Baltika uus bränd kõlab asjatundjale kui ebaõnnestunud nali

Äripäev 22. august 2018, 19:06
Baltika Kvartalis asuv kontor ning kauplus Veerenni tänaval.
https://www.aripaev.ee/storyimage/ea/20180822/NEWS/180829895/AR/0/AR-180829895.jpg

Baltika tulevane katusbränd paneb õlgu kehitama: nagu oleks tahetud nalja teha, aga pole väga hea nali välja tulnud, ütles Best Marketing Internationali asutaja ja juht Hando Sinisalu.

Eesti moemaja Baltika teatas täna, et toob turule uue brändi nimega Vérenni, mis koondab multibrändipoed ja e-poe ning neelab Mosaici ja Bastioni kaubamärgid. Jätkatakse Montoni, Ivo Nikkolo ja Baltmani brändidega.

Best Marketing Internationali asutaja ja juht Hando Sinisalu sõnul on Baltika otsus brände konsolideerida iseenesest tark, sest on lootust, et ettevõte saab sellest tugevamaks. "Iga bränd vajab hoolitsemist, aga kui brände on palju ja ressurssi on vähe - ja Baltikal on kogu aeg see häda olnud, et raha on vähe - siis killustub ressurss paljude brändide vahel, mis on väikesed ja mille eest on liiga vähe hoolitsetud. Tarbijad ei saa siis aru, mille eest see bränd seisab, mis nende väärtused on," selgitas ta.

Paraku ei kõla uus nimi tema sõnul Eesti oludes väga tõsiseltvõetavalt, kuigi Baltika jaoks on koduturg oluline.

"Kui suvalisele välismaa inimesele seda nime näidata, tekib kindlasti seos Itaaliaga. Hiina on täis neid Itaalia nimedega brände. Kui sa oled Eesti bränd, disainid Eestis ja arendad Eestis, peaks olema uhke oma päritolu üle, mitte näida keegi, kes sa ei ole. See nimi ei kõla autentselt, aga brändi juures on autentsus oluline. Noorem sihtrühm ei usu õõnsalt ja võltsilt kõlavaid lubadusi, nende jaoks on tähtis tõde. Kui bränd üritab olla midagi muud, kirjutada märgi alla Milano või Paris, kuigi tegelikult toodetakse Tallinnas või Hongkongis, siis uue põlvkonna tarbijale see ei meeldi. Samas asuvad nad Veerenni tänaval ja see on ju eestipärane," rääkis Sinisalu.

"Vérenni on selline naljakas bränd, pigem sobiks mingile mässulisemale, trendikamale sihtrühmale. Mind paneb see õlgu kehitama: nagu oleks tahetud nalja teha, aga pole väga hea nali välja tulnud," ütles ta.

Sinisalu nentis lõpetuseks, et samas võib olla, et Baltika tegi korralikud fookusgrupi uuringud, mis näitavad midagi muud, kui ütleb ühe asjatundja esmamulje.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
22. August 2018, 19:06

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing