Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas kindlustuselt raha kiiresti kätte saada?

    Kindlustusse pöördumisel tasub hoolega jälgida, kas tekkinud probleemi üldse poliis katab - näiteks hallitusest tekkinud kahjustusi ei pruugi kindlustus hüvitada.Foto: Andras Kralla

    Tuhandetesse eurodesse küündivad levinumad kahjujuhtumid, millega kindlustusfirmadel tuleb tegeleda, puudutavad autosid ja kodusid.

    Seesam kindlustus jagab nippe, kuidas kannatada saanud materiaalne vara võimalikult kiiresti taastada, asendada või selle eest rahalist hüvitist saada.
    Levinud arvamuse kohaselt ei taha kindlustusfirmad kahjusid korvata, panevad lepingusse väikeses kirjas absurdseid tingimusi ja suruvad kahjujuhtumi puhul oma kallist remonditöökoda või –firmat peale. Seesami kahjukäsitlusosakonna juhi Ly Jõhviku sõnul on vähem kui 2% juhtumitest sellised, mida ei hüvitata ja sedagi peamiselt seetõttu, et poliis ei kata antud juhtumit.
    „Reisile minnes võid olla ostnud meditsiiniabi kindlustuskaitse, aga varastatakse kaamera ja lennujaamas saad kätte katkise kohvri ning pagasikindlustuse puudumise tõttu ei saa kindlustus siin kahjuks aidata. Keeldumise või hüvitise vähendamise põhjuseks võib olla ka ohutusnõuete eiramine, kuigi tegemist ei ole väga keeruliste nõuetega. Terve mõistuse kohaselt ei tohi näiteks sõidukit juhtida joobes olekus, ei ole mõistlik panna kuuma tuhka plastmassämbrisse ja tõsta ämber ööseks trepikotta ega panna põlevaid küünlaid kardina lähedusse,“ loetles Jõhvik olukordi, kus tekivad probleemid hüvitise saamisel.
    Tema hinnangul on õigesti käitudes võimalik hüvitamisotsus kindlustuselt kätte saada vähem kui nädalaga. See on keskmine aeg, mis tähendab, et standardsete juhtumite puhul läheb veelgi kiiremini ja klient saab lahenduse juba paari päevaga.
    Suurim arv kahjudest on seotud sõidukitega
    Liiklusõnnetuse toimumisel on esimene reegel peale kannatanute abistamist ja ohutuse tagamist juhtum fikseerida. Sündmuskohal tuleb täita nn LÕ vorm, mille peavad juhid allkirjastama. Kasulik on ka olukord fikseerida piltidega, mis võivad olla tehtud mobiiltelefoniga.
    Isegi, kui avariisse sattunud auto takistab liiklust, ei tohiks osalenud masinaid liigutada enne, kui LÕ vorm täidetud, pildid tehtud, andmed vahetatud ja vajadusel politseisse helistatud. „Autosid liigutades muutub situatsioon, mis võib anda teisele osapoolele aluse hiljem oma ütlusi muuta. Olukorda pildistades on tähtis peale saada ka ümbrus, mitte ainult tekitatud kahju,“ soovitas Jõhvik. See aitab hiljem aru saada, kus ja kuidas autod täpsemalt paiknesid.
    Kodudes juhtuvate õnnetuste seas on just veekahjud kõige sagedasemad ning kiire tegutsemine võib päästa veelgi suurematest kahjudest. Veeavarii korral tuleb kiiresti vesi kinni keerata ja päästa, mis päästa annab. „Kui konstruktsioonide vahele on voolanud suures koguses vett, võib see seal ootamatuid teid pidi edasi voolata, seepärast on lõplike kahjude hindamiseks oluline paar päeva oodata,“ tõdes Jõhvik.
    Kahju suuruse hindamiseks võib kannatanu ise taastusremondi kalkulatsiooni tellida. Kahjukäsitlejad on tavaliselt pikaajaliste kogemustega, mistõttu on hinnapakkumises kohe selge, kas tegemist on reaalsete summadega. Suuremaid rahanumbreid välja mõelda pole mõtet, sest siis tekib vajadus teise hinnangu järele ning protsess pikeneb taas.
    Koostöö tagab kiire lahenduse
    Kindlustuses algab töö siis, kui kahjust on teatatud. Tähtis on info tähelepanelikult läbi töötada, kokku panna kõik küsitud dokumendid ja need korraga kahjukäsitlejale saata – nii saab juhtum kiiremini lahendatud.
    Seejärel hindab käsitleja kahju toimumise asjaolusid ja sünnib otsus - kas see, mis juhtus, on poliisiga kaetud ja milline on hüvitamisele kuuluv summa lähtuvalt kahju suurusest.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.