Naerualusest ideest sai 500 miljonit väärt ettevõte

Lilled.  Foto: Bloomberg

USA ettevõtja Tariq Farid rääkis Business Insiderile oma isemoodi ettevõtmisest, mille eksperdid omal ajal maha laitsid ning millesse lisaks talle endale üksnes tema ema uskus.

Lilled on inimeste jaoks kandnud alati erinevaid tähendusi. Kimp lilli võib kanda endas armastuse sõnumit, aga olla ka näiteks andeks palumise sümboliks.

USA ettevõtjalt Tariq Faridilt on sageli küsitud, kuidas mees küll julges oma toona hullumeelse ideena tundunud plaaniga lagedale tulla. Nimelt tegeles mees toona lilleäriga ning hakkas selle kõrvalt juurutama omapärast ideed – lõigata puu-ja köögiviljad lillekujulisteks ning neist tehtud söödavaid kimpe müüma hakata. Faridi idee naerdi tookord välja ning mehel soovitati lilleäri juurde jääda – nii säästvat mees energiat ja raha.

Farid ei jätnud jonni ning kui ta oma „lillebuketi“ kord koju viis ning emale näitas, ütles too koheselt, et sellest saab midagi suurt. Ema heakskiit oli kõik, mis mehele tarvis ning ta alustas teed praeguseks 500 miljonit dollarit väärt oleva ettevõtte suunas.

Farid meenutab usutluses Business Insiderile, kuidas kohalikud eksperdid olevat tema ideest kuuldes nina kirtsutanud – midagi sellist pole ju tehtud ning miks peaks ta arvama, et selline asi inimestele peale läheb.

Farid meenutab, et hoolimata „ekspertide“ kommentaaridest teadis ta oma südames, et see on hea idee ning see andis julgust ka plaaniga edasi minna.

Tulles ajaloost kiiresti tänapäeva, siis selgub, et Faridi kõhutunne oli enam kui õige: 500 miljonit väärt kompanii on turu liider oma enam kui 1200 frantsiisivõtjaga. Ajakirja Entrepreneur hiljuti ilmunud 500 parima frantsiisiettevõtte edetabelis maandus Faridi ettevõte Edible Arrangements 40. kohale. 

Farid selgitab, et on minevikukogemustest õppinud järgmist: iial ei tasu karta oma ideed ellu viimast isegi siis, kui eksperdid sellele vee peale tõmbavad. Tähtsaim on järgida oma südame häält.

Mõistagi nendib mees, et juhid ei peaks alati ignoreerima seda, mida eksperdid või teadlased ütlevad – enamikul juhtudel mängib nende antav nõu siiski olulist rolli. Sellest hoolimata on toodet või teenust lihtne üle analüüsida, mis tähendab, et tulemus ei pruugi olla õige.

Samuti ei tähenda see seda, et kui inimene on edukas ettevõtja või lugupeetud professor, on tal alati õigus. „Sageli pole nad rohkem eksperdid kui su oma ema,“ nendib ta.

„On aegu, millal sa pead üksi tegema otsuse, mis võib mõjutada su äri pikaaegset tulevikku,“ selgitab ta. „Sageli tähendab see, et need otsused lähevad üldlevinud arvamusega vastuollu,“ lisas Farid. 

Hetkel kuum