Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hello Kitty pikk tee äriimpeeriumini

    Hello KittyFoto: epa

    Ilmselt on vähe neid inimesi, kes poleks Hello Kittyst kuulnud. Lisaks sellele, et ta armas välja näeb, on tegu ka tõelise äriimpeeriumiga.

    CNN Money uuris, missugune on Hello Kitty kujunemislugu.
    Hello Kitty ilmus esmakordselt avalikkuse ette 40 aastat tagasi, mil punase lehviga kiisut kujutati pisikese rahakoti peal. Tänaseks päevaks on Hello Kittyst kujunenud moodsa aja äriimpeerium: inimesed saavad osta Hello Kitty tenniseid, pabertaskurätikuid, veini ning palju muud. Muuseas, Taiwanis saab lennata isegi Hello Kitty lennukiga.
    Pole kahtlustki, et armsa kiisupildi taga peidab end võimas ärimudel, mis toob tema omanikule Jaapani firmale Sanrio sisse suurel hulgal raha. Viimastel aastatel on Hello Kitty bränd teinud läbi taassünni ning Sanrio uus äristrateegia panna kassi pilt võimalikult erinevatele toodetele näib töötavat.
    Hawaii Ülikooli antropoloogiaprofessor Christine Yano mõtestas lahti Hello Kitty brändi ning märkis, et kiisubrändist suudab endale leida midagi igas vanuses inimesi: ta võib olla omamoodi atraktiivne viieaastase jaoks, samuti võivad selles midagi kütkestavat leida nii 15aastane kui 50aastane. Yano märkis, et turunduslikus mõttes on erinevatele nišiturgudele pürgimine geniaalne.
    Eelmine aasta oli Hello Kitty omanikule Sanriole kuldne: Hello Kittyt kujutati 50 000 tootel ning litsentsiandmine tõi Sanriole sisse 6,5 miljardit dollarit.
    Sanrio aktsiad on tänavu näidanud head minekut, olles tänavuse aasta jooksul tõusnud 33 protsenti.
    „Hello Kitty on rahamasin,“ ütles Yano.
    Uued juhid, uus strateegia
    Aastaid tagasi kasutas Sanrio Hello Kitty promomiseks teistsugust taktikat kui nüüd. Kiisupildiga asju püüti ise toota ning oma poodides müüa.
    „Kasumimarginaal oli aga üsna väike ning majanduslik olukord aina halvenes,“ lausus Credit Suisse’i analüütik Masashi Mori.
    Kõik muutus aastal 2008, mil ettevõttega liitus tegevdirektor Rehito Hatoyama. Mori lausus, et Hatoyama hakkas ise tootmise asemel müüma litsentsiõigust ning see muutis kiiresti kogu ettevõtte käekäigu palju paremaks.  
    Litsentsiandmine võimaldab Sanriol võtta oluliselt väiksemaid äririske, seda isegi täiesti uutele turgudele sisenedes. Samal ajal on ettevõttel täielik kontroll Hello Kitty kasutamise üle: nad saavad reguleerida kiisu disaini ning antavat sõnumit, samal ajal suuri litsentsitasusid sisse kasseerides.
    Sanrio logistikajuht Caroline Tsang lausus, et ettevõtte jaoks on Hello Kitty just nagu kuulsus ning ettevõte mõtleb endast kui meelelahutusettevõttest. „Hello Kitty on põhiline ja me peame mõtlema, mis on tema jaoks parim. Sa ei saa tal lasta teha ükskõik mida,“ ütles ta ja tõi näiteks, et erinevad seksuaalse alatooniga ideed on Hello Kitty jaoks täiesti välistatud. Sanrio jälgib Hello Kitty kasutamist toodetel kullipilgul.
    Analüütikute andmeil moodustab Hello Kitty umbes 75 protsenti Sanrio aastasest ärikasumist ning enamiku käibest.
    Mitte ainult lastele
    Tsang lausus, et ettevõtte jaoks on Hello Kitty suunamine väikestele lastele väga oluline, sest kui nad suureks kasvavad, tutvustavad nad oma lapsepõlvelemmikut omakorda oma lastele. „Seega peame me kindlaks tegema, et emad on meie põhifännid,“ lausus ta.
    Viimastel aastatel on Hello Kitty leidnud tee ka veidi vanema tarbijaskonnani. Erinevad luksusbrändid nagu Swarovski, Mikimoto ja ilutooteid müüv Sephora on andnud välja Hello Kitty kollektsiooni.
    Lisaks sellele armastavad Hello Kittyt ka kuulsused, näiteks lauljad Lady Gaga ja Katy Perry.
    Kuigi numbreid vaadates on näha, et Hello Kittyle pakuvad tugevat konkurentsi näiteks Disney Frozeni tegelased, leiavad analüütikud, et pikas perspektiivis nad talle ära teha ei suuda.
  • Hetkel kuum
Artur Praun: ettevõtted hakkavad varem või hiljem omaenda digiprügisse uppuma
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Tesla juhi Hiina visiit kergitas aktsia hinda
Tesla juht Elon Musk sõlmis Hiinas lepped, mis aktsia hinna täna New Yorgis kiirelt kerkima panid.
Tesla juht Elon Musk sõlmis Hiinas lepped, mis aktsia hinna täna New Yorgis kiirelt kerkima panid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Valmistoidutootja tuli kahjumist välja
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.