Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Investor Toomas: võtsin Tallinki oma kiikri fookusesse
Tallinki laev MegastarFoto: Talllink
Külastasin täna Tallinki aktsionäride üldkoosolekut, et saada vastuseid enda jaoks tähtsatele laevafirma tulevikku puudutavatele küsimustele.
Nimelt huvitas mind Tallink tegutsemisplaan üha suurenevas konkurentsis Läänemerel. Teatavasti on Viking Line lisalaevaga suurendanud oma väljumiste hulka ning suvel pakub reisijateveo konkurentsi ka Linda Line.
Muretsen, kas 230 miljonit maksnud Megastarile ikka jagub tiheda konkurentsi tingimustes loodetud mahus kliente ning kaubaveoühikuid. On ju tegemist küllaltki suure investeeringuga, mis kasvatas ettevõtte bilansis netovõlga 184 miljoni euro võrra, 691 miljoni euroni. Igal juhul tundsin huvi, milliseid investeeringuid plaanib Tallink suurema konkurentsieelise saavutamiseks teha ning ehk on plaanis liinile tuua veel uusi laevu.
Täiendavaid investeeringuid toetab ju ka fakt, et dividendidena makstakse aktsionäride koosoleku otsusel tänavu välja vaid 3 senti aktsia kohta, mis on 5 sendi võrra vähem kui aasta tagasi. Eeldan, nii nagu teisedki investorid, et jaotamata kasumile leitakse mõistlik rakendus.
Kindlat vastust ei saanud
Börsireeglite tõttu ei saanud Tallinki tegevjuht Janek Stalmeister minu küsimusele muidugi ühest vastust anda, kuid sellegipoolest tunnistas, et tihe konkurents Läänemerel mõjutab ka Tallinkit - kuid pigem üritavad teised ettevõtted Tallinkiga sammu pidada.
Megastari tulemuslikkust on Stalmeistri hinnangul aga veel vara hinnata. „Kahe kuu pealt ei saa midagi öelda,“ nentis ta.
Tallinki aktsia liigub samas hinnakoridoris.Foto: Äripäev
Siiski tõdes Stalmeister, et konkurentide tegevusele ei saa vastamata jätta. „Ühel heal päeval peab midagi tegema. Millal see päev on, seda ma siin ei hinda,“ märkis laevaettevõtte juht. „Oleme pidevalt liini arendanud ja meie eesmärk ei ole magama jääda – eks üks hetk tuleb arengusamm teha.“
Lisas kindlust
Mulle kui investorile meeldib teadmine, et oma laevapargi 16 alusega ja põhiliinidel 11 laevaga opereeriv Tallink loodab veelgi kasvada ning hoiab asjadel silma peal. Samuti lisab optimismi, et Austraaliast pärast prahtimislepingu lõppu tagasi toodud ja jaanuaris madalhooaja tõttu kahjumit süvendanud Silja Europa aitab kõrgperioodil samasuguse efektiga nüüd kasumit suurendada.
Negatiivse poole pealt valmistab vähenenud prahilepingute hulk muidugi veidi muret - prahtimistulud vähenesid möödunud aastal 40 protsenti. Samuti on minu kui investori jaoks oluline ettevõtte aktsia hind. Ka see pole ajalooliselt suurt rõõmu pakkunud, sest liigub pidevalt 0,8 ja 1 euro vahelises koridoris.
Sellegipoolest kavatsen Tallinkit oma portfellis hoida. Tegemist on ambitsioonika ning hästi juhitud ettevõttega, mis suutis ka möödunud aastal reisijate arvu poole miljoni võrra kasvatada. Lisaks tuuakse pidevalt liinile uusi laevu ning kasvatatakse müügitulu kõikidel põhiliinidel. Rõõmustav on ka ettevõtte suund vähendada pidevalt netovõlga, unustamata seejuures investeerida ning dividende maksta.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.