• OMX Baltic0,14%291,77
  • OMX Riga0,46%915,23
  • OMX Tallinn0,18%1 909,45
  • OMX Vilnius−0,14%1 258,75
  • S&P 5000,15%6 781,39
  • DOW 300,18%47 167,8
  • Nasdaq 0,21%23 397,92
  • FTSE 1000,48%9 761,62
  • Nikkei 225−2,5%50 212,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,13
  • EUR/RUB0,00%93,43
  • OMX Baltic0,14%291,77
  • OMX Riga0,46%915,23
  • OMX Tallinn0,18%1 909,45
  • OMX Vilnius−0,14%1 258,75
  • S&P 5000,15%6 781,39
  • DOW 300,18%47 167,8
  • Nasdaq 0,21%23 397,92
  • FTSE 1000,48%9 761,62
  • Nikkei 225−2,5%50 212,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,13
  • EUR/RUB0,00%93,43
  • 12.06.18, 11:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mercedes jäi petutarkvaraga vahele

Saksamaa käskis Daimleril tagasi kutsuda 238 000 sõidukit, peamiselt Mercedes-Benzid, millele on paigaldatud tarkvara, mis aitab näita diiselmootori heitmeid tegelikust väiksemana.
Mercedes-Benz.
  • Mercedes-Benz.
  • Foto: Reuters/Scanpix
Lisaks Volkswagenile ja teistele tootjatele on skandaal jõudnud nüüd ka Mercedesteni, Reutersi analüütikute hinnangul võib see tootjale maksma minna kuni 100 miljonit eurot. Samas ei ole tõendeid sellest, et tarkvara oleks „tahtlikult“ kavandatud heitmeteste petma, mis tõttu suuremat kahju pole oodata.
Tegemist on peamiselt Mercedes-Benzi diiselmootoriga C-klassi ja Vito mudelitega. Saksamaa transpordiministeeriumi hinnangul on Euroopas kuni 774 000 sellise probleemiga sõidukit, kuid ministeeriumi jõud hakkab peale ainult Saksamaal liiklevatele sõidukitele.
Daimler lubas teha ametivõimudega koostööd ning kinnitas, et on leidnud viisi kuidas tarkvara uuendada nii, et probleem laheneb. Tarkvara päritolu kohta tuleb eraldi uurimine.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele