Vilja Kiisler • 7. mai 2015 • 2 min
Jaga lugu:

Vaid 1% häid ideid saab teoks

Kuvandilooja Jürgen Salenbacheri sõnul teostub vaid 1% suurepärastest ideedest.  Foto: Andres Haabu

Vaid 1 protsent suurepäraseid ideid saab teoks. 48% jääb teoks tegemata mõtte autori laiskuse pärast, 51% teiste inimeste vastuseisu tõttu, rääkis kuvandilooja Jürgen Salenbacher täna teadliku ettevõtluse konverentsil.

Ettevõtjad ütlevad sageli, et pole piisavalt turgu, pole küllalt raha, pole piisavalt inimkapitali, rääkis Salenbacher. „Ent küsimus ei ole kunagi turus, mis osutab vastupanu, vastupanu on alati inimestes. Kivinenud mõttelaad väldib riske ja kardab läbikukkumist. Kasvule orienteeritud mõttelaad leiab strateegiaid, kuidas olemasolevaid raame muuta, võtab arvesse kõiki arvamusi ja kaasab ka rünnatavaid lahendusi.“

Salenbacheri sõnul vajavad ettevõtjad loovust rohkem kui kunagi varem. „Mis oleks majandus ilma loomingulisuseta – ilmselt mitte midagi,“ sõnas ta. „Loovus on majanduse selgroog.“

Ettevõtlusel on Salenbacheri sõnul pidev vajadus ja väljakutse luua midagi uut. „Uue loomine tähendab vastamist küsimusele, kuidas teha käegakatsutavaks see, mida ma ette kujutame, mis on mõtetes,“ rääkis ta. „See on pidev teekond ja pole ette teada, mis seal lõpus on. Loov mõtlemine on alati see, mis teeb midagi võimatuks peetut.“ Loovus tekib Salenbacheri sõnul sageli alles siis, kui midagi on valesti läinud või hoopis kokku kukkumas. Alles siis ollakse nõus tunnistama, et igal küsimusel ei saagi olla ühtainust õiget vastust.

Salenbacher rõhutas, et ettevõtete organisatsioonikultuur on olulisem kui kunagi varem. „Efektiivsuse tõus ei tulene mitte enamast töötegemist, vaid nimelt loovusest, inimeste võimete täielikumast ärakasutamisest,“ rääkis ta. „Iga organisatsioon vajab võimalikult palju erinevaid inimesi, olgu nad teistest rahvustest  ja kultuuridest või teistelt erialadelt, kui eeldab põhitegevus.“ Samuti vajab iga organisatsioon emotsionaalselt võimekaid inimesi, kes suudavad eri taustaga inimesi omavahel suhtlema panna.

Salenbacher soovitab ettevõtjatel oma meeskondi üles ehitada hoolikalt inimesi valides. „Alati leidub neid, kes ütlevad: ära seda küll tee! Leidke enda ümber inimesi, kes teist hoolivad. Vaadake neil silma: saate kohe aru, kas te usaldate teda või mitte. Valed inimesed võivad osutuda ohtlikuks.“

Salenbacher on Saksamaal sündinud ja praegu Barcelonas elav kuvandilooja, kes on kaasa aidanud Coca-Cola, Adidase, Luis Vuittoni, Matteli ja Adidase kuvandi loomisele. Tuntud raamatu „Creative personal branding“ autorina.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt