Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kolimisäri muskliramm on töömeeste peas

    Kolimisfirma OÜ Adduco juht ja omanik Anton Bazõlev.Foto: Andres Haabu

    Mööbli tassimisel pole sugugi kõige olulisem muskliramm, vaid olukorda hästi läbi mõtlev pea, kummutab Tallinna kolimisfirma OÜ Adduco juht ja omanik Anton Bazõlev levinud väärarvamuse.

    „Tihti imestavad kliendid, kui näevad kolijatena kõhnasid mehi, et kas nad ikka jõuavad või äkki peaks kellegi appi kutsuma,“ vahendab Bazõlev klientide sagedasi esmareaktsioone. „Kolimine võtab aeg-ajalt võhmale, aga tegelikult on kolijal vaja eelkõige pead. Mida rohkem on kolimismeeskonna tegevused läbi mõeldud, seda tõhusamalt ja kiiremini töö lõpetatakse.“
    Küsimusele, kas tõesti ei vaeva Adduco töömehi paigast ära tõstetud seljad, koputab Bazõlev esmalt kolm korda sõrmenukkidega vastu lauda ja vastab eitavalt. „Me pingutame kõvasti, et sellist kutsehaigust meie inimestel ei oleks,“ lausub ta. „Õpetame meestele tõstenippe ja varustame neid õigete abivahenditega.“
    Adduco on kaks aastat järjest pääsenud Gaselli TOPi (tänavu 810. kohal ja mullu 211. kohal) ja ei ole välistatud, et pääseb taas. Eelmine aasta oli Adducole jätkuvalt edukas – esialgsete andmete järgi kasvas käive ligi 700 000 euroni ehk ligi kaks korda enam kui 2014. aastal. Kui palju kasumit teeniti, et oska Bazõlev veel täpselt öelda.
    Teisel pool lauda istuv vestluskaaslane on turjakas sportlik mees, slaavipärasest nimest hoolimata räägib väga head eesti keelt. „Ma pean seda oma suureks plussiks,“ ütleb kakskeelses perekonnas üles kasvanud Bazõlev.Enda sõnul ta ise praegu enam kolimisobjektidel mööblit tassimas ei käi, kuid seda tööd on ta omal ajal teinud küll. Ta teenis kooli kõrvalt taskuraha, kandes Standardi mööblit objektidele, näiteks hotellidesse.

    Mis on kiire kasvu põhjused?

     

    Aastatel 2012-2014 kasvas OÜ Adduco käive 2,11 korda ja ärikasum 1,54 korda.

    1. Investeeringud autodesse. Firma autopargis on 11 erineva mahutavusega kaubikut, kõige väiksemasse mahub 3 ja kõige suuremasse 45 kuupmeetrit kolitavaid esemeid. Üks olulisemaid investeeringuid oli suure võimsa tõstukauto soetamine. Autol on tõstuk, tänu millele saab asju sisse kolida kuni kuue meetri kõrgusel asuvast aknast.

    2. Kolm korda enam töötajaid. Kui 2012. aastal töötas ettevõttes 10 inimest, siis praegu on koos Tartus tegutseva sidusfirmaga palgalehel kokku 30 inimest, kellest 6 on kontoriinimesed ja ülejäänud väljakoolitatud töömehed. Töötajad on üldiselt universaalid, kuid osa neist on saanud spetsiaalse väljaõppe näiteks mööbli paigaldamisel, klaverite ja seifide kolimisel või rahvusvahelise kolimisteenuse pakkumisel.

    3. Laoteenus. Et klientidele paremat kolimisteenust pakkuda, on alates 2013. aastast laiendatud oluliselt laopinda. Ettevõttel on praegu Tallinnas 1800 m2 ja Tartus 600 m2 laopinda. Erakliendid kasutavad üha enam ladustamisteenust, oma mööbel ja tarbeesemed tuuakse lattu näiteks elamispinna remondi ajaks või ajutiselt välismaale tööle sõitmise ajaks.

    „Tõuke oma ettevõtte asutamiseks andis mulle isa, kes ütles, et terve elu mööblit ei tassi. Mõtlesin, et miks ka mitte, teen oma firma ja hakkan ametlikult mööblit tassima,“ seletab Bazõlev. „Firmale nime panekuga olin pikalt kimpus, abi sain kodus olevast ladina keele sõnaraamatust. Adduco tähendab ladina keeles kohale toimetama.“
    Bazõlev alustas täiesti nullist, tal polnud kolimiseks autotki. „Sõbral oli autode müügiplats, sealt ma laenasin esimeseks kolimiseks kaubiku,“ meenutab ta. „Esimese töö tegime mitteametlikult ja nii sain firma asutamiseks raha.“
    Adduco tegi algul peamiselt allhanget mööblitootjatele, pannes mööblit suurematel objektidel kokku. Majanduskriis sundis aga otsima rohkem muid töid, näiteks hakati 2008. aastal osutama rahvusvahelist kolimisteenust. „Meil vedas, parasjagu tahtis üks klient Inglismaale kolida,“ märgib Bazõlev. „Muide, aastate jooksul oleme seda klienti aidanud mitu korda Inglismaale ja tagasi Eestisse kolida.“
    Bazõlev räägib, et mõned võtavad välismaale kolides kogu elamise kaasa. „Oleme aidanud klientidel ka autosid uude sihtriiki kolida, kas konteineri või treileriga, aga meie inimesed on autoga ka kohale sõitnud,“ lisab ta.Bazõlev soostub väitega, et mida rohkem inimesed töö- ja elukohta vahetavad, seda parem kolimisfirmadele. „Rahvusvahelise kolimisteenuse osa meie firma käibes on neljandik ja see on tõusetrendis,“ täpsustab ta.
    Adduco plaanib viie aasta jooksul avada Euroopas esindusi, üheks sihtkohaks võiks olla Brüssel. „See tagaks stabiilsuse, tooks rohkem kliente ning suurendaks tuntust,“ põhjendab ta. „On ju niimoodi, et kui Eestist kolitakse välja, otsib klient kolimisteenuse siit. Aga kui välisriigist kolitakse Eestisse, otsib klient kolimisfirmat seal kohapeal. Eesmärk on sellised kliendid endale saada. Lisaks saaksime teenindada neid linnu, mis jäävad Brüsselist Eestisse tee peale.“

    Üks küsimus

    Milline vanasõna iseloomustab teie tegevust?

    OÜ Adduco juht Anton Bazõlev

    Häda ajal on kopikas kallim, kui rikkal ajal rubla. Masu aastatel me just niimoodi käitusimegi, et võtsime iga hinna eest tööd sisse. Meie jaoks oli kõige olulisem, et oleks tööd ja oleks võimalik edasi areneda, muidu me ilmselt ei oleks vee peale jäänudki. Eesmärk oli kallutada klient enda poole, ükskõik, mis see meile maksma läheb. Kliendile meeldis siis ja meeldib ka praegu hea teenindus. Auto peab olema korras, töömees peab olema korrektselt riides ja viisakas. Ja kõige olulisem – kliendi asjad peavad sujuvalt, kiirelt ja tervelt jõudma ühest kohast teise.

    Bazõlev ütleb, et statistika järgi kolib eestlane uude elukohta keskmiselt neli-viis korda elu jooksul. „Aga vahel on vaja mööbel välja vahetada ja seega tellitakse väiksemaid kolimisi,“ seletab ta. „Meil oli Tallinnas üks klient, kes käis iga poole aasta tagant kontoris väikest kolimist tellimas.“
    Bazõlevi kinnitusel on neil enamik kolimisautodest iga päev tellimustega kaetud, ent kõige kiiremad ajad eraisikute puhul on pühade eelsed päevad. Inimesed soovivad näiteks enne jaanipäeva või jõule uude kodusse sisse kolida. Mis puutub firmadesse, siis agaramad kolimisteenuse tellijad on viimasel ajal olnud IT-firmad, sest need kasvavad kiiresti ja neil on vaja pidevalt laieneda suuremale pinnale.

    Kolimisteenuse pakkuja kolm soovitust

    Kogu kogemusi. Mulle meeldib väga ühest Ameerika filmist meelde jäänud inglisekeelne ütlus motion creates emotion, mis laiendatult tähendab, et liigu ringi, siis saad ka emotsioone ja kogemusi. Mida rohkem suhtled erinevate inimeste ja firmadega, seda rohkem saad ettevõtluseks kogemusi.

    Ära anna alla. Ole järjepidev ja ära anna kunagi alla. Kõigil tuleb ette momente, kui tahaks käega lüüa. Ja eks mõned kolimisfirmade juhid, kes minuga samal ajal kümme aastat tagasi alustasid, ongi käega löönud. Kõige raskem oli masu ajal, kui senised kliendid ja tööd kadusid ära. Kui asi ühte pidi ei õnnestu, tuleb vaadata ringi ja leida viis, kuidas asi õnnestuks. Meie hakkasime masu ajal näiteks rahvusvahelist kolimisteenust pakkuma.

    Kasuta sotsiaalmeediat. Hea teenus reklaamib end ise, aga me panustame palju ka sotsiaalmeediale ja sellele, et meie kontaktid oleksid hõlpsalt leitavad otsingumootoreis ja infotelefonide andmebaasis. Samuti on praegu Facebook põhiline, mida kliendid jälgivad. Kodulehel ei ole me esile tõstnud, et Adduco on gasellfirma, küll oleme aga Facebooki lehel seda tunnustust usinalt jaganud.

    Kui paluda Bazõlevil rääkida meeldejäävamaid lugusid seoses kolimisega, siis loomulikult tulevad esmalt lood kõige keerulisemate asjade ehk klaverite liigutamisest. Kord pidid nad kolima Estonia klaverit, mis oli korterisse toodud 80 aastat tagasi ja vahepeal oli maja ümber ehitatud. Klaveri välja saamiseks võeti pill algosadeks lahti. Lahti võtmas ja uues kohas kokku panemas käis muidugi professionaal.
    Konkurents kolimisteenuse turul on päris karm. „Eestis on viis suuremat kolimisfirmat, siis tuleb tükk tühja maad ja siis on palju-palju väikeseid, ühe autoga firmasid,“ iseloomustab Bazõlev olukorda. „Meie oleme viie suurema seas, esiviiskusse jõudsime 2013. aastal.“ Bazõlevi eesmärk on saada Eesti suurimaks kolimisfirmaks. Selleks peab firma käive kasvama veel üle kahe korra.

    Mis on mis?

    OÜ Adduco

    Asutatud 30.01.2006

    Osutab kolimisteenust.

    Tegevjuht ja omanik Anton Bazõlev.

    Gaselli TOPis 810. kohal (2013. aastal oli 211. kohal).

    Töötajaid 30 (koos sidusettevõttega OÜ Adduco Kolimisteenused).

    Käibest 70 protsenti moodustavad firmadele ja 30 protsenti eraisikutele osutatud teenused.

    Olulisemad kliendid: AS Standard, AS G4S Eesti, OÜ Humana Sorteerimiskeskus.

    2008 – hakati osutama rahvusvahelist kolimisteenust.

    2012 – hakati pakkuma ladustamisteenust.

    2014 – avati filiaal Tartus (Adduco Kolimisteenused).

    Anton Bazõlev on lõpetanud Tallinna Mustjõe gümnaasiumi (2004) ja Kõrgkool 1. Stuudiumi ärijuhtimise eriala (2009). Ärijuhtimise eriala EBSis on lõpetamata. Omab 51-protsendilist osalust Tartus tegutsevas OÜs Adduco Kolimisteenused.

    Allikas: OÜ Adducco, Äripäev

    OÜ Adduco omanik unistab: "Meil on kõik parim"
    Tahame olla Eesti parim kolimisfirma. Meie visioon on selline, et meil töötavad parimad kolijad, meil on parimad kliendid ja meil on paremad majandustulemused kui konkurentidel. Et saada käibelt Eesti suurimaks kolimisfirmaks, peame kasvama üle kahe korra. Ja veel on meie soov avada lähema viie aasta jooksul kontor ning ladu Euroopa mitmes olulises linnas. Kindlasti on Brüssel üks nendest kohtadest, kuhu Eestist üha sagedamini kolitakse.
     
    Abi alati võtta
    Maia Abiline, kasutatud büroomööbli müüja OÜ Apuneks juht
    Koostöö Adducoga on väga hea. Meie jaoks on oluline kolimisfirma operatiivsus. Ma ei mõtle siin tunniajalist etteteatamist, aga oluline, et ma saan abi, kui on vaja. Nad aitavad meid siis, kui on vaja rekkalt kaup maha laadida, samuti saavad meie kliendid neilt tellida transpordi kauba koju viimiseks. Kui ma peaksin selleks soetama oma auto ja palkama autojuhi, läheks see mulle päris kalliks maksma. Ega Adducol ka kerge ole, sest konkurents kolimisturul on suur. Kujutan ette, kui raske on füüsilist tööd tegevaid mehi leida ja motiveerida, aga tänu neile jääb minul see probleem ära.

    Tulemus

    OÜ Adduco majandustulemused (eurodes)

    aasta    käive               kasum

    2011    136 671           9099

    2012    185 452           4805

    2013    450 904           38 209

    2014    390 607           7419

    Allikas: OÜ Adduco

    Äripäeva gaselli rubriik, kus kirjutame kiiresti arenevatest väikefirmadest ja nende omanikest, ilmub kaks korda kuus.
    Äripäeva Gaselli TOPi lähteandmeteks on ettevõtte müügitulu ja kasum enne makse aastatel 2012, 2013 ja 2014. 2012. aasta müügitulu peab ulatuma 100 000 euroni ja aastatel 2012-2014 kasvama käive ja kasum vähemalt 50%.
    TOPi jõudis tänavu 1036 ettevõtet.
    Gaselliliikumist toetavad LHV ja Markit.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.