Ettevõtete tulemuste parandamise tööriist

10. jaanuar 2018, 06:00
Meediaagentuuri OÜ Initiative juht Indrek Soom.
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20180110/NEWS/180109992/AR/0/AR-180109992.jpg

Turundusmaailmas on lihtne olla sõnades suur ja tegudes väike. Tallinna meediaagentuur OÜ Initiative on keskendunud sellele, et nad ei oleks ainult suurte sõnade tegijad.

„Turundus on heas mõttes inimestega manipuleerimine, aga samas ka info jagamine,“ iseloomustab Initiative'i tegevjuht Indrek Soom oma tegevust. „Turundus on püüd konkurentide hulgast silma paista ja oma tugevusi välja tuua.“

Soomi sõnul tavatsevad ettevõtjad muiates öelda, et 50 protsenti turunduseelarvest läheb alati korstnasse, aga kunagi ei tea, kumb pool. „Meie tugevus on see, et teeme turundust väga analüütiliselt. Me aitame ettevõtetel silma paista võimalikult efektiivselt.“

Kogemustega gasell

Initiative on üks väheseid firmasid, mis on Gaselli TOPis olnud kolm aastat jutti: 2016. aasta edetabelis 734. kohal, 2017. aastal 271. kohal ja samal kohal ka tänavu veebruaris avaldatavas uues edetabelis.

„Me loodame ka neljandat korda pääseda edetabelisse,“ õhkub Soomi hääles enesekindlust. See ei ole sugugi välistatud, sest äsja lõppenud 2017. aasta oli Initiative'ile taas tulemuslik: käive suurenes võrreldes 2016. aastaga umbes 1,5 korda, suurenes ka kasum.

Liivalaia tänava ärimaja viiendal korrusel asuvas kontoris on tollel detsembrikuu pärastlõunal rohkem kui üks külaline. Lisaks ajakirjanikule ka grupp inimesi, kes vaatavad kontoris hoolega ringi, uudistavad akendest avanevat vaadet ja jagavad kommentaare. Tegu on uute üürnikega, sest Initiative kolib uue aasta jaanuari lõpus siit kontorist suuremale pinnale Paldiski maanteel.

„Ostsime oktoobris digiagentuuri Convertal ja nüüd kolime kokku,“ põhjendab Soom suurema kontoripinna vajadust. Kui aasta lõpus oli Initiative'is tööl 21 inimest, siis uues kontoris saab olema üle 30.

Soomi kinnitusel on ettevõtte äriedu taga kindlasti kollektiiv ja töökeskkond. „Tundub, et meil on selles mõttes tugev kuvand, et meist räägitakse kui väga heast tööandjast,“ lausub ta. „Meil on inimlik ja soe õhkkond, aga samas ka tugev distsipliin. Distsipliin on minu hinnangul üks edu võti, olgu see spordis, äris või kus iganes.“

Töö andmevoogudega

Ehkki äriregistri andmeil ulatub Initiative'i ajalugu kaugemasse minevikku, peavad asjaosalised ettevõtte asutamisajaks 1. novembrit 2010. „Sama registrikoodiga, ent teise ärinime all firma seisis mitu aastat tegevusetult, kuni uus seltskond võttis uue ärinime ja alustas nullist,“ täpsustab Soom. Aktiivne tegevus läks lahti 2011. aasta algul.

Initiative tegeleb turundamise ja reklaami vahendamisega. Lihtsamini öeldes soovitab firma kliendile, mis kanalisse, mis paigutusega, millisel kellaajal, millise hinnaga ja millises mahus on kõige otstarbekam reklaami tellida. Soovitused põhinevad suurte andmevoogude põhjalikul analüüsil.

Initiative oli esimene meediaagentuur Eestis, mis tõi 2015. aastal turule ökonomeetrilise mudeldamise, ja esimene klient, kelle andmeid uue meetodi järgi analüüsiti, oli Eesti Tarbijateühistute Keskühistu (praegune Coop).

„Analüüsime, kui palju on klient viimastel aastatel nädalate kaupa investeerinud reklaami ja kui palju see igal nädalal müügikäivet tekitas,“ seletab Soom. „Lisaks sellele analüüsime muid makro- ja mikroökonoomilisi näitajaid. Me otsime mõjureid, mis mõjutavad kliendi müügitulemust kõige rohkem ja sellest lähtuvalt soovitame kõige kampaaniaid ja turundustegevusi.“

Soomi andmeil on neil umbes 40 aktiivset klienti ja enamus neist ei ole meediaagentuuri uksele ise koputanud. „Esimene asi, mille peale me mõtleme, on see, kas meie teenustes ja oskustes on midagi unikaalset, mida võiksime kliendile pakkuda,“ räägib ta. „Me valime välja potentsiaalsed kliendid, kelle puhul me arvame, et suudame neile midagi väärtuslikku pakkuda. Tihti on need keskmisest suuremad ettevõtted, kes meediaagentuuri teenust üldse võiksid vajada.“ Soom lisab, et kliendi võitmine võib teinekord kesta kaks-kolm, vahel ka rohkem aastaid.

Indrek Soom

Turundusanalüütiku soovitused

1. Ära karda eksida. Et leida ettevõtluses oma tee, tuleb teha üsna palju tühja tööd ja ilmselt ka eksida. Kui oled otsustanud midagi teha, siis tee seda kiiresti, eksi kiiresti ja kui võimalik, eksi võimalikult soodsalt. Pigem tee rohkem ja eksi, kui et arutled ja analüüsid pikalt, teed vähem ja eksid vähem. Ma usun kvantiteeti: tuleb teha, teha, teha.

2. Vii lubatu ellu. Turundajad oskavad ennast väga hästi müüa ja endast ilusat pilti maalida. Meie oleme alati keskendunud sellele, et teeme seda, mida lubame. Me ei ilusta pilti, millest me kliendile räägime. Me püüame seda, mida räägime, nui neljaks, alati ära teha.

3. Suhtu klienti inimlikult. Võime olla ükskõik kui kõvad spetsialistid, aga kui kliendil on ebamugav meiega suhelda, kui me ei ole talle mugav partner, siis head nahka koostööst ei tule. Meie jaoks on kõige olulisem kliendi rahulolu, väljendugu see kas või paaris heas sõnas. Sellest piisab, sest rahulolust tekib koostöö ja valmidus meile teenuse eest tasuda. Ja rahulolu külvab positiivset suusõnalist reklaami.

4. Meest sõnast, härga sarvest. Turunduses on lihtne rääkida suuri sõnu ja bluffida. Meie juhindume alati sellest, et kui midagi lubame, siis seda ka teeme. Me ei taha anda katteta lubadusi. Lubaduse all mõtlen tähtaega ja oskuseid ehk et meil on spetsialistid, kes lubatu ellu viivad. Pean väga oluliseks, et ettevõtte tegevjuht oma sõna peab. Kui ma midagi alluvatele luban, siis ma tean, et pean seda täitma. Samuti on minu jaoks oluline õiglus. Et mitte kedagi ei koheldaks ebavõrdselt või et kellelegi lubatakse midagi rohkem ja kellelegi midagi vähem.

Äripäeva gaselli rubriik, kus kirjutame kiiresti arenevatest väikefirmadest ja nende omanikest, ilmub kaks korda kuus. Gaselli TOPi lähteandmeteks on ettevõtte müügitulu ja ärikasum enne makse aastatel 2013, 2014 ja 2015. 2013. aasta müügitulu peab ulatuma 100 000 euroni ja aastatel 2013-2015 kasvama käive ja ärikasum vähemalt 50%.

TOPi jõudis tänavu 875 ettevõtet. Gaselliliikumist toetavad LHV ja Markit.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
09. January 2018, 17:01

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing