Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: võtsin Tallinki oma kiikri fookusesse

    Tallinki laev MegastarFoto: Talllink

    Külastasin täna Tallinki aktsionäride üldkoosolekut, et saada vastuseid enda jaoks tähtsatele laevafirma tulevikku puudutavatele küsimustele.

    Nimelt huvitas mind Tallink tegutsemisplaan üha suurenevas konkurentsis Läänemerel. Teatavasti on Viking Line lisalaevaga suurendanud oma väljumiste hulka ning suvel pakub reisijateveo konkurentsi ka Linda Line.
    Muretsen, kas 230 miljonit maksnud Megastarile ikka jagub tiheda konkurentsi tingimustes loodetud mahus kliente ning kaubaveoühikuid. On ju tegemist küllaltki suure investeeringuga, mis kasvatas ettevõtte bilansis netovõlga 184 miljoni euro võrra, 691 miljoni euroni. Igal juhul tundsin huvi, milliseid investeeringuid plaanib Tallink suurema konkurentsieelise saavutamiseks teha ning ehk on plaanis liinile tuua veel uusi laevu.
    Täiendavaid investeeringuid toetab ju ka fakt, et dividendidena makstakse aktsionäride koosoleku otsusel tänavu välja vaid 3 senti aktsia kohta, mis on 5 sendi võrra vähem kui aasta tagasi. Eeldan, nii nagu teisedki investorid, et jaotamata kasumile leitakse mõistlik rakendus.
    Kindlat vastust ei saanud
    Börsireeglite tõttu ei saanud Tallinki tegevjuht Janek Stalmeister minu küsimusele muidugi ühest vastust anda, kuid sellegipoolest tunnistas, et tihe konkurents Läänemerel mõjutab ka Tallinkit - kuid pigem üritavad teised ettevõtted Tallinkiga sammu pidada.
    Megastari tulemuslikkust on Stalmeistri hinnangul aga veel vara hinnata. „Kahe kuu pealt ei saa midagi öelda,“ nentis ta.
    Tallinki aktsia liigub samas hinnakoridoris.Foto: Äripäev
    Siiski tõdes Stalmeister, et konkurentide tegevusele ei saa vastamata jätta. „Ühel heal päeval peab midagi tegema. Millal see päev on, seda ma siin ei hinda,“ märkis laevaettevõtte juht. „Oleme pidevalt liini arendanud ja meie eesmärk ei ole magama jääda – eks üks hetk tuleb arengusamm teha.“
    Lisas kindlust
    Mulle kui investorile meeldib teadmine, et oma laevapargi 16 alusega ja põhiliinidel 11 laevaga opereeriv Tallink loodab veelgi kasvada ning hoiab asjadel silma peal. Samuti lisab optimismi, et Austraaliast pärast prahtimislepingu lõppu tagasi toodud ja jaanuaris madalhooaja tõttu kahjumit süvendanud Silja Europa aitab kõrgperioodil samasuguse efektiga nüüd kasumit suurendada.
    Negatiivse poole pealt valmistab vähenenud prahilepingute hulk muidugi veidi muret - prahtimistulud vähenesid möödunud aastal 40 protsenti. Samuti on minu kui investori jaoks oluline ettevõtte aktsia hind. Ka see pole ajalooliselt suurt rõõmu pakkunud, sest liigub pidevalt 0,8 ja 1 euro vahelises koridoris.
    Sellegipoolest kavatsen Tallinkit oma portfellis hoida. Tegemist on ambitsioonika ning hästi juhitud ettevõttega, mis suutis ka möödunud aastal reisijate arvu poole miljoni võrra kasvatada. Lisaks tuuakse pidevalt liinile uusi laevu ning kasvatatakse müügitulu kõikidel põhiliinidel. Rõõmustav on ka ettevõtte suund vähendada pidevalt netovõlga, unustamata seejuures investeerida ning dividende maksta.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
USA aktsiaturg lõpetas nädala võidukalt
Kõik USA aktsiaindeksid lõpetasid nädala tõusuteel. Dow ja Nasdaq tõusid nädalaga vastavalt 1,14% ja 1,43%, samal ajal kui S&P 500 lisas 0,55%.
Kõik USA aktsiaindeksid lõpetasid nädala tõusuteel. Dow ja Nasdaq tõusid nädalaga vastavalt 1,14% ja 1,43%, samal ajal kui S&P 500 lisas 0,55%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.