Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taxify: Uber rikkus kõik ära

    Foto: Reuters / Scanpix

    Lõppenud aasta septembris pidi Taxify peatama Londonis tegevuse kõigest kolm päeva pärast selle alustamist. Nüüd, pea kuus kuud hiljem, ei paista olukord endiselt roosiline.

    Londoni transpordiametile ei sobinud, et Taxify ei olnud registreeritud kui erasõiduteenuse pakkuja.
    Taxify Suurbritannia üksuse juht Rich Pleeth rääkis Londonis Äripäevale, et olukord on ebaõiglane. "Uber tegi katastroofilisi vigu, kuid nendelt ei võetud litsentsi ära. Lihtsalt öeldi, et võib-olla nad ei saa uut luba,“ ütles Pleeth. Uberil lastakse monopoliga teenida miljardeid dollareid, leidis ta. Praegu on Uberi käes umbes 90% Londoni sõidujagamise turust. 
    Pleethi sõnul on Uber elu Londonis Taxify jaoks väga keeruliseks teinud, vee sogaseks ajanud, ja seetõttu on teistel teenusepakkujatel keeruline edasi liikuda. "Me tahame luua uue standardi ja näidata, kui hea on sõidujagamise ettevõttega koos töötada. Mitte et, pagan, jälle need Uberi poisid!“ ütles Pleeth.
    Seetõttu nähakse praegu erilist vaeva ja tehakse regulaatoriga koostööd, näidatakse end vastutustundliku ja koostööaltina. „Ja seetõttu esitasime me maailmaklassilise avalduse. Tavaline on 4 lehekülge, me esitasime 161 lehekülge, kus on sees kõik, mille kohta neil üldse küsimusi võib tekkida,“ ütles Pleeth.
    Ametnik töötab aegluubis 
    Kuid aeg kulgeb osapoolte jaoks erinevalt. „Kui mina mõtlen lühiajaliselt, siis ma mõtlen, et meie tiim teeb asja ära homme või nädala jooksul. Regulaator mõtleb lühiajalisele perspektiivile kui kolmele aastale,“ ütles ta.
    Tema hinnangul pole regulaatoritel mingit motivatsiooni kiiresti tegutseda, täpsemalt öeldes pole neil motivatsiooni üldse tegutseda. Taxify andis viimase avalduse sisse jaanuaris, aga pole mingit tähtaega, mis ajaks regulaatorid peavad vastama.
    „Me ise võiksime juba homsest alustada. Ligi 25 000 juhti on registreerunud ja tööks valmis. Kuid me tahame kindlad olla, et me töötame seadusandjaga kooskõlas,“ ütles Pleeth. Seetõttu hoidutakse praegu survestamisest ja töötatakse nende seatud raamides.
    Tähtis on turvalisus
    Kõige suurem murekoht on turvalisus. „Kahjuks on Uberi sõidukites palju seksuaalvägivalda, keskmiselt kord nädalas,“ ütles Pleeth. Londoni politsei on varem kinnitanud, et nad on saanud viimase 12 kuu jooksul 32 süüdistust vägistamise või seksuaalvägivalla kohta seoses Uberi autojuhtidega. Nii tuleb ka Taxifyl kindlaks teha, et iga kord, kui rünnak toimub, jõuab see info võimudeni ja Londoni Transpordiametile. Sõiduki juhilt tuleb võtta litsents, et ta ei saaks enam juhina töötada. Kuna selleks tuleb infot jagada eri ametite vahel, peab olema kindel, et info liigub.
    Samas on Londonis nõudlus uue teenusepakkujate järgi meeletu, lausus Pleeth. Juhid ootavad tema sõnul Taxifyd, kuna tahavad rohkem teenida. „Meie soovime täna alustada, inimesed ja juhid soovivad täna alustada, kuid regulaator ei luba,“ ütles Pleeth.
    Näeb end konkurendist tugevamana
    Praegu on Taxifyl Londonis neli inimest. Tiim kasvab kohe, kui tegevuseks luba saadakse. Pleethi sõnul palkab Taxify parimad inimesed ja hoiab end sel kombel efektiivsena. „Nairobis on meil 7 inimest, Uberil 42. See juba näitab, et me oleme mitmeid kordi efektiivsemad,“ ütles Pleeth.
    Samuti on Pleethi sõnul Taxifyl konkurendist enam tähelepanu pöörata sellele, et kliente ja juhte koheldakse õiglaselt. Näiteks Londonis on plaanis pakkuda esimesel kuul 50protsendilist hinnaalandust. Ühtlasi kavatsetakse püsivalt Uberi teenusest odavam olla. Veel pole teada kui palju, kuid Pleeth pakkus, et ehk 10 protsendi võrra.
    Praegu suhtleb Taxify palju linnaametiga ja transpordiametiga, seletab neile oma visiooni. Selle kõrvalt uuritakse järgmisi Suurbritannia linnu: Manchester, Birmingham. "Kui me ei suuda esimesena Londonis alustada, siis ehk Manchesteris. Ja on väga tähtis, et me uuriks juba, kuidas seda teha,“ lausus Pleeth.
    Väiksemates linnades on Pleethi sõnul asjad lihtsamad, ka võimud lubasid vastuse 6 nädala jooksul anda. Päriselt tegutsemiseks on siiski vaja veel kontoreid, samuti on turg võrreldes Londoniga palju väiksem: Birminghamis on 1,2 miljonit inimest, Londonis 13 miljonit.
    Tema sõnul on Taxify jaoks huvitav enamik Euroopast ja kui regulatsioon võimaldab, tahaks minna veel paljudesse linnadesse. "Pariis oli esimene, siis tuli Lissabon, nüüd oleme Sidneys, Melbourne’is ja alustame veel mõnes Euroopa linnas," ütles ta.
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.