• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 14.11.18, 15:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

TS Laevad vaagivad palgaleppe nimel koondamist

Väinamere parvlaevaliiklust korraldava TS Laevad OÜ juhtkond andis oktoobri lõpul laevade juhtkondadele teada, et tekimeeste palganõudmistele vastutulemiseks on üks võimalus parvlaevadel mehaanikute arvu vähendamine, kirjutab Saarte Hääl.
Ametiühing peab koondamisega ähvardamist tüli õhutamiseks
  • Ametiühing peab koondamisega ähvardamist tüli õhutamiseks
  • Foto: Postimees/Scanpix
25. oktoobril kohtusid Tõllu peal laevade kaptenid ja TS Laevade juhtkond, et arutada võimalusi palgafondi kokkuhoiuks ja tekimeeste palkade tõstmiseks. Väidetavalt oli parvlaeva Tiiu kapteni Guldar Kivro ettepanek tõmmata koomale laevamehaanikute poole pealt.
TS Laevade juhatuse liige Pille Kauber ei soovinud Saarte Häälele lepitusprotsessi ajal kommentaare anda, et mitte hiljem saada süüdistust protsessi mõjutamises.
Palgavaidluse teine pool, meremeeste ametiühing (EMSA) leiab Äripäevale antud kommentaaris, et sellise käitumisega õhutab tööandja tüli ja käitub lepitusprotsessi kontekstis vastutustundetult. Lisaks koondamisähvardustele asuti EMSA juhi Jüri Lemberi sõnul ka mehi solgutama ühelt laevalt teisele, mis miskipärast juhtus täpselt samal ajal, kui võeti üles töötüli.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Kas siis siiamaani on raisatud ettevõtte raha selleks, et laeval muidumehi hoida?" jääb Lemberile arusaamatuks. Tema sõnul on TS Laevadel juba praegu probleeme seaduslikust tööaja korraldusest kinnipidamisega.
"Mehed töötavad peaaegu iga kuu vähemalt 22 tundi rohkem, kui kuu normtööaeg ette näeb (st 8 tundi korda tööpäevade arv kalendrikuus). Ega siis tööd peale koondamist laeval vähemaks ei jää. Keegi peab selle ära tegema ja suure tõenäosusega peab saama oma ületundide eest sellisel juhul 1,5kordse tasu," kommenteeris ta.
TS Laevad ja EMSA ei jõudnud kokkuleppele palgatõusus. Praeguseks riikliku lepitaja juurde jõudnud palgatüli sai alguse sellest, et EMSA tahtis TS Laevade madruste palga viia teiste sektori ettevõtete palgatasemele lähemale. TS Laevad ei soovi end rahvusvaheliste laevafirmadega võrrelda ja pidas suurt palgatõusu riigiga seotud pikaajalise lepingu tõttu võimatuks. EMSA küsis madrustele 84 euro suurust palgatõusu kuus, TS Laevad pakkus 14 eurot.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele