Väljaanne Entrepreneur annab nõu, mil viisil ettevõtja oma kliendi usaldust saab võita.
- Pipedrive`i kontor Tallinnas. Foto: Meeli Küttim
Väljaanded Entrepreneur ja Forbes annavad nõu, mil viisil seda teha võiks.
Ole unikaalne. Ettevõtja ei tohiks ära hirmuda sellest, et tema idee pole originaalne, tähtis on leida õige nurk, kuidas oma ideed esitleda.
Ole meeldejääv. Raba statistikaga ning võida oma kliendi tähelepanu teadmistega. See eeldab, et sa oled põhjalikult kursis sellega, mis sinu ettevõtte sektoris toimub ning oskad enda jaoks lahti mõtestada iga uudse lähenemise ja trendi.
Suur teadmistepagas tekitab inimestes usaldust ning tõstab mainet. Isegi, kui lepingu sõlmimiseni ei jõuta, jätsid sa endast suure tõenäosusega positiivse mulje ning sinult saadud teadmisi võidakse mainida ka teistel ärikohtumistel.
Ole meelelahutuslik. Üks peamisi viise, kuidas oma kliendile silma jääda ning usaldust ehitada, on olla meelelahutuslik ja lõbus. Entrepreneur toob siinkohal näitena Buzzfeedi, kes on loonud endale lõbusa veebikeskkonna, kus ringi uurima hakates möödub aeg lennates. See pole aga juhuslik: Buzzfeedi veebileht on loodud meelelahutusikus võtmes, mistõttu võib eeldada, et inimene justkui lülitab end välja ning naudib veebilehele postitatud sisu.
Kriitikud võiksid siinkohal öelda, et Buzzfeed ongi meelelahutuskanal, mistõttu on nad ka meelelahutuslikud. Kuigi see on tõsi, on tähtis meeles pidada, et meelalahutuslikuks ja inimestele huvitavaks võib muuta iga veebisaidi ja teema, pole vahet, kas see on meelelahutus, ehitus või kinnisvara.
Ole läbipaistev. Läbipaistvus on iga ettevõtte puhul oluline ning partnerlussuhete aluseks. Kliendid on targad ning mõistavad õige pea, missugune ettevõte ajab ausat asja ning missugune mitte. Ausus on ettevõtluse üks nurgakive ning kui firma ei vassi, tekitab see automaatselt usaldust.
Läbipaistvuse tagamine võib sõnades olla aga lihtsam kui tegudes. Ära karda tunnistada oma eksimusi ega püüa tehtud vigu valetamise abil parandada. Parem teata oma probleemidest võimalikult vara ning käi välja võimalikud viisid olukorra parandamiseks.
Ära peta ootusi. Concreto Marketingi ning Research Now poolt koostatud küsitluse tulemustest selgub, et kui kliendid usaldavad brändi, julgeb 83% neist seda ka teistele edasi soovitada, 82% vastanuist märkis, et nad on valmis tooteid ise edasi kasutama.
Kliendi usalduse võitmise üks peamisi aspekte on hea teenindus. Väljaanne Forbes kirjutab, et kvaliteetne suhtlus kliendiga peaks tulema pigem loomulikult kui olema ette planeeritud tegevus: mida kauem sa strateegilist plaani lihvid, seda vähem aega jääb sul kliendiga tegelemiseks.
Mõistagi ei pruugi iga suhtlus kliendiga minna nagu lepase reega. Tähtis on aga meeles pidada, et püüelda tuleb alati kvaliteedi poole ning püüda ületada oma klientide ootuseid.
Seotud lood
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus
Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le
Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.