BonBoni pesufirma kavatseb börsile tulla

BonBon Lingerie tegevjuht Jana Pikkur  Foto: Andras Kralla
Jaga lugu:

Eesti pesubränd Bonbon Lingerie OÜ on elavnenud ja jõud mobiliseerinud, siht on paari aasta pärast börsile tulla.

Kaks aastat tagasi omandas ettevõttest 70% strateegiline investor Wellman, endistel suuromanikel perekond Raudverel on Adepte OÜ kaudu osalus 30 protsenti. Jaanuari keskpaigas loksus lõpuks paika uus meeskond. Tegevjuhi ülesandeid täidab Jana Pikkur, kommunikatsiooni- ja turundusjuht on Triin Randloo. Hetkel on disainer Mirjam Mäeotsa, kuid Randloo sõnul saadakse endiselt hästi läbi ka asutaja Tiiu Roosmaga.

„Suurt brändi saab teha ainult suurte inimeste ja korralike süsteemsete protsessidega,“ ütles Wellmani juht Ivo Tahk. Tema sõnul on BonBon Eestis ülitugev. „See omab väga selget võimekust ka eksporditurgudel,“ ütles Tahk. „Kuna liigume ülesmäge, siis kasvavate müügi- ning tootmismahtude juures on meil plaanis ka paari aasta jooksul muutuda avalikuks, börsil noteeritud ettevõtteks,“ ütles Tahk.

Tuleb jõuda kasumisse

Koos uue juhtkonnaga laienesid ka BonBoni tootmis- ja laoruumid. Vanalt omanikult tulid kaasa kõik masinad.
Koos uue juhtkonnaga laienesid ka BonBoni tootmis- ja laoruumid. Vanalt omanikult tulid kaasa kõik masinad.  

Investeerimispank, kes liidab endaga erinevaid kõrge ekspordipotentsiaaliga ettevõtteid.

Uue tegevjuhi Jana Pikkuri sõnul on Raudvered nüüd vaid vaiksed osanikud, kes aitavad know-how’ga. „Küsime nendelt nõu ekspordi, tarnete ja muu välisturgudel eduks vajaliku kohta,“ selgitas Pikkur.

Gregor Raudvere loodab, et uue juhtkonna eestvedamisel hakkab ettevõte teenima kasumit. „Lisaks tegeleme aktiivselt võlglastega, siis saab edasi kustutada ka Gemhilli võlgnevusi,“ sõnas Adepte juhatuse liige. 2012. aastal emiteeris kaubamärki BonBon Lingerie kasutanud AS Gemhill poole miljoni euro eest võlakirju, makstes intressi 8% aastas.

Bonboni kommunikatsiooni ja rahvusvahelise turunduse uus tegevjuht Triin Randloo tõi välja kaks lähemat eesmärki: tõusta tuhast Eesti turul ja siseneda Aasia turule.

Ekspordisihtidena nimetas Randloo Singapuri ja Indoneesia turge. „Stardipunkt on Singapur, kus oleme premium kaubamajas tugevalt kanda kinnitanud. Turunõudlust on ja partnerid, kellega jätkata samuti olemas“ kinnitas ta. Euroopas alustatakse müügiga 30. mail Taanis. Samuti rihitakse Saksamaa turgu, kus edasimüügiga tegelevad agendid. Kolmas suund on Venemaa.

Tahk soovib koos värske meeskonnaga teha BonBonist enda sõnul esimese tõelise Eesti brändi, mille toode valmib täielikult kodumaal, disainist tootmiseni. „Mitte sellise blää-blää Eesti brändi, mis toodab kusagil Aasias lapstööjõudu kasutades ja kleebib endale külge silte Euroopast ja Eestist,“ ütles ta. Tema sõnul ei saa premium bränd olla toodetud Aasias allhanget kasutades.

Bon Lingerie OÜ

Müügitulu 2016: 184 091 EURÄrikasum(kahjum) 2016: - 49 867 EURTöötajaid 2016: 33Omanikud 2018: Wellman (70%), Adepte (30%)Allikas: Äripäeva infopank

Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt