• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 23.03.18, 05:00

Taxify: Uber rikkus kõik ära

Lõppenud aasta septembris pidi Taxify peatama Londonis tegevuse kõigest kolm päeva pärast selle alustamist. Nüüd, pea kuus kuud hiljem, ei paista olukord endiselt roosiline.
Taxify: Uber rikkus kõik ära
  • Taxify: Uber rikkus kõik ära Foto: Reuters / Scanpix
Londoni transpordiametile ei sobinud, et Taxify ei olnud registreeritud kui erasõiduteenuse pakkuja.
Taxify Suurbritannia üksuse juht Rich Pleeth rääkis Londonis Äripäevale, et olukord on ebaõiglane. "Uber tegi katastroofilisi vigu, kuid nendelt ei võetud litsentsi ära. Lihtsalt öeldi, et võib-olla nad ei saa uut luba,“ ütles Pleeth. Uberil lastakse monopoliga teenida miljardeid dollareid, leidis ta. Praegu on Uberi käes umbes 90% Londoni sõidujagamise turust. 
Pleethi sõnul on Uber elu Londonis Taxify jaoks väga keeruliseks teinud, vee sogaseks ajanud, ja seetõttu on teistel teenusepakkujatel keeruline edasi liikuda. "Me tahame luua uue standardi ja näidata, kui hea on sõidujagamise ettevõttega koos töötada. Mitte et, pagan, jälle need Uberi poisid!“ ütles Pleeth.
Seetõttu nähakse praegu erilist vaeva ja tehakse regulaatoriga koostööd, näidatakse end vastutustundliku ja koostööaltina. „Ja seetõttu esitasime me maailmaklassilise avalduse. Tavaline on 4 lehekülge, me esitasime 161 lehekülge, kus on sees kõik, mille kohta neil üldse küsimusi võib tekkida,“ ütles Pleeth.
Ametnik töötab aegluubis 
Kuid aeg kulgeb osapoolte jaoks erinevalt. „Kui mina mõtlen lühiajaliselt, siis ma mõtlen, et meie tiim teeb asja ära homme või nädala jooksul. Regulaator mõtleb lühiajalisele perspektiivile kui kolmele aastale,“ ütles ta.
Tema hinnangul pole regulaatoritel mingit motivatsiooni kiiresti tegutseda, täpsemalt öeldes pole neil motivatsiooni üldse tegutseda. Taxify andis viimase avalduse sisse jaanuaris, aga pole mingit tähtaega, mis ajaks regulaatorid peavad vastama.
„Me ise võiksime juba homsest alustada. Ligi 25 000 juhti on registreerunud ja tööks valmis. Kuid me tahame kindlad olla, et me töötame seadusandjaga kooskõlas,“ ütles Pleeth. Seetõttu hoidutakse praegu survestamisest ja töötatakse nende seatud raamides.
Tähtis on turvalisus
Kõige suurem murekoht on turvalisus. „Kahjuks on Uberi sõidukites palju seksuaalvägivalda, keskmiselt kord nädalas,“ ütles Pleeth. Londoni politsei on varem kinnitanud, et nad on saanud viimase 12 kuu jooksul 32 süüdistust vägistamise või seksuaalvägivalla kohta seoses Uberi autojuhtidega. Nii tuleb ka Taxifyl kindlaks teha, et iga kord, kui rünnak toimub, jõuab see info võimudeni ja Londoni Transpordiametile. Sõiduki juhilt tuleb võtta litsents, et ta ei saaks enam juhina töötada. Kuna selleks tuleb infot jagada eri ametite vahel, peab olema kindel, et info liigub.
Samas on Londonis nõudlus uue teenusepakkujate järgi meeletu, lausus Pleeth. Juhid ootavad tema sõnul Taxifyd, kuna tahavad rohkem teenida. „Meie soovime täna alustada, inimesed ja juhid soovivad täna alustada, kuid regulaator ei luba,“ ütles Pleeth.
Näeb end konkurendist tugevamana
Praegu on Taxifyl Londonis neli inimest. Tiim kasvab kohe, kui tegevuseks luba saadakse. Pleethi sõnul palkab Taxify parimad inimesed ja hoiab end sel kombel efektiivsena. „Nairobis on meil 7 inimest, Uberil 42. See juba näitab, et me oleme mitmeid kordi efektiivsemad,“ ütles Pleeth.
Samuti on Pleethi sõnul Taxifyl konkurendist enam tähelepanu pöörata sellele, et kliente ja juhte koheldakse õiglaselt. Näiteks Londonis on plaanis pakkuda esimesel kuul 50protsendilist hinnaalandust. Ühtlasi kavatsetakse püsivalt Uberi teenusest odavam olla. Veel pole teada kui palju, kuid Pleeth pakkus, et ehk 10 protsendi võrra.
Praegu suhtleb Taxify palju linnaametiga ja transpordiametiga, seletab neile oma visiooni. Selle kõrvalt uuritakse järgmisi Suurbritannia linnu: Manchester, Birmingham. "Kui me ei suuda esimesena Londonis alustada, siis ehk Manchesteris. Ja on väga tähtis, et me uuriks juba, kuidas seda teha,“ lausus Pleeth.
Väiksemates linnades on Pleethi sõnul asjad lihtsamad, ka võimud lubasid vastuse 6 nädala jooksul anda. Päriselt tegutsemiseks on siiski vaja veel kontoreid, samuti on turg võrreldes Londoniga palju väiksem: Birminghamis on 1,2 miljonit inimest, Londonis 13 miljonit.
Tema sõnul on Taxify jaoks huvitav enamik Euroopast ja kui regulatsioon võimaldab, tahaks minna veel paljudesse linnadesse. "Pariis oli esimene, siis tuli Lissabon, nüüd oleme Sidneys, Melbourne’is ja alustame veel mõnes Euroopa linnas," ütles ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele