahkunud Paavo Heil asutas Eesti esimese tööandja turundusele spetsialiseerunud agentuuri Brandem.

Büroo asutajateks on peale Heili veel Kaisa-Triin Karu ja Marie Siimpoeg.

Heili sõnul on tööandja turundus Eestis täiesti uus suund, millega küll mõned suuremad ettevõtted on edukalt organisatsiooni-siseselt tegelenud, ent millele ükski teine agentuur senimaani keskendunud pole. „Võib-olla on Eesti turgu selleks liiga väikseks peetud, aga mina seda küll ei näe. Tööpõld on igal pool suur ja lai,“ ütles ta.

Brandemi eesmärk on teha tööandja töötaja jaoks võimalikult atraktiivseks ja eristada sedasi ettevõte konkurentidest. Nimelt on Heili sõnul tööandjatele probleemiks liiga suur kaadrivoolavus, millega kaasnevad ka suured töötajate asendamiskulud. „Töötajate pidev vahetus on ettevõttele tohutu kulu, see teema on Eestis aktuaalne ja meie kompetents on vajalik,“ ütles ta.

Probleemi põhjuseks on Heili sõnul see, et tööandjad ei suuda turult leida endale sobivaid töötajaid. Ta tõi näiteks, et kui võtta ühe valdkonna töökuulutustelt ära nimed ja logod, siis polegi võimalik välja tuua, kelle tööpakkumine see on. „Tekib küsimus, miks siis ettevõtjad üldse virisevad, et nad töötajaid ei saa, kui nad pole isegi endale ära sõnastanud, mida pakuvad ja keda otsivad. Probleem on nii ilmselge,“ rääkis Heil.

 

Mida pakub tööandja turunduse agentuur Brandem?

Tööandja turunduse strateegia.

Töötatakse välja ettevõtte turunduse strateegia, mis sisaldab konkurentidest eristuvat töötaja väärtuspakkumist, värbamis- ja kommunikatsioonistrateegiat ning talendijuhtimise tööriistu. Tulemus: ettevõte tõuseb konkurentide seast esile, jääb kandidaatidele silma, saavutab edu.

Värbamisstrateegia.

Teeb kindlaks ettevõtte sihtrühma, kasutades õigeid värbamiskanaleid potentsiaalsete kandidaatideni jõudmiseks. Välja töötatakse värbamisprotsess, mis oleks tõhus ja mis jääb positiivselt meelde ka kandidaatidele.Tulemus: ajaliselt ja rahaliselt edukas ja tulemuslik värbamine.

Karjäärilehe kontseptsioon.

Karjäärileht on kodulehekülje osa, mis toob välja ettevõtte väärtuspakkumise töötajatele – sealt saab vastuse küsimusele, miks just see ettevõte on parim koht, kus töötada. Kirjeldab ettevõtte väärtusi, missiooni ja visiooni, tutvustab meeskonnaliikmeid, kajastab lõbusaid sündmusi ja traditsioone ning annab infot vabade positsioonide kohta.Tulemus: mõjub potentsiaalsetele kandidaatidele atraktiivse tööandjana ja meelitab ligi sobivaid kandidaate.

Allikas: Brandem

Kui aga ettevõte on väärtushinnangud ja ootused, mida ootab nii tulevaselt kui ka praeguselt töötajalt, kindlalt paika pannud, on Heili sõnul tööandjal lihtsam leida endale sobiv töötaja ja ühtlasi kergem ka teda enda juures hoida. Nii suurendavad tema sõnul ettevõtjad lisandväärtust töötaja kohta, vähendavad värbamiskulusid ja palgakulude kasvutempot, samuti vähendavad personalivoolavust ja suurendavad värbamisvõimekust.

Brandem alustas tegevust möödunud aasta lõpus ja Heili sõnul on siiamaani ettevõttel hästi läinud. „Huvi valdkonna vastu on suur,“ ütles ta. Senimaani pole veel küll konkreetsete suuremate projektidena jõutud. Taskusse on aga juba pistetud leping ühe haiglaga, kellele pakutakse töökuulutuste kontseptsiooni teenust, samuti on varsti lepinguni jõudmas koostöö IT-firmaga, kellele hakatakse koostama värbamiststrateegiat.

Nõudlust jagub

AS G4S Eesti personalidivisjoni direktori Irene Metsise sõnul on Eestis kahtlemata ettevõtteid, kellele tööandja turundusele ja maine kujundamisele spetsialiseerunud teenus võiks lisaväärtust luua. „Olukorras, kus töötajaskond väheneb ja tööjõuturg ei tunnista riigipiire, peavad ettevõtted olema järjest leidlikumad personali otsimisel,“ ütles ta. Tema sõnul ei eristu tihtipeale ühes valdkonnas tegutsevad tööandjad üksteisest, kuigi eristumine on üks olulisemaid võtmetegureid saada endale sobilikke töötajaid.

Igas ettevõttes ei pruugi Metsise sõnul olla piisavalt teadmisi ja ressursse, et luua tugev tööandja bränd ja seda oskuslikult turundada. „Sellistel juhtudel on väljastpoolt tulev professionaalide abi kindlasti kasuks, eriti kui kaasneb põhjalik taustateadmine turundatava tööandja eripäradest,“ märkis ta.

Metsis lisas, et G4Sil on turvaettevõttena väga lai tegevuste spekter, kus töötavad ligi 50 ameti esindajad. „Seetõttu on töötajate värbamine ja personali hoidmine üks olulisemaid ülesandeid,“ ütles ta. Metsise sõnul on ka oluline, et G4Sis oleks tööl spetsialistid, kes tegelevad personali värbamise ja arendamisega ning kes tunnevad hästi ettevõtte spetsiifikat.

Hea turundus kui osa ettevõtte DNAst

Müügitarkvara ettevõtte Pipedrive üks asutajatest Ragnar Sass ütles, et kuigi tööandjate turundusel on mingites valdkondades kindlasti turg olemas, pole IT-sektor ja idufirmandus üks neist. „Tugevamad ettevõtted peaksid ise sellega hakkama saama. Enda turundust ei saa sisse osta, see peaks olema kohe ettevõtte DNAs sees,“ märkis ta. Sellegipoolest lisas ta, et mõningast abi korral või kahel millegi paremaks tegemiseks võib siiski kasutada. „Esimese hooga idee tööandja turunduse agentuurist mind aga küll hurraatama ei pane,“ ütles Sass.

Sass lisas, et kuna IT-maailm on globaalne äri, on Pipedrive'i konkurendid ja eeskujud Silicon Valleys, kus asuvad valdkonna tipud. „Oleme selgelt paika pannud, et ettevõtte kultuur peab olema töötajasõbralik ja keskkond hea. Senimaani pole suutnud ükski Eesti ettevõte meie töötajaid enda juurde meelitada,“ ütles ta. Töötajaid on enda sekka meelitada suutnud vaid kaks Saksamaa IT-firmat.

Hetkel kuum