• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • 28.04.16, 10:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Need autod jätavad su teele

Saksa autoliidu ADAC mahukas andmekogu näitab, millised automargid jätavad sõitjad sagedamini teele.
Saksamaa saja-aastase autoklubi andmetel ei saa Dacia Logani peale päris kindel olla.
  • Saksamaa saja-aastase autoklubi andmetel ei saa Dacia Logani peale päris kindel olla. Foto: EPA
Euroopa suurim autoklubi avalikustas oma teeteenistuse andmed, mille järgi vajas eelmisel aastal Saksamaal edasiliikumiseks autoabi üle 2,4 miljoni auto, kirjutab Kauppalehti.
Kolmandiku teelejäämiste põhjus oli akus või elektrisüsteemis, edasi oli põhjustaja mootor, järgnesid roolisüsteemi, pidurite ja ülekande vead.
Üle 14 aasta vanad autod on ADACi püsikunded, aga teele jäänud autode ülevaatest jäeti need välja. Sinna kuuluvad autod, mille arvelevõtmise aastad on 2006–2013. Autoklubi võttis tulemustes arvesse ka autode esinemissagedust Saksamaal.
Kauppalehti loetleb võitjad ja kaotajad neljast kõige levinumast autoklassist.
Väikestest autodest said teistest silmanähtavalt paremini hakkama Audi A1, Ford Fusion, Hyundai ix20, Mazda2, Mini, Mitsubishi Colt, Toyota Yaris ja VW Polo.
Kõige rohkem probleeme oli Dacia Sanderol ja Fiat Puntol.
Väiksema keskklassi autodest olid parimad Audi Q3, BMW1, BMW X1, Mazda3, Mercedes-Benz A- ja B-seeriad, Toyota Auris, VW Caddy ja VW Golf.
Teele jätsid sagedamini Dacia Duster ja Logan, Opel Zafira ja Peugeot 307.
Keskklassis olid sõidukindlamad Audi A4, Audi A5, Audi Q5, BMW 3, BMW X3, Mercedes GLK ja Mercedes SLK. Ka Škoda Octavia sai hästi hakkama.
Parandamist vajasid teistest rohkem Ford Mondeo, Ford S-Max, Opel Insignia ja VW Sharan.
Suurema keskklassi autodel oli probleeme vähem kui teistes klassides, parimad olid Audi A6 ja BMW 5.
Kõige rohkem probleeme oli E-klassi Mercedesel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 08:00
Wallester ühendab jõud MTÜ-ga Naerata Ometi, et toetada abivajavaid Eesti peresid
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele