Raul Puusepp: tuleb kasvada konkurentide arvel

Aurelia Aasa, kaasautor 30. november 2016, 12:32
E-müük muutub kaubanduses järjest olulisemaks, leiab Tallinna Kaubamaja juhatuse liige Raul Puusepp.
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20161130/NEWS/161139983/AR/0/raul-puusepp,-tallinna-kaubamaja,-TOP-100.jpg

Lisaks paremale juhtimisele ja töö korraldamisele aitab kasumlikkust parandada konkurentide arvel kasvamine, leidis käibelt suurima siinse jaeäri, Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse liige Raul Puusepp.

Värskes edukaimate ettevõtete edetabelis TOP 100 (vaata edetabelit siit) kerkis Tallinna Kaubamaja Grupp mullusest kümne koha võrra kõrgemale ehk 38., olles käibelt ja kasumilt Eesti suurim jaekaubanduskontsern. Kui eelmisel aastal kasvatas firma käivet 4% võrra, siis tänavu on kasv olnud kaks korda kiirem.

Tallinna Kaubamaja Grupi ettevõtete maksueelne kasum kasvas tänavu 9 kuuga 70%, käive kerkis samal ajal 8,2% võrra. Kuhu ettevõte ja kaubandus suundub, räägib Raul Puusepp.

Millised on Tallinna Kaubamaja Grupi plaanid ja investeeringud?

Kõik e-valdkonnaga seonduv ja investeering tehnoloogiasse, mis muudab töö lihtsamaks ja tõhusamaks või pakub klientidele lisaväärtust. Eesmärk on laiendada kasumlikult kõiki seniseid ärisuundi ja võimalusel leida uusi. Järgmiste aastate üks suurem väljakutse on Tallinna Kaubamaja müügimaja uuendamine.

Algatatud on plaan Tallinna Kaubamaja ümberehitamiseks ja laiendamiseks. Kas Eesti turul oleks kohta ka luksuslikumale kaubamajale?

Euroopa riikide kogemus on näidanud, et kaubamajad on linna ehteks, kuuludes ka turismiatraktsioonide hulka. Meie eeskujud on Euroopa väärikad kaubamajad – Harrods Londonis, Lafayette Pariisis, Rinascente Milanos –, kellelt on palju õppida unustamatu külastuskogemuse ja miljöö loomisel.

Ettevõtete kasumlikkus on viimastel aastatel kasvanud palkade tõttu vähenenud. Kui tõsiseks peate olukorda ettevõtjate perspektiivist vaadatuna?

Olukord on tõsine ja selle põhjuseks eelkõige süvenev tööjõudefitsiit. Teenindusettevõttele on palgakulu väga suur osa kuludest ning on paratamatu, et käärid töötaja ootuse ja tööandja võimaluste vahel jäävad. Enamik ettevõtjaid tahaks maksta oma töötajatele rohkem.

Samas peab ettevõte teenima kasumit, et säilitada konkurentsivõimet, areneda ja investeerida. Ja tuleb tagada mõistlik investeeringu tasuvus investoritele. Lahenduseks on kiiremad, targemad, automaatsemad ja tõhusamad protsessid. Samuti kasv mitte koos turuga, vaid teiste turuosaliste arvel.

Kaubamaja grupi ettevõtteil on nüüd e-pood. Kui suureks hindate e-kaubanduse rolli kaubanduses? 

Sellel on järjest olulisem rolli, kuid ei see ei kaota ära nii-öelda traditsioonilist kaubandust. Pigem tuleb leida parim koos eksisteerimise vorm ja panna e-pood tööle turunduskanalina. Mitu aastat enne püsiva e-poe rajamist katsetasime erinevate kampaaniamüükidega, mille edu andis kindluse püsiva müügikanali loomiseks.

Kuidas mõjutab tehnoloogia areng – näiteks iseteeninduskassad – teenindussektorit ja ettevõtlust? 

Iseteeninduskassad aitavad tipptunni ajal aega säästa. Inimesed tahavad aega kokku hoida ja kaupmees peab kohanduma kiire elutempoga.

Samuti on iseteeninduskassad andnud võimaluse olla parimatel teenindajatel ostuprotsessis pigem nõuandja ja aidata kliendil kiirelt ja edukalt tulemuseni jõuda. Tööjõuressurss on Eestis juba praegu probleem ja arvestades demograafilist olukorda ei ole sellele näha positiivset lahendust.

Iseteeninduskassad on näide, kuidas tehnika aitab ära teha lihtsama töö ja sellest võidab ka klient.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
30. November 2016, 13:16

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing