• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,66
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,66
  • 30.04.18, 12:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Simson lubab sõidu eest ka piletit küsida

Majandusminister Kadri Simson ei kehtesta üleriigilist tasuta ühistransporti, vaid laseb omavalitsustel ise otsustada, kas piletiraha kogutakse või mitte. Hinnale seab minister siiski ülempiiri.
Kadri Simson Keskerakonna kongressil.
  • Kadri Simson Keskerakonna kongressil.
  • Foto: Andres Haabu
Majandus- ja taristuminister Kadri Simson allkirjastas täna piletihinnamääruse, mis asendab seniseid maavanemate korraldusi, millega sätestati maakondliku bussitranspordi piletihinnad. Ministri määrus paneb paika vahemiku, mille raames võib maanteeamet maakondades bussiliinidel hinna kehtestada, teatas ministeerium.
Vahemik ulatub nullist senise kõrgeima maakondades kehtinud piletihinnani, ent hinnatõusu see kaasa ei too. Kuna riigieelarves on ette nähtud vahendid piletitulu täies mahus kompenseerimiseks, siis ei tohi maanteeameti kehtestatav sõidukilomeetri hind ja piletihind olla kõrgem kui seni konkreetses maakonnas kehtinu, selgitas majandusministeerium.
Simson märkis pressiteates, et kohalikel ühistranspordikeskustel on olemas vahendid tasuta sõidu pakkumiseks. "Täna allkirjastatud määrus, milles on paika pandud kõrgeim võimalik piletihind, näitab aga seda, et keskustel on võimalus jätkata ka senise süsteemiga ehk küsida sõidu eest endiselt piletit," ütles minister.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Selline võimalus tehti koostöös maanteeameti ja ühistranspordikeskustega, kellega suheldes jäi Simsoni sõnul kõlama, et leidub keskusi, kes soovivad jätkata tänase süsteemiga. "Me soovime neile pakkuda valikuvõimalust ja langetada otsuseid lähtuvalt enda piirkonna vajadustest," ütles ta. Siiski rõhutas minister, et eesmärk on ikkagi tuua maale tasuta sõit ning priipiletist loobumist tuleb ühistranspordikeskustel maanteeametile põhjendada.
Eelmisel aastal doteeris riik maakondlikke bussiliine 21,7 miljoniga, millele tuli juurde 11,4 miljonit piletitulu ning lisaks 3,2 miljonit omavalitsuste makstud toetust. Sel aastal on riigieelarvest toetuseks ette nähtud aga 34,8 miljonit eurot, millele tuleb esimesel poolaastal juurde ka mõnevõrra piletitulu ning omavalitsuste toetust. Kokku on 2018. aasta 1. juulist eraldatud tasuta sõidu tagamiseks 42,1 miljonit eurot.
Lisaks priisõidu tagamiseks mõeldud vahenditele annab riik kohalikele keskustele raha ka liinide tihendamiseks. Seda saavad kõik, hoolimata sellest, kas piirkond rakendab tasuta sõitu või mitte.
Kommertsliine ei mõjuta
Majandusministeeriumist kinnitati, et uus määrus puudutab üksnes avaliku teenindamise lepingu alusel teenindatavaid maakonna- ja kaugliine. Kõik kommertsliinid ning kohalike omavalitsuste korraldatavad liinid, näiteks näiteks Tallinna või Tartu linnaliinid jäävad määruse regulatsiooni alt välja.
Uue määruse järgi on avaliku teenindamise lepingu alusel tehtava liiniveo sõidukilomeetri kõrgeim hind 6,39 senti kilomeetri kohta. Kõrgeim pileti hind maakonnaliinil on 3,7 eurot ning kaugliinil 11,1 eurot.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele