Kunagi peeti Googlet isesõitvate autode vallas liidriks, kuid nüüdseks on ettevõte kaotanud oma eelise teistele ettevõtetele, kes püüdlevad praktilisema ning vähem ambitsioonika isesõitva auto poole, tõdevad projektiga varasemalt seotud olnud allikad.
“Nad vajavad partnerit, tugevat müüki ning strateegiat,” sõnas Global Automotive Practice’i strateegia analüüsi juht Roger Lanctot, vahendab Bloomberg.
Google’i projekt algas 2009. aastal – kaua enne seda, kui autotootjad ja teised ettevõtted hakkasid tõsiselt kaaluma
tehnoloogia arendamist.
Singapuris hakkas käesoleva aasta augustist tööle aga isesõitev takso ning Google ei olnud algatusesse kaasatud.
Ka populaarne sõidujagamise teenus
Uber hakkab peagi pakkuma võimalust kasutada isesõitva
Volvo maasturi teenust Pittsburghis.
Tesla Motors aga pakub osaliselt isereguleerivaid seadmeid oma enam kui 70 000 elektriautos. Endiste Google'i auto projektimeeskonna poolt loodud idufirma Otto aga töötab välja isesõitmise süsteemi veoautodele.
“Google’l on jätkuvalt ebatäiuslik süsteem ning neil puudub turule minekuks kindel plaan,” sõnas Speak With Me juht Ajay Juneja.
Üheks põhjuseks on kahtlemata Google’i emafirma väljakutse muutmaks katsetusjärgus olevad projektid kasumlikuks äriks ning piisav arendustöö enne tehnoloogia avalikustamist.
Tarkvara peab olema õpetatud toime tulema kõigi võimalike ettearvamatute olukordadega.
Üheks põhjuseks, miks Google ei ole kiirustanud süsteemi turuletoomisega on see, et tesides osaliselt automatiseeritud autosid, avastati, et inimesed ei ole tähelepanu hajudes võimelised piisavalt kiiresti reageerima ning vajadusel juhtimist üle võtma. Seetõttu otsustati panustada pigem täiesti automatiseeritud autode loomisele.
Seotud lood
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.