• Jaga lugu:

    Andmete avalikustamine vähendab vohavat ümbrikupalka

    Maksu- ja tolliameti peadirektori asetäitja Rivo Reitmann.Foto: Raul Mee

    Ettevõtjate hinnangul on ümbrikupalkade maksmine mitmes sektoris jätkuvalt probleem, ent seda aitab leevendada andmete avalikustamine ja maksuameti teavitustöö.

    Kaubandus-tööstuskoja värskele küsitlusele vastanud 282 ettevõtjast koguni 91% tõi välja, et ümbrikupalkade maksmine on probleem ehitussektoris. Probleemi tajutakse ka majutuses ja toitlustuses, milles peab ümbrikupalku probleemiks 74% küsitletuteks.
    Vastanud tõid aga välja, et ümbrikupalkade probleemi lahendamisele aitab tugevalt kaasa maksuameti otsus hakata avaldama andmeid firmade tasutud maksude, käibe ja töötajate arvu kohta.
    Kaubandus-tööstuskoja liikmete seas korraldatud küsitlusele vastanutest 53% arvas, et kui ettevõtjad ise loobuks ümbrikupalga kahtlusega tehingupartneritest, oleks sellel suur või väga suur mõju konkurentsitingimuste paranemisele. Viiendiku ettevõtjate hinnangul oleks selle mõju väike või olematu.
    "Üha rohkem on näha, et ka ettevõtjad tegutsevad selle nimel, et saavutada turul aus konkurents,“ ütles kaubandus-tööstuskoja peadirektor Mait Palts pressiteate vahendusel.
    Pea pooled karmi kontrolliga nõus
    Rohkemat kontrolli pidas ümbrikupalkade probleemi leevendamisel sobilikuks isegi 43% vastanutest, mullu sügisel tehtud eelmises küsitluses oli sellisel arvamusel aga vaid 31,2% ettevõtjatest.
    Palts möönas, et paljud tõid küsitluses välja, et riigi kontroll võiks olla veelgi tõhusam, kuid lisas, et väga oluliseks peetakse ikkagi teavitustööd nii ettevõtja kui töötaja suunal.
    Maksu- ja tolliameti peadirektori asetäitja Rivo Reitmann ütles pressiteates, et amet vajab tõhusaks kontrolliks ettevõtjate endi abi.
    "Kogemus näitab, et paremaid tulemusi konkurentsitingimuste parandamiseks saavutame siis, kui meil on sektori esindajatega tihe infovahetus ning nende poolehoid muudatusi ellu viia,“ ütles Reitmann ja lisas, et ameti eesmärk on võimalikult palju toetada ettevõtjaid infoga.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Dow ja S&P 500 tõusid uute rekorditeni
Dow Jonesi ja S&P 500 indeksid tõusid täna uute rekorditeni, tulemuste hooajal saab see nädal olema hooaja üks aktiivsemaid, vahendab Reuters.
Dow Jonesi ja S&P 500 indeksid tõusid täna uute rekorditeni, tulemuste hooajal saab see nädal olema hooaja üks aktiivsemaid, vahendab Reuters.
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Majutusasutuste kogemused hullude klientidega: poissmehed leiavad alati vahukustuti üles
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.