Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Meremehed ja TS Laevad vaidlevad kajastuse üle

    Tallinna Sadama tütarfirma ja meremeeste ametiühing jätkavad kollektiivleppe arutelusid riikliku lepitaja juuresFoto: PM/Scanpix

    Eelmisel kolmapäeval lahvatanud töötüli Tallinna Sadama praamiveo tütarettevõtte ja meremeeste ametiühingu vahel päädis vaidlusega ajakirjanduses avaldatu üle.

    Töötüliga riikliku lepitaja poole pöördunud TS Laevade avalikud kommentaarid panid meremeeste ametiühingu (EMSA) kohtuga ähvardama: kui faktiväiteid ümber ei lükata, siis pöördume kohtusse.
    Ametiühingujuht Jüri Lember ise valib hoolikalt sõnu, 2015. aastal toimunud kohtuskäik Transiidikeskusega näitas, et töötüli ajal tasub avaldustega ettevaatlik olla, siis tuli EMSA-l ka öeldut hiljem ajakirjanduses ümber lükata.
    Esimese hooga nõudis EMSA, et tööandja taganeks Äripäevas ja ERRis öeldust. Teisipäeval rääkis Lember, et asju kogunes veel ja valmistatakse ette jätku. Ka Saarte Häälele ja Meie Maale antud kommentaarid sisaldasid tema sõnul ebaõigeid väiteid.
    Küsimusele, kas EMSA kavatsebki kohtusse pöörduda, vastab Lember, et nad veel vaatavad, kuidas teine osapool käitub. „Meil on kohtus käimisega pikad kogemused, aga nii ka ei saa, kui avalikult avaldatakse vigaseid faktiväiteid. Ennekõike oli see suunatud korrale kutsumisele, aga kui teine pool käitumist ei muuda, siis mis meil üle jääb,“ märgib ta.
    Riigile kuuluva ja börsil noteeritud Tallinna Sadama saartevahelist praamiliiklust juhtiva TS Laevade kommentaar toimunule on rahulik ja süüdistusi tõrjuv. „Ettevõtte poolt meedias antud kommentaarid on tõenduspõhised. Oleme teinud EMSA-le ettepaneku arutada poolte seisukohti EMSA poolt tõstatatud küsimustes riikliku lepitaja juures koos ülejäänud kollektiivlepingut puudutavaga,“ ütleb ettevõtte juht Jaak Kaabel.
    Praamifirma lisab, et riikliku lepitaja menetluse ajal meedias enam sõna võtta ei soovita, et mitte protsessi mõjutada ega anda teisele poole põhjust mõjutamises süüdistada.
    Lembergi kinnitab, et ennekõike tahetakse jõuda kokkuleppele kollektiivlepingus. „Aeg jookseb, aastalõpp läheneb, uuest aastast tahavad kõik uue hooga tööle asuda, siis võiks ju ka palgatõusus kindel olla,“ lisab ta.
    TS Laevad ja EMSA ei jõudnud kokkuleppele palgatõusus. EMSA tahab TS Laevade madruste palga viia teiste sektori ettevõtete palgatasemele lähemale. TS Laevad ei soovi end rahvusvaheliste laevafirmadega võrrelda ja peab suurt palgatõusu riigiga seotud pikaajalise lepingu tõttu võimatuks. EMSA küsis madrustele 84 euro suurust palgatõusu, TS Laevad pakkus 14 eurot.
    Lepitaja ootab viimaseid dokumente
    Riiklik lepitaja Meelis Virkebau ütles, et ootab veel TS Laevadelt lepitusmenetluseks vajalikku dokumentatsiooni, mis seni on laekunud osaliselt. EMSAga on tal kavas kohtuda novembri alguses ja TS Laevadega novembri keskel. Lepituskoosolek mõlema osapoolega jääb ilmselt novembri teise poolde.

    Palume TS Laevade juhtkonnalt avalikku vabandust tegelikkust moonutava ja pahatahtliku faktiväite avaldamise eest ning näidatud fraaside ümberlükkamist samas väljaandes oma kulu ja kirjadega 3 tööpäeva jooksul:

    1. Ajaleht Äripäev, 18.10.2018, lk.5, pealkiri „Kaabel: EMSA tahtis palgatõusu ainult omadele“

    ja samas fraas „ametiühingu nõudmised olid põhjendamatud ning oleks puudutanud ainult EMSA liikmeid“.

    2. fraas „ametiühing oli tahtnud palkasid korrigeerida varasemate aastate inflatsiooni võrra“.

    3. fraas „EMSA usaldusisik ei olnud valitud, vaid ametiühingu nimetatud, ning seda, et EMSA tahtis järgmise, tulevase kollektiivlepingu läbirääkimised avada kohe pärast käimasolevate läbirääkimiste käigus kollektiivlepingule alla kirjutamist.“

    4. fraas „Brutotöötasu algab parvlaevadel Eesti keskmisest palgast...“

  • Hetkel kuum
Seotud lood

Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.