• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 06.11.15, 07:15

Da Vinci Koodi autor oma edust: mul vedas

Kirjutasin enne läbimurde teinud Da Vinci Koodi kolm raamatut, kuid need ei huvitanud kedagi, rääkis enam kui 200 mln raamatut müünud kirjanik Dan Brown. „Loomulikult usun ma juhusesse ja õnne.“
Da Vinci Koodist sai 2006. aastal Ron Howardi lavastajakäe järgi filmiks. Peaosas mängisid Tom Hanks ja Audrey Tautou.
  • Da Vinci Koodist sai 2006. aastal Ron Howardi lavastajakäe järgi filmiks. Peaosas mängisid Tom Hanks ja Audrey Tautou. Foto: Kaader filmist
Õpetajatöö kõrvalt kirjutama hakanud ning 2003. aastal menuki Da Vinci Kood, millest Hollywood ka filmi väntas (lavastaja Ron Howard ja peaosas Tom Hanks), kirjutanud Brown selgitas Äripäevale, et õnnel on tema loomingus ja läbimurdes suur roll.
„Ehkki igas ettevõtmises, ka äris, on suur rõhk tööl ja planeerimisel, siis suur osa tulemusest tuleb ka läbi juhuse,“ selgitas ta Euroopa suurimal tehnoloogiakonverentsil Web Summit. „Mina kirjutasin enne läbimurde teinud raamatu kolm teost, mis kellelegi korda ei läinud. Järgmiseid müüdi aga enam kui 200 miljonit. Õnn mängib edus olulist rolli.“
Enda sõnul juba viieaastasena esimese, üheeksemplarilise raamatu kirjutanud, õigemini emale ette dikteerinud, Brown rääkis, et Da Vinci Code valmis õpetajatöö kõrval kirjutades. Selleks ärkas ta igal hommikul kell 4, kirjutas kolm tundi ning sõitis seejärel kooli haridust jagama. Ehkki kirjatöö nüüd teda elatab, jätkab ta varahommikust rutiini.
„Sel kellaajal on unel ja reaalsusel õhkõrn vahe. Unes aga teatavasti loome me mittemillestki midagi. Seda seisundit tahan ka hommikul kirjutades saavutada,“ selgitas ta enda produktiivsust. Lisaks tuletab see meelde, et päeva esimesena tehtud saav asi on tähtsamaid tegevusi.
Dan Brown rääkis Euroopa suurimal tehnoloogiakonverentsil Web Summitil, kas tehnoloogia suretab usu.
  • Dan Brown rääkis Euroopa suurimal tehnoloogiakonverentsil Web Summitil, kas tehnoloogia suretab usu. Foto: Web Summit
Lisaks ametile on muutunud ka tehnoloogia roll kirjaniku elus. „Tehnoloogia kindlasti aitab, näiteks uurimustööd teha,“ rääkis ta. „Näiteks, kui tahan tegelase Budapesti õhtusöögile kirjutada, siis saan enne välja otsida täpse restorani, kirjutada kokale ja uurida roogade lõhna ning väga detailselt kirjeldada söögikoha sisustust. Tõsi, sellega ei maksa liiale minna, sest olulisim on siiski, mida tegelane oma õhtusöögipartneriga räägib ehk dialoog.“
Tehnoloogia roll ühiskonnas ja selle suunamisel aga kasvab. Browni ennustusel mõjutab tulevikus tehnoloogia inimeste käitumist sama palju kui ususuunad kokku. „Teadus ja usk on kaks täiesti erinevat asja, kuid räägivad üht ja sama asja,“ põhjendas ta. Samal ajal liiguvad need eri kiirusel – kui usk muutub vähe ja tõlgendab tuhandeid aastaid vanu tekste, siis teadus uueneb pidevalt. Ometi tõmbab religioon inimesi endiselt. Browni hinnangul ongi selle põhjuseks kindlus, stabiilsus.
Mis on edu saladus ja kuidas läbi murda? „Ainus viis, on teha teenus, rakendus või kirjutada raamat, mida ise tahaksid kasutada,“ kommenteeris ta.
Hetkel töötab Brown oma seitsmenda raamatu kallal, mis võib kõige varem ilmavalgust näha 1,5 aasta pärast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele