Nii Soome Finnair kui ka Skandinaavia lennukompanii SAS panustavad pikamaalendudele ja palkavad arvukalt uut personali.
![Finnair teatas täna oma ajaloo suurimast värbamiskampaaniast.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=aeae2c5e-1e73-5cf9-af33-0dc60823efff&width=3840&q=70)
- Finnair teatas täna oma ajaloo suurimast värbamiskampaaniast. Foto: Scanpix/Reuters
Täna teatas Finnair ettevõtte ajaloo suurimast värbamiskampaaniast. Lisaks sel aastal juba palgatud 70 piloodile ja 130 salongiteenindajale on plaanis juurde palgata veel 100 pilooti ja 300 salongiteenindajat. Umbes 50 inimest on tööle võetud klienditeenindusse ning muudesse ametitesse.
Sarnane uudis t
uli novembris ka SASist, kus firma teatas, et korraldab viimase 15 aasta suurima värbamiskampaania. Juurde palgatakse 500 salongiteenindajat ja 200 pilooti.
„Pika vahe järel on
SASil praegu üks parimaid aastaid. Nende säästuprogramm on hakanud neile nüüd tõepoolest uusi võimalusi pakkuma. Nad suudavad nüüd hästi teenida liinidel, mis vaid paar aastat tagasi kasumlikud ei olnud,“ kommenteeris teemat Rootsi majanduslehele Dagens Industri Sydbanki lennundusanalüütik Jacob Pedersen.
Nii SAS kui
Finnair on viimastel aastatel pidanud kärpima ja koondama. Nüüd panustavad mõlema pikamaalendudele. Finnair
sai värskelt kätte esimese uue lennuki A350 XWB, milliseid on kokku tellitud 19 tükki. Uus lennukipark on Finnairi uue kasvu mootor. Firma strateegiline eesmärk on aastaks 2020 lennud Aasia ja Euroopa vahel 2010. aasta tasemelt kahekordistada.
SAS avas äsja otseliini Stockholmist Hongkongi ja avab kevadel uue liini Los Angelesi.
Pederseni sõnul on vanemad lennufirmad tihedas konkurentsis odavlennufirmade ja Lähis-Ida lennukompaniidega turul kindlamalt kanda kinnitanud ja suutnud oma kulusid kärpida. Ehkki on ka erandeid nagu Air France.
„Kui me aga vaatame SASi, siis on firma positsioon turul kindlam, kui see viimased kümme aastat olnud on,“ ütles Pedersen. Kõik sõltub aga hindadest. „Kui hinnad Skandinaavias tuleval aastal järsult alanema peaksid, siis läheb SASil jälle väga raskeks.“
Seotud lood
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.
Enimloetud
1
Omanik: “Ei ole kantimine!”
4
Võttis dividendi 25 miljonit
6
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Hetkel kuum
![Saneerimisnõustaja hinnangul on kinnitusvahendite hulgi- ja jaemüügiga tegelev Janere maksejõuetu ning ettevõtte tegevus viidi uue ettevõtte alla. Janere omaniku sõnul ei tegele ta mingi kantimisega.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=c6dcfcae-7d46-508f-b14c-f44602bef15f&width=3840&q=70)
Omanik: “Ei ole kantimine!”
![Soler & Palau esindaja Hilario Tome ja ETS NORDi juhatuse esimees Urmas Hiie.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=2bd8bfe9-ad4b-566f-abe6-5d2d84601360&width=3840&q=70)
“Meid on soovinud ära osta paljud ettevõtted”
![Napilt 17-aastaselt Hispaania koondises Euroopa meistriks tulnud Lamine Yamal Berliini olümpiastaadionil tiitlivõitu tähistamas.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=34f38a38-d679-549c-8cd6-2287caba1704&width=3840&q=70)
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Tagasi Äripäeva esilehele