Kadri Põlendik • 10. august 2015 • 2 min
Jaga lugu:

Swedbanki tõrked mõjutasid maksude tasumist

Swedbanki internetipangas on täna tõrkeid, mis võib takistada tulu- ja sotsiaalmaksu tasumist õigeks ajaks.  Foto: Erik Prozes

Tõrked Swedbanki internetipangas takistasid ettevõtetel tulu- ja sotsiaalmaksu tasumist, mille tähtpäev on täna. Seetõttu peatas maksuamet ajutiselt avaliku võlapäringu rakenduse, et ettevõtted ei satuks alusetult võlglaste nimekirja.

"Tähtaja ületamisel ehk antud juhul homse kuupäeva saabumisel hakkab MTA süsteem automaatselt arvestama tasumata kohustustelt intresse," ütles maksu- ja tolliameti tulude osakonna juhataja Ruth Paade. Seega, kui ettevõtja avastab homme, et tal on tekkinud maksuvõlg, kuigi ta on enda teada kõik maksud tasunud, peaks ta Paade sõnul pöörduma esmalt panga poole, et saada kinnitust, kas makse on viibinud panga tõttu.

"Varem on sellistes olukordades pank saatnud MTA-le nimekirja isikutest, kelle makse hilines pangast tingituna. MTA-l puudub endal võimalus näha, mis põhjustel makse hilines," selgitas Paade.

Ka sel korral palub maksuamet pangast nimekirja neist, kes on panga andmetel makse teinud, kuid tõrke tõttu ei ole see ametini jõudnud. "Seniks peatame ka avaliku võlapäringu rakenduse, et vältida ettevõtete alusetut sattumist võlglaste nimekirja. Varem on meil olnud juhtumeid, kus panga nimekirja alusel oleme intressid isikutelt ka maha võtnud," ütles maksuameti pressiesindaja Rainer Laurits.

Kui selgub, et maksud jäidki panga rikke tõttu õigeks ajaks tasumata ja intressi on võetud ebaõiglaselt, siis üldjuhul maksuamet seda ei hüvtia. "MTA ei saa võtta vastutust pangasüsteemide korrasoleku eest. Kui panga tegevuse tõttu on nende klient saanud kannatada, siis eeldatavasti leiab pank kliendi jaoks sobiva lahenduse," rääkis Laurits. Samas märkis ta, et kui pank teavitab ametit olukorrast, mis oli tingitud vältimatutest asjaoludest, on võimalik pangaga nende palve peale arutada, mis võimalusi annab seadus antud olukorra lahendamiseks.

Swedbank soovitab klientidel kontrollida esmalt maksete ajaloost, kas täna tehtud maksed on läbi läinud. Kui ei ole, tuleks need uuesti teha. Kui maksete tegemine endiselt ei õnnestu, palub pank võtta ühendust nõustamiskeskusega numbril 6 310 310.

Swedbank teatas täna, et nende internetipanga ja kaardimaksete töö on häiritud. Häired puudutavad kõiki kolme Balti riiki. Kell 16.42 teatas pank, et probleem on lahendatud.

Iga kuu 10. kuupäevaks peavad ettevõtted esitama tulu- ja sotsiaalmaksu ning kohustusliku kogumispensioni ja töötuskindlustuse maksete deklaratsiooni ning tegema ülekande tulumaksu, sotsiaalmaksu, töötuskindlustusmakse ja kogumispensioni makse tasumiseks. Tähtaja ületades võetakse võlalt intressi 0,06% päevas kuni võla täieliku tasumiseni.

Uudise pealkirja ("Swedbanki tõrked võivad tekitada maksuvõlglasi") ja juhtlõiku on muudetud ning uudist täiendatud kell 17:07 tulenevalt sellest, et Swedbank sai tõrkeprobleemi lahendatud.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt