Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Raudtee nõukogu esimees: peab käima müts peos

    Eesti Raudtee juhi Sulev Loo lahkumine on nõukogu esimehe Priit Rohumaa sõnul üsna tõenäoline. Põhjus peitub ettevõtte raskustes.

    „Ettevõte ise oma rahadega hakkama ei saa, peab käima müts peos. Teine profiil,“ selgitas nõukogu esimees Priit Rohumaa, miks Loo ei soovi tööd jätkata.
    Loo ise kommentaare ei jaganud, kuid Rohumaa nentis, et peale Loo tõenäolise lahkumise tuleb arutada tänasel koosolekul ka teisi teemasid. „Vist tuleb uusi liikmeid ja mõned vanad liikmed astuvad tagasi. Eks on arusaamatu, kui palju meil läheb aega,“ lausus ta, pidades silmas nõukogu koosseisu.
    Praegu on selge, et rahandusminister soovitas tagasiastumispalve esitanud Urmas Sõõrumaa asemele Raigo Uukkivit, kes juhib praegu veel Tehnilise Järelevalve Ametit, kuid kellest saab märtsist rahandusministeeriumi halduspoliitika asekantsler. „Lehest loeme,“ sõnas Rohumaa, kuidas nad on riigi plaanidest teada saanud.
    Järgneb intervjuu Priit Rohumaaga, kus ta muu seas kirjeldab, kuidas nad on meelitanud pikemat aega lahkumismõtteid mõlgutanud Sulev Lood jätkama.
    Kuidas olete suutnud teda vahepeal kinni hoida?
    Mis seal ikka nii keerulist on kinni hoida.
    Millistel tingimustel ta seni nõus on olnud?
    Meil on temaga väga hea koostöö. Motiveerime teda, et edasi teeks.
    Kuidas motiveerinud olete?
    Oleme lihtsalt head inimesed olnud (naerab). Kõik oleme ükshaaval temaga rääkinud. Ta on tubli mees. Igaüks omamoodi räägib temaga, et ära mine ära.
    Millega Sulev Loo rahul ei ole?
    Ta on ikkagi olnud kaupade vahendusega tegelevates firmades. See on väga suur äri, seal on väga suur osa tutvuste peal. Kuna Eestist läheb transiit suuresti mööda, siis on natuke kurb. Ta on andnud oma panuse, et saada transiiti siia tagasi. Väga palju poliitikat on vahepeal. Meie poliitikat ei tee.
    Tal tuleb kõik, mis puudutab suhtlemist erinevate riikide kõrgete transiidisektori inimestega, jube hästi välja. Kui saaks Sulevit kuidagi kinni hoida, siis hoiaks täiega, aga tõsi on, et ettevõttel on raske. Väga palju tuleb tegeleda majapidamisega, rahastusmudeli ümberrääkimisega, poliitikute, ministeeriumitega. Võib-olla on see töö, mis teda nii ei kütkesta.
    Ettevõte ise oma rahadega hakkama ei saa, peab käima müts peos. Teine profiil.
    Kes võiks olla uus juht?
    Küll neid inimesi Eestis on. Kui Sulev ei jätka, tuleb avalik konkurss. Parim võidab.
    Kuidas kohtumised venelastega on viimasel ajal läinud?
    Ega neid liiga palju ole. Oleme teinud palju taotlusi Vene Raudteele. Muidu on poliitika, et Eesti sadamate kaudu pigem mitte vedada, aga kuna raudtee on sel talvel ülekoormatud, siis väikseid positiivseid märke on. Isegi need kaubagrupid, mis ei ole kaua-kaua siit läbi käinud, ikka vahepeal tulevad.
    Näiteks?
     

    Unknown body type: x-im/content-part infopank

    Rasked naftasaadused, osad kemikaaliveod. Muidugi üldkokkuvõttes räägime drastilisest mahtude vähenemistest. See, mis on tulnud, on pigem märgiline – on võimalik, kui pingutada.
    Kui tõenäoline on, et Sulev Loo loobub täna ametist?
    Üsna tõenäoline.
  • Hetkel kuum
Analüütik: „Vali mind, vali minu maksud!“ – palun, ärge tehke!
Kui erakonnad panevad riigikogu valimispeo püsti debatiga, millised maksud peaksid tõusma, ootab majandust vältimatu allakäiguspiraal, hoiatab majandusanalüütik Peeter Tammistu.
Kui erakonnad panevad riigikogu valimispeo püsti debatiga, millised maksud peaksid tõusma, ootab majandust vältimatu allakäiguspiraal, hoiatab majandusanalüütik Peeter Tammistu.
Ryanairi juht: odavlendude aeg on möödas
Ettevõtte tegevjuht Michael O'Leary ütles BBC vahendusel, et 10eurose pileti ajastu on möödas ja keskmine piletihind tõuseb Ryanairil tema sõnul järgmise viie aasta jooksul 50 euroni.
Ettevõtte tegevjuht Michael O'Leary ütles BBC vahendusel, et 10eurose pileti ajastu on möödas ja keskmine piletihind tõuseb Ryanairil tema sõnul järgmise viie aasta jooksul 50 euroni.
Reaalajas börsiinfo
Edukat tippjuhti Tarmo Noopi kutsuti buldooseriks, aga see on nüüd minevik Lahkumisintervjuu!
Veerandsada aastat A. Le Coqi juhtinud Tarmo Noop (54) meenutab lahkumisintervjuus, et karjääri alguses kutsuti teda buldooseriks. Praegu ei kujuta ta ettevõtte juhina ette noort 24aastast, kellel puuduvad, nagu temal toona, varasemad kogemused.
Veerandsada aastat A. Le Coqi juhtinud Tarmo Noop (54) meenutab lahkumisintervjuus, et karjääri alguses kutsuti teda buldooseriks. Praegu ei kujuta ta ettevõtte juhina ette noort 24aastast, kellel puuduvad, nagu temal toona, varasemad kogemused.
Eesti lahkub Kesk- ja Ida-Euroopa riikide ning Hiina koostööformaadist
Eesti otsustas edaspidi mitte osaleda Kesk- ja Ida-Euroopa riikide ning Hiina ehk 16+1 koostööformaadis, kirjutab välisministeerium pressiteates.
Eesti otsustas edaspidi mitte osaleda Kesk- ja Ida-Euroopa riikide ning Hiina ehk 16+1 koostööformaadis, kirjutab välisministeerium pressiteates.
Rahasadu! Graanul Investi omanikud võtsid kümneid miljoneid dividende "See oli osa tehingust"
Graanul Invest maksis läinud aastal dividendideks 45 miljonit eurot, kopsakas omanikutulu on Eesti ettevõtluses läbi aegade üks heldemaid.
Graanul Invest maksis läinud aastal dividendideks 45 miljonit eurot, kopsakas omanikutulu on Eesti ettevõtluses läbi aegade üks heldemaid.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.