• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 29.01.18, 10:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kai Realo ülevõtmistest: väga palju enam jagada ei ole

Väga palju enam turgu jagada ei ole ja ühtlasi pole enam tanklatele mõistlikke asukohti, kommenteeris Circle K juht Kai Realo Äripäeva hommikuprogrammis viimase aja sagedasi ülevõtmisi kütuseturul.
Kai Realo
  • Kai Realo
  • Foto: Andras Kralla
22. jaanuari Äripäeva raadio hommikuprogrammis olid jutuks viimasel ajal sagenenud ülevõtmised kütuseturul. Selle nimel on tööd teinud nii Alexela kui ka Olerex, kes on üle võtnud mitu väikest tanklat.
Circle K juht Kai Realo ütles, et väga palju enam jagada ei ole, samuti on probleeme mõistlike asukohtadega, vahendab logistikauudised.ee. „Tegelikult ei osteta ettevõtet, vaid pigem asukohti,“ sõnas Realo ja lisas, et järjest on näha, kui nii vabatahtlikult kui ka konkurentsiameti palvel on suletud tanklaid asukohtades, kus neid vaja ei ole.
„Kui vaadata, et nii meie ehk Circle K oleme oma võrku laiendanud, Olerex on seda teinud ja nüüd ka Alexela on selle sammu astunud, siis konkurents muutub põnevamaks. Tekivad uued mikroturud, kus üksteisega nii-öelda mängida ehk toimuvad hinnamängud. Konkurentsi mõttes saab olema huvitav aeg. Kliendi jaoks on see ainult kasulik,“ ütles Realo.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Diislikütuse aktsiisitõusu peatamine oli õige
Realo selgitas intervjuus, et nafta hind on viimaste aastate kõrgeim ja see mõjutab mootorikütuste hindu. „Maksud on tõusnud ja alla euro maksis kütuseliiter viimati 2016. aasta jaanuaris. Selle aja jooksul on maksud juba mitu korda tõusnud,“ sõnas ta.
„Tänaste maksude tõttu maksaks kütus juba mõnevõrra rohkem, kui nafta hind poleks muutunud. Oleme oma kütusehindadega juba järele jõudnud Skandinaaviale. Eks see sõltu ju sellest, et me müüme sama päritolu toodet, millega kaubeldakse maailmas,“ jätkas Realo. Ta lisas, et meie maksud on teistele riikidele järele jõudnud ja seega oleme mõnes mõttes hinnastamises isegi ette läinud.
Diislikütuse aktsiisitõusu katkestamine oli Realo hinnangul valitsuse poolt õige samm, sest enamik transpordiettevõtteid on lõpetanud Eestis tankimise. Kui võrrelda diislikütuse hindu Läti ja Leeduga, ulatub vahe juba 15 sendini, mis on piisav põhjus mujal tankimiseks. Realo tõi näiteks, et ka Leedu valitsus tõstis lähiajaloos aktsiisi ja see omakorda tõstis hindu võrreldes Poolaga nii palju, et riik kaotas suure osa tankimisest. „Poole aasta möödudes muudeti otsust.“
Realo märkis veel, et Eesti puhul ei saa öelda, et kütuseettevõtetel on kolme kuu tagavara olemas. „Kolme kuu tagavara võib olla terminalidel, kes toovad kütust sisse, hoiavad ja ladustavad seda. Kuna meie ise terminali ei oma, siis meil ei ole ka kolme kuu tagavara,“ rõhutas ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele