Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Baltika uus bränd kõlab asjatundjale kui ebaõnnestunud nali
Baltika tulevane katusbränd paneb õlgu kehitama: nagu oleks tahetud nalja teha, aga pole väga hea nali välja tulnud, ütles Best Marketing Internationali asutaja ja juht Hando Sinisalu.
Eesti moemaja Baltika teatas täna, et toob turule uue brändi nimega Vérenni, mis koondab multibrändipoed ja e-poe ning neelab Mosaici ja Bastioni kaubamärgid. Jätkatakse Montoni, Ivo Nikkolo ja Baltmani brändidega.
Best Marketing Internationali asutaja ja juht Hando Sinisalu sõnul on Baltika otsus brände konsolideerida iseenesest tark, sest on lootust, et ettevõte saab sellest tugevamaks. "Iga bränd vajab hoolitsemist, aga kui brände on palju ja ressurssi on vähe - ja Baltikal on kogu aeg see häda olnud, et raha on vähe - siis killustub ressurss paljude brändide vahel, mis on väikesed ja mille eest on liiga vähe hoolitsetud. Tarbijad ei saa siis aru, mille eest see bränd seisab, mis nende väärtused on," selgitas ta.
Baltikal oli omal ajal Vene turule suunatud kaubamärk “Carlo Verenni”, mida väidetavalt kasutati peaasjalikult sellepärast, et varjata, kuskohast toode pärit on ning kõlada n-ö välismaisemalt.
Paraku ei kõla uus nimi tema sõnul Eesti oludes väga tõsiseltvõetavalt, kuigi Baltika jaoks on koduturg oluline.
"Kui suvalisele välismaa inimesele seda nime näidata, tekib kindlasti seos Itaaliaga. Hiina on täis neid Itaalia nimedega brände. Kui sa oled Eesti bränd, disainid Eestis ja arendad Eestis, peaks olema uhke oma päritolu üle, mitte näida keegi, kes sa ei ole. See nimi ei kõla autentselt, aga brändi juures on autentsus oluline. Noorem sihtrühm ei usu õõnsalt ja võltsilt kõlavaid lubadusi, nende jaoks on tähtis tõde. Kui bränd üritab olla midagi muud, kirjutada märgi alla Milano või Paris, kuigi tegelikult toodetakse Tallinnas või Hongkongis, siis uue põlvkonna tarbijale see ei meeldi. Samas asuvad nad Veerenni tänaval ja see on ju eestipärane," rääkis Sinisalu.
"Vérenni on selline naljakas bränd, pigem sobiks mingile mässulisemale, trendikamale sihtrühmale. Mind paneb see õlgu kehitama: nagu oleks tahetud nalja teha, aga pole väga hea nali välja tulnud," ütles ta.
Sinisalu nentis lõpetuseks, et samas võib olla, et Baltika tegi korralikud fookusgrupi uuringud, mis näitavad midagi muud, kui ütleb ühe asjatundja esmamulje.
Baltika nõukogu kinnitas ettevõtte täpsusustatud tegevusplaani uue strateegia elluviimiseks. Plaan koosneb kokku 16 projektist, millest olulisemad keskenduvad kolmele valdkonnale – rahvusvahelistumine, digitaliseerimine ja kliendikesksus. Lisaks on kavas turule tuua uus katusbränd, mille nimeks saab Vérenni. Kava kohta saab lugeda lähemalt
SIIT artiklist.
Äripäeval ei õnnestunud täna saada Baltika käest täpsemaid vastuseid küsimustele uue kava ja brändi nime kohta.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.