• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vaid 1% häid ideid saab teoks

    Kuvandilooja Jürgen Salenbacheri sõnul teostub vaid 1% suurepärastest ideedest.Foto: Andres Haabu

    Vaid 1 protsent suurepäraseid ideid saab teoks. 48% jääb teoks tegemata mõtte autori laiskuse pärast, 51% teiste inimeste vastuseisu tõttu, rääkis kuvandilooja Jürgen Salenbacher täna teadliku ettevõtluse konverentsil.

    Ettevõtjad ütlevad sageli, et pole piisavalt turgu, pole küllalt raha, pole piisavalt inimkapitali, rääkis Salenbacher. „Ent küsimus ei ole kunagi turus, mis osutab vastupanu, vastupanu on alati inimestes. Kivinenud mõttelaad väldib riske ja kardab läbikukkumist. Kasvule orienteeritud mõttelaad leiab strateegiaid, kuidas olemasolevaid raame muuta, võtab arvesse kõiki arvamusi ja kaasab ka rünnatavaid lahendusi.“
    Salenbacheri sõnul vajavad ettevõtjad loovust rohkem kui kunagi varem. „Mis oleks majandus ilma loomingulisuseta – ilmselt mitte midagi,“ sõnas ta. „Loovus on majanduse selgroog.“
    Ettevõtlusel on Salenbacheri sõnul pidev vajadus ja väljakutse luua midagi uut. „Uue loomine tähendab vastamist küsimusele, kuidas teha käegakatsutavaks see, mida ma ette kujutame, mis on mõtetes,“ rääkis ta. „See on pidev teekond ja pole ette teada, mis seal lõpus on. Loov mõtlemine on alati see, mis teeb midagi võimatuks peetut.“ Loovus tekib Salenbacheri sõnul sageli alles siis, kui midagi on valesti läinud või hoopis kokku kukkumas. Alles siis ollakse nõus tunnistama, et igal küsimusel ei saagi olla ühtainust õiget vastust.
    Salenbacher rõhutas, et ettevõtete organisatsioonikultuur on olulisem kui kunagi varem. „Efektiivsuse tõus ei tulene mitte enamast töötegemist, vaid nimelt loovusest, inimeste võimete täielikumast ärakasutamisest,“ rääkis ta. „Iga organisatsioon vajab võimalikult palju erinevaid inimesi, olgu nad teistest rahvustest  ja kultuuridest või teistelt erialadelt, kui eeldab põhitegevus.“ Samuti vajab iga organisatsioon emotsionaalselt võimekaid inimesi, kes suudavad eri taustaga inimesi omavahel suhtlema panna.
    Salenbacher soovitab ettevõtjatel oma meeskondi üles ehitada hoolikalt inimesi valides. „Alati leidub neid, kes ütlevad: ära seda küll tee! Leidke enda ümber inimesi, kes teist hoolivad. Vaadake neil silma: saate kohe aru, kas te usaldate teda või mitte. Valed inimesed võivad osutuda ohtlikuks.“
    Salenbacher on Saksamaal sündinud ja praegu Barcelonas elav kuvandilooja, kes on kaasa aidanud Coca-Cola, Adidase, Luis Vuittoni, Matteli ja Adidase kuvandi loomisele. Tuntud raamatu „Creative personal branding“ autorina.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Paljusid hullutanud investeering tegi rikkaks vaid ühe mehe
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
Parim juht Madis Toomsalu ei seadnud LHVsse minnes karjäärirada ette
„Parim juht 2022“ tiitili pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu. Ta on rääkinud juhiks saamisest ja olemisest Äripäeva raadios, ent ka tema kollegid võtsid vaevaks parimat juhti kiita.
„Parim juht 2022“ tiitili pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu. Ta on rääkinud juhiks saamisest ja olemisest Äripäeva raadios, ent ka tema kollegid võtsid vaevaks parimat juhti kiita.
Raadiohitid: hinnatõususest ja investeerimisest
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Soome rublades ei maksa, firmad panevad ennast gaasikatkestuseks valmis
Soomes usutakse, et Venemaa keerab gaasikraani sel nädalal kinni, kuna nad rublades ei maksa selle eest, mistõttu tõusevad hinnad ja ettevõtted peavad tegevuse ümber korraldama.
Soomes usutakse, et Venemaa keerab gaasikraani sel nädalal kinni, kuna nad rublades ei maksa selle eest, mistõttu tõusevad hinnad ja ettevõtted peavad tegevuse ümber korraldama.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.