Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Raudtee nõukogu esimees: peab käima müts peos

    Eesti Raudtee juhi Sulev Loo lahkumine on nõukogu esimehe Priit Rohumaa sõnul üsna tõenäoline. Põhjus peitub ettevõtte raskustes.

    „Ettevõte ise oma rahadega hakkama ei saa, peab käima müts peos. Teine profiil,“ selgitas nõukogu esimees Priit Rohumaa, miks Loo ei soovi tööd jätkata.
    Loo ise kommentaare ei jaganud, kuid Rohumaa nentis, et peale Loo tõenäolise lahkumise tuleb arutada tänasel koosolekul ka teisi teemasid. „Vist tuleb uusi liikmeid ja mõned vanad liikmed astuvad tagasi. Eks on arusaamatu, kui palju meil läheb aega,“ lausus ta, pidades silmas nõukogu koosseisu.
    Praegu on selge, et rahandusminister soovitas tagasiastumispalve esitanud Urmas Sõõrumaa asemele Raigo Uukkivit, kes juhib praegu veel Tehnilise Järelevalve Ametit, kuid kellest saab märtsist rahandusministeeriumi halduspoliitika asekantsler. „Lehest loeme,“ sõnas Rohumaa, kuidas nad on riigi plaanidest teada saanud.
    Järgneb intervjuu Priit Rohumaaga, kus ta muu seas kirjeldab, kuidas nad on meelitanud pikemat aega lahkumismõtteid mõlgutanud Sulev Lood jätkama.
    Kuidas olete suutnud teda vahepeal kinni hoida?
    Mis seal ikka nii keerulist on kinni hoida.
    Millistel tingimustel ta seni nõus on olnud?
    Meil on temaga väga hea koostöö. Motiveerime teda, et edasi teeks.
    Kuidas motiveerinud olete?
    Oleme lihtsalt head inimesed olnud (naerab). Kõik oleme ükshaaval temaga rääkinud. Ta on tubli mees. Igaüks omamoodi räägib temaga, et ära mine ära.
    Millega Sulev Loo rahul ei ole?
    Ta on ikkagi olnud kaupade vahendusega tegelevates firmades. See on väga suur äri, seal on väga suur osa tutvuste peal. Kuna Eestist läheb transiit suuresti mööda, siis on natuke kurb. Ta on andnud oma panuse, et saada transiiti siia tagasi. Väga palju poliitikat on vahepeal. Meie poliitikat ei tee.
    Tal tuleb kõik, mis puudutab suhtlemist erinevate riikide kõrgete transiidisektori inimestega, jube hästi välja. Kui saaks Sulevit kuidagi kinni hoida, siis hoiaks täiega, aga tõsi on, et ettevõttel on raske. Väga palju tuleb tegeleda majapidamisega, rahastusmudeli ümberrääkimisega, poliitikute, ministeeriumitega. Võib-olla on see töö, mis teda nii ei kütkesta.
    Ettevõte ise oma rahadega hakkama ei saa, peab käima müts peos. Teine profiil.
    Kes võiks olla uus juht?
    Küll neid inimesi Eestis on. Kui Sulev ei jätka, tuleb avalik konkurss. Parim võidab.
    Kuidas kohtumised venelastega on viimasel ajal läinud?
    Ega neid liiga palju ole. Oleme teinud palju taotlusi Vene Raudteele. Muidu on poliitika, et Eesti sadamate kaudu pigem mitte vedada, aga kuna raudtee on sel talvel ülekoormatud, siis väikseid positiivseid märke on. Isegi need kaubagrupid, mis ei ole kaua-kaua siit läbi käinud, ikka vahepeal tulevad.
    Näiteks?
     

    Unknown body type: x-im/content-part infopank

    Rasked naftasaadused, osad kemikaaliveod. Muidugi üldkokkuvõttes räägime drastilisest mahtude vähenemistest. See, mis on tulnud, on pigem märgiline – on võimalik, kui pingutada.
    Kui tõenäoline on, et Sulev Loo loobub täna ametist?
    Üsna tõenäoline.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tootjahinnad tööstuses jätkasid langemist
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.