Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas oma toode poodi saada?

    Müügikoolitaja Silver Rooger. Foto: Urmas Kamdron

    Sul võib olla hea toode, kuid kui see poele raha ei too, on sellest vähe kasu, rääkis müügikoolitaja Silver Rooger.

    Rooger rääkis jaekettide-tootjate-hulgikaupmeeste seminaril sellest, mida klient tegelikult tahab ning kellele hulgikaupmehed ja tootjad tegelikult oma kaupa müüvad: kas jaeketi ostujuhile või lõpptarbijale. 
     
    Tema sõnul tuleb teha koostööd mitmel tasandil. “Tuleb teada, mis on ostujuhi profiil, mis on tema jaoks olulised küsimused ning mis ei lase tal öösiti magada. Kuid tuleb ka teada, kes on klient ning mida ta tahab ja ootab ühelt jaekaupluselt.”Koolitaja sõnul on eesmärk üks – teha lõppklient õnnelikuks. “Kui lõppklient on õnnelik ja saanud oma tahtmise, siis küll see käive ka tuleb,” sõnas Rooger Äripäeva teemaveebis kaubandus.ee.
    Tee eeltööd!
    “Kui saadad meiliga oma tootekataloogi ja loodad, et kahe-kolme nädala pärast tuleb vastus, siis seda võidki ootama jääda,” rääkis Rooger. Tema sõnul on jaeketil tooteid ja valikuid küll ja veel ning ostujuhid peavad mõtlema, kas tarnijaga koostöö alustamine annab piisava lisatulu. “Kui ta seda lisatulu ei näe, siis on raske oma toodet letile saada.” Selleks soovitab koolitaja teha põhjaliku eeltöö ning teada, kes on konkurendid kaupluses.
    Rooger tõi näite hambapasta kohta. Kes on siin sinu konkurendid – teised hambapastad, nätsud. “Ostujuhile oma toodet müües ära vaata ainult, mida teeb sinu otsene konkurent, vaid vaata kogu tootekategooriat tervikuna. Müügiinimeste ülesanne on näidata, kuidas te seal eristute, mis on jaeketil katmata ning kuidas te selle tühimiku täidate.”
    Müügikoolitaja jaoks oli täielik üllatus, et suur osa inimesi, kes lähevad ostujuhiga kohtuma, et käi enne tema poest läbi, et vaadata, mis tegelikult kaupluse letil toimub. “Poeskäigu eesmärk on pakkuda head sisendit, ideid ja soovitusi, kuidas ostujuht saab tõsta poe käivet,” rääkis Rooger ning lisas, et ostujuhid ootavad koostööd, ootavad, et talle räägitakse, mis tema kaupluses toimub.
    “Kui sa poes ei käi, kaotad sa ostujuhi silmis respekti. Sa ei ole professionaalne, sa ei tee piisavalt palju kodutööd ega väärtusta temaga kohtumist,” ütles Rooger.

    Kõige rohkem selliseid selle valdkonna uudiseid leiad Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee.

    Mida ostja tahab?
    Ostujuhid tahavad näha järgmist suurt edulugu enda riiulil. “Aita tal aru saada, et sa oled see järgmine edulugu,” sõnas Rooger. Ta soovitas kõikidel ühe tootega edukad olnud ettevõtetel teha koostööd teiste samasugustega. “Heitke ühte, pange pead kokku ja usaldage hulgimüüjaid. Kõik ei ole šaakalid ega ürita teil nahka üle kõrvade tõmmata.”
    Ostujuhid hindavad stabiilset probleemideta tööd. “Nende jaoks ei ole hind kõige tähtsam,” rääkis müügikoolitaja. “Ostujuht on investor, kes otsustab, kas laseb toote lettidele või mitte. Hea äriplaan on see, mis aitab tal mõista, kuidas need tooted müüvad ja mis plaan ettevõttel nendega on,” sõnas Rooger ning lisas, et ärge rääkige ainult tänasest, vaid rääkige ka tulevikuplaanidest. “Näidake, et olete turul pikas perspektiivis.”
    Rooger soovitas müügijuhtidele teha tootest üheleheküljeline ülevaade – mis toode on, tema kaks-kolm peamist väärtust, kuidas teistest eristub, mis on toote tegevuskava, lisahüved, turundusplaan ja kuidas on ettevõte väärtuslik koostööpartner. “Näidake raha. Näidake, kuidas aitad tootel letilt ära lennata.”
    Müügikoolitaja ütles, et lõppkokkuvõttes on kaks osapoolt üks meeskond, sest tegutsetakse ühise eesmärgi nimel. Kui võidab klient, võidavad ka tootja ja ostujuht, ehk siis võidavad kõik.
    Kasulikud nipid ostujuhiga kohtumiseks
    Mine poodi ja leia vastused järgmistele küsimustele:
    Milline on sinu hinnastus võrreldes konkurentide toodetega?Kas su toote pakend sobib hästi poe ja selle kaubariiulitega?Kas su toode erineb, on parem, huvitavam kui see, mis ostjuhil praegu väljapanekus on?Kas su toode annab lisaväärtust poe praegusele tootesortimendile? Kas see rahuldab mõnda vajadust, mis on praegu klientide jaoks poes vajaka?
    Ostujuhiga kohtumise kuldreeglid:
    Vankumatu enesekindlus oma toote suhtes. Kui on mitu toodet, siis ka selge põhjendatud valik, mis järjekorras mida sisse võtta.Mida vähem ostujuht peab ise kaaluma ja selgeks mõtlema, seda parem!Ära koorma ostujuhti infoga üle! Kiire konkreetne kohtumine. Hinda ostujuhi aega.Enneta peamisi vastuargumente ja küsitavusi.Struktureeritud esitlus ja initsiatiiv, juhirool on sinu kätes. Lase ostujuhil reisi nautida!
    Peamised vead, mida vältida:
    Nõrk ettevalmistus.Räägid ainult oma tootest ja selle omadustest, väärtustest.Ei külastanud poode ega oma ülevaadet kliendi tootesortimendist.Ei suuda näidata selget käegakatsutavat plaani, kuidas paned toote letilt liikuma.Ei näita ära mõõdetavat potentsiaalset lisatulu ja tulevikupotentsiaali
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.