Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maksuamet eksis poolemiljonilise maksuvõlaga

    Lindaliini AS juhatuse liige Enn Rohula ettevõtte ühe esimese tiiburi pardal aastal 2002.Foto: Raul Mee

    Äripäeva täna avaldatud maksuvõlaga firmade TOPis oli esialgu ka 21. kohal 670 000 euro suuruse maksuvõlaga kiirlaevaliiklust korraldav firma Lindaliini AS. Maksuamet märkas aga viga ise ning teatas, et Lindaliinil enam võlga pole ja nimekirjas ta olema ei peaks.

    Nimelt on Lindaliin saneerimiskava edukalt läbinud ja 670 000 euro suurune maksuvõlg on tasutud.
    Eilses uudises oli lisaks kirjas, et Lindaliin müüs mullu maha oma mõlemad reisikatamaraanid ja kontorihoone. Viimane katamaraan viidi eelmise aasta lõpus uuele omanikule üleandmiseks BLRT Grupi sadamasse Koplis, kirjutas Õhtuleht.
    Lindaliini üks osanikest ja juhatuse liige Enn Rohula rääkis täna Äripäevale, et Lindaliin on nüüdseks justkui oma arengu kolmandas etapis: kõigepealt sõideti tiiburitega, seejärel katamaraanidega ja nüüd on plaanis hakata sõitma suuremate katamaraanidega, millel on ka autotekk. Enne uute katamaraanide soetamist tuli aga vanad maha müüa.

    Lindaliin läks 2014. aastal saneerimisse, mille käigus kanti maha 7,26 miljoni euro väärtuses nõudeid.

    Allesjäänud nõuded ajatati saneerimiskava järgi kümneaastasele makseperioodile.

    Lindaliinist 80% kuulub äriregistri andmeil valdusfirma Linda Line Shipping OÜ kaudu Timo Sasile ja Jaanika Rohulale; 11protsendine vähemusosalus on ka Enn Rohulal.

    „Ega müümine on kõige raskem osa, ostmine on lihtne,“ rääkis ta. Praeguseks on Rohula sõnul katamaraanid maha müüdud ja peetakse läbirääkimisi selleks, et uued autokatamaraanid Tallinna-Helsingi liinile sõitma saada. „Vähemalt kaks katamaraani peaks ikka tulema. Teeme sammhaaval – üks sel aastal, teine järgmisel aastal,“ ütles Rohula.
    Kuna Tallinna-Helsingi liinil sõidavad juba nii suured Tallinki, Eckeröline'i ja Viking Line'i laevad, leiab Rohula, et Lindaliini eeliseks jääb nende kiirus. „Konkurentsis oleneb kõik sellest, kuidas teenus on. Meie sõidame täna kesklinnast kesklinna kõige kiiremini,“ ütles ta.
    Maksuameti eksimuse ja suurvõlgnike tabelisse sattumise pärast Rohula ei pahandanud. „See oli inimlik eksitus ja nad vabandasid ilusti. Mingi maksuvõlaga meil tegemist ole,“ ütles ta.
    Maksuamet palus vabandust
    Maksuamet teatas, et viga oli sattunud nimekirja erandliku tehnilise eksimuse tõttu. „Kuvasime ettevõtet selles nimekirjas ekslikult, sest Lindaliini ASi saneerimine oli edukas ning maksuvõlga äriühingul tänaseks enam ei ole, ei olnud ka 03.01.2017, mil võlglaste nimekirja oma kodulehel internetis avaldasime,“ teatas maksuamet.
    „Tänaseks on viga kõrvaldatud ja nimekiri taas õige. Palume vabandust ennekõike Lindaliini ASilt ning vabandame ka kõigi teiste ees, et ekslikku informatsiooni jagasime,“ lisas maksuamet.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Apple kaotab Hiinas turuosa kohalikele konkurentidele
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.