• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • 12.09.16, 20:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Google isesõitva auto projekt on rivaalidele alla jäänud

Kunagi peeti Googlet isesõitvate autode vallas liidriks, kuid nüüdseks on ettevõte kaotanud oma eelise teistele ettevõtetele, kes püüdlevad praktilisema ning vähem ambitsioonika isesõitva auto poole, tõdevad projektiga varasemalt seotud olnud allikad.
Google isesõitva auto projekt on rivaalidele alla jäänud
  • Foto: EPA
“Nad vajavad partnerit, tugevat müüki ning strateegiat,” sõnas Global Automotive Practice’i strateegia analüüsi juht Roger Lanctot, vahendab Bloomberg.
Google’i projekt algas 2009. aastal – kaua enne seda, kui autotootjad ja teised ettevõtted hakkasid tõsiselt kaaluma tehnoloogia arendamist.
Singapuris hakkas käesoleva aasta augustist tööle aga isesõitev takso ning Google ei olnud algatusesse kaasatud.
Ka populaarne sõidujagamise teenus Uber hakkab peagi pakkuma võimalust kasutada isesõitva Volvo maasturi teenust Pittsburghis.
Tesla Motors aga pakub osaliselt isereguleerivaid seadmeid oma enam kui 70 000 elektriautos. Endiste Google'i auto projektimeeskonna poolt loodud idufirma Otto aga töötab välja isesõitmise süsteemi veoautodele.
“Google’l on jätkuvalt ebatäiuslik süsteem ning neil puudub turule minekuks kindel plaan,” sõnas Speak With Me juht Ajay Juneja.
Üheks põhjuseks on kahtlemata Google’i emafirma väljakutse muutmaks katsetusjärgus olevad projektid kasumlikuks äriks ning piisav arendustöö enne tehnoloogia avalikustamist.
Tarkvara peab olema õpetatud toime tulema kõigi võimalike ettearvamatute olukordadega. 
Üheks põhjuseks, miks Google ei ole kiirustanud süsteemi turuletoomisega on see, et tesides osaliselt automatiseeritud autosid, avastati, et inimesed ei ole tähelepanu hajudes võimelised piisavalt kiiresti reageerima ning vajadusel juhtimist üle võtma. Seetõttu otsustati panustada pigem täiesti automatiseeritud autode loomisele.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 12:02
SEB: väikefirma vajab innovatsiooni, et murda välja mugavustsoonist
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele