Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Porto Franco läheb maksma oodatust rohkem

    Tallinna sadama-alale tuleva Porto Franco arenduse kogumaksumus on 190 miljonit eurot ja enam kui poolt sellest rahastavad pangad, rääkis homme nurgakivi saava Eesti suurima ehitustandri juht Rauno Teder Äripäeva raadio hommikuprogrammis.

    “Pinge on suur ja unetuid öid on olnud nii minul kui kogu meeskonnal. Oleme näinud roppu vaeva, et jõuaksime siia, kus me täna oleme,” lausus Teder vahetult enne tähtsat sündmust.
    Kui varem on räägitud, et arendus maksab umbes 160 miljonit eurot, siis Tederi kinnitusel on summa märgatavalt suurem. “Arendusprojekti kogumaksumus koos maa ja iga viimse kui A4 paberiga on natuke alla 190 miljoni euro,” lausus Teder.
    Pensionifondid jäid välja
    Juhi sõnul on projekti finantseerimiseks tehtud koostööd nii Eesti kui välismaiste pankadega ja jõutud lahenduseni, et arendust finantseerib pankade konsortsium. Kuigi leping pole veel allkirjastatud, moodustab pankade osa Tederi kinnitusel veidi üle poole projekti maksumusest.
    Kui mõni aeg tagasi oli juttu, et arendusse panustavad ka Eesti pensionifondid, siis tänaseks on sellest loobutud. “Eks põhjus on suhteliselt lihtne – pensionäride rahaga ei saa võtta nii palju riske, kui kinnisvaraarendus endas kätkeb,” märkis Teder. “Küll on aga mitmed pensionifondid öelnud, et kui me jõuame nii-öelda kinnise karbi staadiumi ehk juba rahavoo staadiumi, siis on nad kindlasti huvitatud projekti sisenemisest,” lisas ta.
    Kuula intervjuud Rauno Tederiga alates 34:58.
    Projekti tasuvust saab Tederi sõnul hinnata mitmel erineval moel, kuid selle sisemine tasuvuslävi (IRR, Internal Rate of Return – toim.) võiks tema sõnul olla üle 20%.
    Kortereid ei tule
    Porto Francos on kokku 150 000 m² brutopinda, millest kaubanduspind moodustab 33 000 m², hotell 8500 m² ja kontorid 25 000 m². Kortereid sinna Tederi sõnul teadlikult ei rajatud. “Porto Franco kontseptsioon on olnud algusest peale teenida investoritele pikaajalist tootlust. Otsustasime kohe ära, et me ei müü sealt mitte ühtegi ruutmeetrit kolmandatele isikutele,” põhjendas Teder. Lisaks on Tederi kinnitusel tegemist rendikinnisvara projektiga ja ärikinnisvara on tema hinnangul elukondlikust kinnisvarast parema tootlusega.
    Tallinna ärikinnisvara turul Teder ülepakkumist ei näe. Porto Franco eeliseks peab ta nii asukohta, piisavaid parkimiskohti kui ka lahtikäivaid aknaid ja sisehoove. Ka kaubanduspindadele on Tederi sõnul juba tahtjaid, kuid nende nimesid ta veel avalikustama ei soostunud.
    Porto Franco äri-ja vabaajakeskuse projekteerimis-ja betoonitööd tegid Nordecon Betoon OÜ ja Kontek Int AS. Lepingu maksumus oli 31 miljonit eurot pluss käibemaks. Vaata galeriid ehitustöödest siin.
  • Hetkel kuum
Peaasi, et silm säraks ja pirn põleks
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.