Lähenev Brexiti referendum õõnestab üha rohkem sealsete tarbijate ja ettevõtjate kindlustunnet.
- Ebakindlus Brexiti ümber mõjutab nii tarbijate kui ka ettevõtjate kindlustunnet. Foto: epa
Kaks täna avaldatud uuringut kinnitavad, et tarbijate ja ettevõtjate kindlustunne järjest väheneb.
Tarbijate kindlustunne langes aprillis –3 punktini ehk madalaimale tasemele alates 2014. aasta detsembrist, teatas turu-uuringute firma GfK. Suurbritannia tarbijate optimism riigi majanduse suhtes on madalaim alates 2013. aasta juunist, mil Suurbritannia majandus hakkas pärast raskusi taas ülesmäge liikuma.
Ettevõtjate kindlustunnet uuris Lloyds Bank ning ilmnes samuti suur ebakindlus ja pessimism tuleviku suhtes. Siingi kujunesid peamisteks märksõnadeks ebakindlus ning negatiivsed tulevikuvaated – aprillis küsitletud ettevõtjatest 22 protsenti olid Suurbritannia majanduse suhtes pessimistlikud. Märtsis oli tulemus veel 12 protsenti. Siiski olid ettevõtjad võrreldes pikaaegse keskmisega optimistlikud.
Tumedad pilved
„Eurokriis ning segased märgid selle kohta, missuguseks kujuneks Brexiti-järgne maailm, on toonud meie majanduse kohale tumedad pilved,“ ütles GfK turudünaamika direktor Joe Staton.
Inglismaa Pank on öelnud, et vähenenud on ka ettevõtete investeeringud, sest tahetakse referendumi tulemused ära oodata. Lisaks on pank teatanud, et Brexiti korral ollakse valmis intressimäärasid langetama või muid majanduse stimuleerimise abivahendeid kasutama, kui seda peaks vaja minema.
Referendum selle kohta, kas Suurbritannia jätkab Euroopa Liidu liikmesriigina, peetakse 23. juunil.
Seotud lood
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus
Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le
Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.