On kaht tüüpi investeeringuid: traditsioonilised ja alternatiivsed, rääkis Delovõje Vedomosti konverentsil „Investeeri mõistusega“ FB Asset Management ASi nõukogu liige Sergei Jurkin. „Aktsiad ja võlakirjad on traditsiooniline viis, kõik muu alternatiivne investeerimine.“
- Mis peitub investeerimisfondi mustas kastis? Foto: PantherMedia/Scanpix
Jurkin peatus lähemalt investeerimisfondidel, mis kuuluvad just sellesse teise gruppi, rääkides fondide toimimise mõnedest iseärasustest.
Kapital. „Kui teil on alla miljoni eurone investeerimisidee, siis pole ilmselt mõtet fondiga tegeleda. Kõik, mis jääb alla miljoni, on ebarentaabel.“
Eesmärk. „Kui fond on eesmärgi saavutanud, see kas likvideeritakse või seatakse talle uus eesmärk.“
Eluiga. „Statistika järgi suletakse 34% fonde viie aasta jooksul. Kuid on ka pikaealisi fonde, mis tegutsevad kümneid aastaid.“
Spetsiifika. „Fond liigub koos turuga: kasvab majandus, kasvab ka fondide aktiivsus ja kapital. Kriisi korral kukub kokku 99% fonde.“
Salastatus. „Fond on investorite jaoks black box. Nad ei tea, kuidas see toimib, sest see on fondi know-how. Investorid näevad ainult tulemusi.“
Riskifond. „Riskifondid eristuvad tavalistest selle poolest, et ostavad derivaate, optsioone jm. Riskifondi sisenemispiir on kõrge, sest see kasvatab tulu agressiivsemalt. Kõrge sisenemislävi on vajalik selleks, et tasalülitada need investorid, kes loodavad kasu teenida oma viimaselt 1000 dollarilt.“
Investorid. „On fonde, mis saavad nii edukaks, et tagastavad investoritele kogu raha ning uusi enam ei kaasa. Neil on kogunenud piisavalt kapitali, et edasi juba ise sellega toimetada.“
Sharpe Ratio. „See ütleb, palju on risk sulle rahaliselt väärt – mida suurem, seda parem tootlus. Sellele tuleb tähelepanu pöörata. Kui see on ühe lähedal, on kõik okei. Kui aga alla selle, siis on halvasti.“
Tähtaeg. „Keskmiselt on minu fondi ühe positsiooni tähtaeg kolmest kahekümne päevani.“
Seotud lood
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.