Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Arvo Sarapuu bussifirma pääses kergelt

    Bussivedaja ATKO Liinid bussidFoto: Andras Kralla

    Keskerakondlaste kontrollitav Harjumaa ühistranspordikeskus sõlmis mõjuka erakonnakaaslasest Tallinna abilinnapea Arvo Sarapuu osalusega bussivedajaga ATKO Liinid leppetrahvide osas kompromissi, eelnevalt oli ühistranspordikeskuse tegevdirektor otsustanud ka 75 protsendi võrra vähendada piletimüügirikkumiste trahvimäära.

    Vaata ka Infopangast:

    ATKO Liinid OÜ

    Eelmise aasta sügisel oli õhus Harjumaa läänesuuna maakonnaliinide teenindamise lepingu lõpetamine OÜ-ga ATKO Liinid, peamiseks põhjuseks mullu ligi 250ni küündinud lepingurikkumiste arv. Peamised rikkumised olid seotud piletimüügiga, aga oli ka üks alkoholijoobes bussijuhtimine ning bussijuhtide töö- ja puhkeajaga seotud rikkumised.
    MTÜ Harjumaa ühistranspordikeskuse ja ATKO Liinide vahel 2012. a sõlmitud sõitjateveo lepingu järgi on iga sellise raskema rikkumise eest vedajale ette nähtud 1500 eurot trahvi. Raskeks rikkumiseks on ühistranspordikeskuse keskerakondlasest tegevdirektori Vello Jõgisoo kinnitusel ka piletimüügirikkumised, kus bussijuht pistab piletiraha endale taskusse.

    ATKO Liinid lepingulise esindaja Lextali vandeadvokaadi Oliver Nääsi kommentaar:

    „Kompromiss oli kantud kaalutlusest tegeleda põhitegevusega ja kulutada vähem ressurssi kohtuvaidlustele. Kuna pooled vaidlesid ka järelevalvekaamerate kasutamise õiguspärasuse üle, oleks täiemahuline protsess kujunenud pikaajaliseks.

    Lepingu kohaselt on tellijal õigus nõuda leppetrahvi 40 eurot iga piletita reisija kohta, mistõttu on ATKO olnud kogu aeg seisukohal, et leppetrahvinõudeid on esitatud suuremas määras kui leping võimaldab. Lisaks tuleb arvestada, et ühe rikkumisega tekkiv kahju oli vahemikus 1-3 eurot ning sellele korrespondeeruv mitusada korda suurem leppetrahv ühe rikkumise kohta on selgelt ebamõistlik ja ebaproportsionaalne. Leppetrahv ei saa olla rikastumise allikas.“

    Lepingu järgi olekski OÜ-l ATKO Liinid terendanud kokku enam kui 200 000 euro suurused leppetrahvid.
    Liiga kõrge leppetrahv
    Siin sekkus aga Jõgisoo. „Leidsin, et 1500 eurot piletimüügirikkumise eest on teiste rikkumistega võrreldes ebaproportsionaalselt kõrge määr. Arutasime seda ka ühistranspordikeskuse juhatuses ning me vähendasime trahvimäära 25 protsendini,“ rääkis Jõgisoo. Tema sõnul ei ole selle kohta kirjalikku otsust tehtud, kuid sama praktikat kasutatakse ka teiste vedajate puhul.
    Seega pidas ühistranspordikeskus ATKO Liinidele tehtud hoiatusega lepingu rikkumiste eest ettevõttele makstavast toetussummast eelmisel aastal kinni pea 49 000 eurot.
    ATKO Liinid esitas aga Harju maakohtusse ühistranspordikeskuse vastu hagi ligi 41 000 euro suuruse võla ja viivise nõudega. Aprilli lõpul kinnitas maakohus poolte vahel sõlmitud kohtuvälise kompromissi, mille järgi kohustus ühistranspordikeskus tasuma bussivedajale 23 000 eurot. Ülejäänud 18 000 eurot jäigi siis vaidluse all olnud rikkumiste eest leppetrahvideks.
    Jõgisoo sõnul läksid nad kompromissile, kuna vedaja arvates oli üle-eelmisel aastal bussidesse paigaldatud järelevalvekaamerate kasutamise õiguspärasus küsitav. Juba 2012. a sõlmitud lepingus pole kaameratest sõnagi, kuigi vedajate esindajad on hiljem andnud allkirja kaamerate paigaldamiseks. Kaamerate lepingusse lisamine oleks aga Jõgisoo sõnul lepingutingimuste oluline muudatus. Seni polnudki kaameratega muret, kuni eelmisel aastal tuvastati tänu neile massilised piletimüügirikkumised.
    Vaidluse all oli ka küsimus, kui suur on lepingu järgi vedaja vastutus piletita sõidu eest. „Lepingu kohaselt on tellijal õigus nõuda leppetrahvi 40 eurot iga piletita reisija kohta, mistõttu on ATKO olnud kogu aeg seisukohal, et leppetrahvinõudeid on esitatud suuremas määras kui leping võimaldab,“ kommenteeris ATKO Liinid lepinguline esindaja Lextali vandeadvokaat Oliver Nääs.
    Jõgisoo ütles aga, et ühistranspordikeskus tõlgendab seda 40eurost trahvi piletita reisija trahvina ning vedajale rakendub leppetrahviks 25 protsenti 1500 eurost, mis on 375 eurot.
    Lepingut ei lõpetatud
    Kuigi maanteeamet soovitas mullu rikkumiste jätkumisel kaaluda ATKO Liinidega läänesuuna lepingu lõpetamist, siis ühistranspordikeskuse juhatuses otsustasid kõik seitse toona kohalolnut üksmeelselt, et lepingut ei lõpetata.
    Harjumaa ühistranspordikeskusel on kaheksa juhatuse liiget, neist viis Sarapuu parteikaaslased Keskerakonnast ning nendest omakorda neli saavad palka Tallinna linna struktuuridest. Taavi Aas on Tallinna linnapea kohusetäitja, Jaanus Mutli töötab Tallinna ettevõtlusametis osakonna juhatajana ning istub koos Sarapuuga Tallinna Jäätmete Taaskasutuskeskuse nõukogus, Enno Tamm on Tallinna Linnatranspordi ASi juhataja ning Tallinna linnavolikogu liige, Andres Harjo juhib Tallinna transpordiametit. Viies keskerakondlane ühistranspordikeskuse juhatuses on Paldiski linnavolikogu esimees Kaupo Kallas.
    Varem pikalt Reformierakonda kuulunud ning Harjumaa ühistranspordikeskuse tegevdirektori ametikohale asumise järel Keskerakonda astunud Jõgisoo kinnitas, et kuigi ATKO poolt oli neile päris suur surve, siis Sarapuuga ta sel teemal suhelnud ei ole ja ka parteiliini pidi ei ole ta kuidagi mõjutatav. Trahvimäärade vähendamine oli Jõgisoo enda otsus - pärast tema suhtlemist Paide ja Pärnu ühistranspordikeskustega selgus, et neil on piletimüügirikkumiste eest karistus oluliselt väiksem.
    Sarapuu oli ATKO Liinid nõukogu liige kuni selle aasta märtsini, mil tema asemele tuli nõukogusse nimekaimust poeg. Abilinnapea Sarapuu on ATKO Liinide üks omanikest läbi ASi ATKO Grupp. Ettevõtet juhib Sarapuu väimees Margo Tomingas.
    Jõgisoo märkis ka, et ATKO Liinid on praeguseks läänesuuna lepingu täitmist tugevalt parandanud. Nii ei ole viimastel kuudel tuvastatud ühtegi lepingurikkumist ning sel aastal on neilt leppetrahvidena kinni peetud kokku 1125 eurot.
    ATKO Liinid teenindab lisaks ka Harjumaa idasuuna maakonnaliine ning selle lepingu täitmisega ei ole suuri probleeme olnud.
    PANE TÄHELE
    Harjumaa ühistranspordikeskus
    Harju maavalitsus on volitanud halduslepingu alusel ühistranspordi (bussiliiklus) korraldamise Harju maakonnas ja ühistranspordiseaduse §14ga pandud ülesannete täitmise mittetulundusühingule Harjumaa ühistranspordikeskus.
    MTÜ Harjumaa ühistranspordikeskus tegeleb ühistranspordi korraldamisega Harju maakonnas 2005. aastast. Keskuse asutajateks on 25 Harju maakonna omavalitsust ja riigi esindajana Harju maavalitsus.
    Harjumaa ühistranspordikeskuse juhatuse liikmed on Taavi Aas, Andres Harjo, Kaupo Kallas, Leevi Leaver, Jaanus Mutli, Rein Riga, Enno Tamm ja Andrus Umboja.
    Tegevdirektor on Vello Jõgisoo.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Reformierakonna ärimehega seotud kinnisvaraplaan Viimsis tehti kohtus pihuks ja põrmuks
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.