• OMX Baltic−0,24268,95
  • OMX Riga−0,12924,93
  • OMX Tallinn−0,311 742,78
  • OMX Vilnius−0,06999,52
  • S&P 5001,085 564,41
  • DOW 300,3240 415,44
  • Nasdaq 1,5818 007,57
  • FTSE 1000,538 198,78
  • Nikkei 225−1,1639 599
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0095,69
  • OMX Baltic−0,24268,95
  • OMX Riga−0,12924,93
  • OMX Tallinn−0,311 742,78
  • OMX Vilnius−0,06999,52
  • S&P 5001,085 564,41
  • DOW 300,3240 415,44
  • Nasdaq 1,5818 007,57
  • FTSE 1000,538 198,78
  • Nikkei 225−1,1639 599
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0095,69
  • 07.05.15, 11:30

Vaid 1% häid ideid saab teoks

Vaid 1 protsent suurepäraseid ideid saab teoks. 48% jääb teoks tegemata mõtte autori laiskuse pärast, 51% teiste inimeste vastuseisu tõttu, rääkis kuvandilooja Jürgen Salenbacher täna teadliku ettevõtluse konverentsil.
Kuvandilooja Jürgen Salenbacheri sõnul teostub vaid 1% suurepärastest ideedest.
  • Kuvandilooja Jürgen Salenbacheri sõnul teostub vaid 1% suurepärastest ideedest.
  • Foto: Andres Haabu
Ettevõtjad ütlevad sageli, et pole piisavalt turgu, pole küllalt raha, pole piisavalt inimkapitali, rääkis Salenbacher. „Ent küsimus ei ole kunagi turus, mis osutab vastupanu, vastupanu on alati inimestes. Kivinenud mõttelaad väldib riske ja kardab läbikukkumist. Kasvule orienteeritud mõttelaad leiab strateegiaid, kuidas olemasolevaid raame muuta, võtab arvesse kõiki arvamusi ja kaasab ka rünnatavaid lahendusi.“
Salenbacheri sõnul vajavad ettevõtjad loovust rohkem kui kunagi varem. „Mis oleks majandus ilma loomingulisuseta – ilmselt mitte midagi,“ sõnas ta. „Loovus on majanduse selgroog.“
Ettevõtlusel on Salenbacheri sõnul pidev vajadus ja väljakutse luua midagi uut. „Uue loomine tähendab vastamist küsimusele, kuidas teha käegakatsutavaks see, mida ma ette kujutame, mis on mõtetes,“ rääkis ta. „See on pidev teekond ja pole ette teada, mis seal lõpus on. Loov mõtlemine on alati see, mis teeb midagi võimatuks peetut.“ Loovus tekib Salenbacheri sõnul sageli alles siis, kui midagi on valesti läinud või hoopis kokku kukkumas. Alles siis ollakse nõus tunnistama, et igal küsimusel ei saagi olla ühtainust õiget vastust.
Salenbacher rõhutas, et ettevõtete organisatsioonikultuur on olulisem kui kunagi varem. „Efektiivsuse tõus ei tulene mitte enamast töötegemist, vaid nimelt loovusest, inimeste võimete täielikumast ärakasutamisest,“ rääkis ta. „Iga organisatsioon vajab võimalikult palju erinevaid inimesi, olgu nad teistest rahvustest  ja kultuuridest või teistelt erialadelt, kui eeldab põhitegevus.“ Samuti vajab iga organisatsioon emotsionaalselt võimekaid inimesi, kes suudavad eri taustaga inimesi omavahel suhtlema panna.
Salenbacher soovitab ettevõtjatel oma meeskondi üles ehitada hoolikalt inimesi valides. „Alati leidub neid, kes ütlevad: ära seda küll tee! Leidke enda ümber inimesi, kes teist hoolivad. Vaadake neil silma: saate kohe aru, kas te usaldate teda või mitte. Valed inimesed võivad osutuda ohtlikuks.“
Salenbacher on Saksamaal sündinud ja praegu Barcelonas elav kuvandilooja, kes on kaasa aidanud Coca-Cola, Adidase, Luis Vuittoni, Matteli ja Adidase kuvandi loomisele. Tuntud raamatu „Creative personal branding“ autorina.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.07.24, 11:28
Kulla hind hüppas uute rekorditeni, 2500 dollari tase on käeulatuses
Kulla hind tõusis nii dollaris kui euros uute rekorditeni. Turgude hinnangul on pärast Föderaalreservi juhi Jerome Powelli esmaspäevast sõnavõttu aina tõenäolisem, et keskpank otsustab juba septembris intressimäärasid kärpida. Just see andis lühiajalist pilti vaadates kullale tõuke ületada maikuus saavutatud tipud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele