Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti suurimas magalas peitub ärilinnak

    Tallinna ja Eesti suurim linnaosa, Lasnamägi.Foto: Raul Mee

    Tallinnas on järjest raskem leida arendusprojektideks sobivaid krunte. Kas Eesti mõistes hiiglaslik Lasnamäe võiks olla siinkohal parim valik?

    Äripäeva 14. jaanuari kuukiri Kinnisvara kirjutab, et Lasnamäe puhul toovad arendajad kui ühest suust välja siinset suurt hulka inimesi, mis leevendab levinud tööjõuprobleemi. Samuti kiidetakse üsna head transpordiühendust magistraalteedega ning üsna head transpordiühendust sadamate, lennujaama ja rongidepooga. Tallinna linna arengukavas oleva Rahu tee kulgeks tulevikus vahetult Priisle arendusprojekti kõrvalt ja toetaks selle arengut. 
    Kas need argumendid on aga piisavad, et võõristus Lasnamäe suhtes maha raputada?Kinnisvara ostu, müügi ja arendusega tegelev Hammerhead OÜ arendab Lasnamäel Priisle laokeskuses 3,1 hektaril kokku nelja hoonet, millest praeguseks üks ka valmis. Lisaks ka Betooni tänava laokompleksi, mis on planeeringu faasis.
    Kes küll töö ära teeks?
    Lasnamäe piirkonna eeliseks on Hammerhead OÜ juhi Allan Kooli sõnul Tallinnast väljapoole jäävate äripindade arendustega võrreldes see, et vaba tööjõud on kohapeal olemas. "Paljud tegijad, kes arendavad projekte näiteks Jüri Tööstuspargis, kurdavad, et töötajate leidmiseks on vaja korraldada transport Tallinnast, sest piirkonnas kohapeal inimesi lihtsalt ei jätku."
    Kool toob ka võrdluseks Raplamaa hetkel suurima arenduse, Hammerheadi arendamises oleva Treffi logistika- ja tööstuspargi Märjamaal. Igas muus mõttes logistiliselt väga heas asukohas, kokku üle 70 000 m2 ehitusaluse pinnaga logistikapark on atraktiivne, ent tööjõu leidmisega on samuti probleeme.
    Tallinnas on Kooli sõnul suur vajadus nn stock-office-pindade järele, kus oleksid kompaktselt koos kontor, kauplusepind, laopinnad ja väike tootmisüksus. "Taolisi müügis olevaid krunte, kuhu selliseid saab arendada, ei ole Tallinnas palju, ja Lasnamäel on neid veidi rohkem kui mujal."
    See on Kooli sõnul ka üks põhjus, mis Hammerhead tegeleb aktiivselt Priisles ja Betooni tänaval. Mustamäel Laki ja Kadaka tänaval olevad lao- ja tööstuspinnnad on tema sõnul vananenud, paljud ei vasta enam tänapäevastele nõuetele.

    Artikkel ilmus Äripäeva 14. märtsi kuukirjas Kinnisvara, mis on tellijale alla laaditav siit. Lisaks kirjutab väljaanne, mis on linnaväliste uusarenduse plussid ja miinused, kas korterite hinnatõus pidurdub ning miks saavad päikesepaneelid iga arenduse osaks.

    Mitte linnajagu, vaid selle osad ahvatlevad
    1Partner Kinnisvara tegevdirektori Martin Vahteri sõnul on Lasnamäe linnaosa lai mõiste ning iga arenduse perspektiiv sõltub konkreetsest piirkonnast. Piirkonna potentsiaali hindamisel on suur erinevus, kas räägitakse näiteks Peterburi tee äärsest piirkonnast või hoopis Punase tänava või Priisle tee kandist.
    "Ega Lasnamäe koha pealt väga palju mõelda ei ole, linnaosa senine planeering ja hoonestus räägib enda eest. Samuti saab palju välja lugeda üldplaneeringust. Büroo- ja tootmishoonete seisukohalt on atraktiivsed Peterburi tee algus ja Suur-Sõjamäe piirkond. Samuti on perspektiivikas Tondiraba piirkond, mis jäi nõukogude ajal välja ehitamata ning kuhu praeguseks ajaks on rajatud äri- ja avalikuks kasutuseks mõeldud hooneid."
    Logistika võtmeküsimus
    Kuna Lasnamäe oli viimane linnaosa, mida nõukogude ajal välja ehitati, jõuti ka Vahteri sõnul seal transpordiühenduste peale rohkem mõelda. "Tõsi, palju jäi ka lõpetamata," lisab ta siiski. "Ei saaks öelda, et mingit tüüpi hooned sobiksid just Lasnamäele. Tõsi, lennujaamaga seoses on selle läheduses lennukeid ja lennujaama teenindavaid hooneid. Samuti on büroo- ja laohooned heaks puhvertsooniks elupiirkonna ja müra tekitavate lennujaama ja Ülemiste kaubajaama vahel. Lõpuks on ka nii, et kus juba on, sinna tuleb juurde."
    Ka Arco Vara äripindade nooremmaakler Indrek Serviski ei räägi Lasnamäest ainult kiitvas toonis. Kuigi Lasnamäest on linna sees kujunenud vähemalt entusiastide sõnul Tallinnas suurim tööstuspiirkond, on ka siinsel arendusel piirid ees. "Lasnamäe miinuseks on ehk ruumipuudus. Piirkond hakkab juba väikseks jääma ja suuremad ettevõtted kolivad linnast kaugemale," märgib Serviski.

    Kaks positiivset omadust

    Arco Vara äripindade nooremmaakler Indrek Serviski

    Minu hinnangul on Lasnamäe piirkond olnud kogu aeg hinnas, Peterburi tee äärne ala on juba täis ehitatud ja vaba ruumi kipub puudu jääma. Kaks asja, mis Lasnamäel on väga head: esiteks logistiliselt hea asukoht, Lasnamäelt pääseb otse Peterburi teelt linnast välja. Kasutades Tallinna ringteed, jõuab hõlpsasti nii Tartu kui ka Pärnu maanteele. Teiseks: Lasnamäe lähedal on Muuga Sadam. Ettevõtetele, kellel on vaja sadama lähedust, on Lasnamägi hea koht. Kõigele lisaks on Lasnamäel olemas ka inimesed ehk tööjõud, mida vajab iga ettevõte. 

    Lasnamäe miinuseks on ehk ruumipuudus.

    Mis on mis
    Stock-office-pinnad on uued energiasäästlikud äripinnad. Igal üüripinnal on oma klaasfassaad, esimesel korrusel esindus/kauplusepind, mille taga paikneb lao- või tootmispind ja teisel korrusel kontoripind. Kontori/kauplusepinna ja laopinna suhe on keskmiselt vahemikus 30/70 kuni 50/50. Pinnad on varustatud sundventilatsiooni-, tuletõrje- ja valvesüstemiga.
    Pinnad erinevad muudest turul pakutavatest pindadest enamasti selle poolest, et kogu ettevõte müügi- või tootmistegevus toimub ühel ja samal pinnal samas asukohas, mis aitab kokku hoida tööjõu-, transpordi- ja muudelt taolistelt kuludelt.
    Allikas: Hammerhead OÜ
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.