• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 31.07.15, 12:02

Jaekaubandus tegi juunis üllatushüppe

Juunis kiirenes jaemüügi mahu kasv kümne protsendini, mis oli tänavu esimeste kuude lõikes kõige kiirem kasv, tuues kaasa senise aasta suurima müügimahuga kuu.
Jaekaubanduse müügimahud tegid juunis üllatuse.
  • Jaekaubanduse müügimahud tegid juunis üllatuse. Foto: Scanpix/Panthermedia
Kasvu vedasid tööstuskaubad, millest suure osa moodustasid garderoobikaubad. Järgnevatel kuudel on oodata kasvutempo aeglustumist, kuid ilmselt jääb kasv Euroopa keskmisega võrreldes kiireks, ulatudes 5–7 protsendi kanti, kommenteeris majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi majandusarengu osakonna analüütik Karel Lember.
Jaekaubandus on Lemberi sõnul olnud Eestis terve esimese poolaasta viimaste aastate keskmisest oluliselt kiirema kasvuga, seda hoolimata asjaolust, et turistide arv on vähenenud, kes on samuti olnud oluliseks toeks Eesti jaekaubandussektorile. "Madal tööpuudus ja kõrge hõive on loonud tugeva baasi sisetarbimise kasvuks ning tõenäoliselt jääb see kestma ka järgmistel kuudel," prognoosis Lember.
Suurematest segmentidest kiirenes tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete ning majatarvete müük, mille mahud suurenesid aastaga 13 protsendi võrra. "Küllaltki tihe konkurents antud segmendis on toonud kaasa suuremad sooduspakkumised, mis omakorda toetavad müüki," ütles Lember. "Oma panuse võisid tänavu anda ka mõned soojad ilmad juunis, mis tekitasid inimestele kõrgendatud ootused suveilma suhtes ning motiveerisid neid oma garderoobi täiendama."
Väga kiiret kasvu näitab endiselt müük interneti teel, mis suurenes aastaga 63 protsenti. Samas, üldmahtudes jääb antud segmendi osa tagasihoidlikuks, moodustades kogu jaemüügist veidi enam kui kaks protsenti.
Sõidukikaubanduses toimus juunis samuti elavnemine ning antud segmendi ettevõtete müügitulu suurenes aastaga 17 protsenti. Püsiv kasv jätkus kütusemüügis, kus mahud suurenesid püsivhindades kuus protsenti.
"Samas odava kütuse tõttu langes mootorikütuse müüjate müügitulu jooksevhindades kaheksa protsenti. Mullusest odavam kütus ning suuremad sissetulekud on suurendanud inimeste liikuvust ning vajadust kütuse järele," märkis Lember.
Niivõrd kiire jaekaubanduse kasv juunis oli tema sõnul mõneti üllatus. "Kuigi tingimused on soodsad, kuulub kümneprotsendiline kasv siiski pigem erandite alla," selgitas ta. "Kuna tööpuudus on praegu juba küllatki madal ning hõive kõrge, on väga raske näha uut katalüsaatorit, et antud kasvutempot hoida. Kuna turistide arvu kiiret kasvu ei ole samuti oodata, jääb järgnevatel kuudel jaekaubanduse kasv pigem tagasihoidlikumaks."

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele