Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turvaline tankimine eeldab töötajate usaldamist

    Omniva ­sõidukeid tangitakse posti­firma transpordi halduse grupi juhi Marten Seep­teri sõnul firma kahes eratanklas või kütusekaartidega. Foto: Andras Kralla, Äripäev

    Autopargi omamine ettevõttes või rahvusvahelise veoteenuse osutamine eeldab, et autojuht tangib masinasse kütust ka teel olles ehk ajal, mil selle eest ei ole tööandjal ise vahetult võimalik tasuda.

    Selleks sobiva võimaluse valimisel on määrav töötaja usaldamine, kirjutab 3. märtsi Äripäev logistika rubriigis.
    Uurisime, millist varianti ettevõtted kasutavad. Kas töötajatele on tankimiseks väljastatud limiidiga kütusekaardid, arveldatakse arvetega, kantakse kindel summa kütuse ostmiseks töötaja kontole või omab ette­võte ise tanklat.

    31. märtsil toimub Kütuseturu aastakonverents 2015

    Konverentsilt saab ülevaate nii Eesti kui ka maailma kütuse­turul toimuvast. Räägitakse maksupettustest kütuseturul ja sellest, mis toimub aktsiiside vallas. ­Päeva teine pool keskendub töötajate usaldusele ja kontrollile, räägitakse ka sellest, milliseid mooduseid kasutada kütusekaartidega seoses.

    Omnival kaks eratanklat
    Omniva transpordi halduse grupi juhi Marten Seepteri sõnul on Omnival eratankla nii Tallinnas Pallasti tänaval kui ka Tartu kandekeskuse territooriumil. Ta lisas, et teenust osutab ettevõttele 2013. aastal kütusehankes edukaks osutunud N-Terminal OÜ. “Mõlemal juhul on tegemist diislikütuse tanklatega, kus peamiselt tangitakse Omniva autoparki kuuluvaid sõidukeid. Lisaks oleme loonud võimaluse teenust kasutada ka allhankijatel ning Omniva oma töötajatel, kes on teenuse pakkujaga otse lepingulises suhtes. Põhilised eelised on aja ning kulude kokkuhoid ja mugavus. Nii mõnelgi juhul jääb ära spetsiaalne tanklasse sõitmine ning sellega kaasnev kilometraaž,” kommenteeris ta.
    Seepter märkis, et Omniva on töötajatele väljastanud ka limiidiga kütusekaardid, mis on kohandatud vastavalt nende töövajadustele. Seepter põhjendas, et valiku peamiseks põhjuseks on turvalisus. “Juhul, kui ­kaa­rt peaks kaduma või varastatama, on kahju minimaalne ja lisaks on meil tankimised väga detailselt nähtavad autopargi kaughalduse süsteemis,” toonitas ta ning lisas, et kaardi andmeid kasutatakse peamiselt logistika analüüsis, eesmärgiga tõsta efektiivsust. Kuid ka järelevalvel on oma roll.
    “Usaldades autojuhile tööandaja vara, ei ole kuritarvitamine ühelgi juhul täielikult välistatud,” ütles advokaadibüroo Lextal vandeadvokaat Oliver Nääs. Parim lahendus oleks tema sõnul kasutada krediittankimise teenust. “Sellisel juhul on autojuhi kasutuses kaart, millega on võimalik tasuda ­ainult koostööpartneriks olevates tanklates ainult kütuse eest,” märkis ta.Mõistagi ei ole Nääsi sõnul ka krediittankimise puhul välistatud, et kütust tangitakse näiteks pere või sõprade autodesse, kuid risk selliseks kuritarvituseks on siiski tagasi­hoidlik.

    Kaks võimalust töövõtjatele kütuse tankimiseks teel olles

    1. Krediittankimise teenus ehk kindla limiidiga kütusekaardid. ­Autojuhi kasutuses on kütuse­kaart, millega on võimalik tasuda ainult koostööpartneriks olevates tanklates ainult kütuse eest.+ Kuritarvitamise võimalused on piiratud. Kaarti on võimalik kasutada ainult konkreetsete koostööpartnerite juures ning määratud limiidi ulatuses.+ Töötajal ei ole võimalust pöörata ettevõttele antud krediiti otse sularahaks ning see enda taskusse panna.– On võimalik, et ettevõttele usaldatud krediidi arvel tangitakse kütus töötaja sõbra, ­sugulase või mõne muu kolmanda isiku ­autosse. Selline risk on ­suurem riigi­siseste ja väiksem rahvus­vaheliste vedude korral.

    2. Kulude hüvitamine hiljem ja arvete alusel. Sel juhul ei pea tööandja enda vara kütuse tankimiseks autojuhile usaldama. Autojuht tangib teel olles kütust oma raha eest ning tööandja hüvitab kulutused hiljem.+ Tööandjale kõige kindlam lahendus, kuna töötaja käes ei ole tööandaja vara.+ Lisaks võimaldab selline lähenemine kulutuste põhjendatust hinnata alles pärast kulutuste tegemist.– Eeldab töötaja krediidi­võimekust ehk rahalisi sääste, mida saab töötaja kasutada kuni kuluhüvitise väljamaksmiseni.– Eeldab töötaja usaldust tööandja vastu, kuna töötaja kannab krediidiriski, mis võib realiseeruda tööandja pankrotistumisel.

    Allikas: Oliver Nääs

    Autojuht maksab ise ja saab hiljem hüvitist
    “Põhimõtteliselt on ka mõeldav, et tööandja ei pea enda vara kütuse tankimiseks ­autojuhile usaldama, kui autojuht tangib teel olles kütust oma raha eest ning tööandaja hiljem hüvitab need kulutused. See aga eeldab, et autojuht on suuteline oma rahaga kütuse eest jooksvalt tasuma kuni kuluhüvitise saamiseni.
    Eesti Energias on kasutusel erinevate kütusefirmade krediitkaardid, millega saab osta kütust ning autotarvikuid. Iga autoga on seotud üks kütusekrediitkaart. “Tankimise ja läbisõidu info kogutakse autopargi haldamise programmi, kus kütusekulu analüüsitakse. Selle süsteemi plussiks on asjaolu, et arvestades ettevõtte suurust ja ostetava kütuse mahtu, on sel moel võimalik soetada kütust soodsamalt kui näiteks eraisikuna,” rääkis ettevõtte pressiedendaja Eliis Vennik. Ta lisas, et nende tootmisettevõtete juures on nende geograafilise paiknemise tõttu kasutusel ka oma kütusetanklad.

    Teeme koostööd eri tanklategaASi Eesti Telekom transpordi valdkonnajuht Andres Randveer

    Meie kasutuses on hetkel ligi 280 ametiautot ning viimastel aastatel on ametisõidukite hulk kahanenud. Selle tulemusel on varasemaga võrreldes vähenenud ka kulutused mootorikütusele.

    Järgneva paari aasta perspektiivis pole meil veel kavas oma autopargis elektri-, gaasi- ja hübriidsõidukeid kasutusele võtta, kuna meie autopargi sõidukite läbisõidud pole väga suured, on täna veel mõistlikum kasutada bensiinimootoriga sõidukeid.

    Ühtegi oma tanklat pole meil otstarbekas üleval pidada, kuna meie autopark on hajutatud üle kogu Eesti. Eesti erinevates piirkondades teeme koostööd erinevate tanklakettidega.

    Transpordis kütuse hinnalisa aastate madalaimal tasemel
    Pikemat aega madalal püsinud kütuse hind on viinud viimaste aastate madalaimale tasemele ka transpordifirmade kütuse hinnalisa.
    Mullu detsembris langes esmakordselt üle paari aasta diislikütuse liitri hulgihind alla ühe euro. Vähenenud on ka transpordifirmade kütuse hinnalisa. “Kõikidel klientidel,  kellele on hinnapakkumine tehtud koos kütuse hinnalisaga, on veohinnad langenud. DSV märtsikuu kütuselisa tõusis 1,6 protsendipunkti võrra ja on 12,5%,” ütles ASi DSV Transport juht Jaan Lepp.
    Küsimusele, kes soodsatest kütusehindadest kõige rohkem võidavad, vastas Lepp, et kuna lepinguid ja koostöövorme on hästi palju, siis üheselt polegi seda võimalik öelda. “Aga reeglina saavad soodsatest kütusehindadest kasu ikka kliendid, mitte veofirmad või ekspedeerijad,” märkis Lepp. Jaanuaris ütles Lepp, et DSV Transpordi kütuse hinnalisa oli 14,5
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Toornafta hind jätkab aprilli tippudest taandumist
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.