Black Friday Amazoni logistikakeskuses Suurbritannias.Foto: Reuters/Scanpix
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Musta reede nakkus on jõudnud Euroopasse
Musta reede poodlemishullus on tänu e-kaubandusele USAst levinud ka Euroopasse, kirjutab CNBC.
Ajalooliselt on olnud see USAs päev, mil inimesed pärast tänupüha poodidesse allahinnatud kaupu jooksevad ostma. See on sündmus, millega on viimasel ajal aina rohkem kaasa läinud ka teiste riikide ettevõtted üle maailma.
Näiteks Londonis asuvas Tilbury logistikakeskuses laotakse riiulid enne poodlemispäeva pungil täis – olgu selleks veefiltrid või uusimad Lego mänguasjad. Amazon teatas, et oli reede keskpäevaks müünud Suurbritannias rekordiliselt suures mahus. Keskööst peale on ettevõte müünud 60 000 ilutoodet ning 100 000 mänguasja.
„Me valmistusime selleks. Teadsime, et see tuleb üks toimekamaid päevi aastas,“ ütles Amazoni Suurbritannia piirkondlike tegevuste juht Jonatan Gal.
Töötajaid palgatakse juurde
Selle aasta pühadehooajaks palkas Amazon Suurbritannias 20 000 lisatöötajat. Gali sõnul teeb Amazon tööd terve aasta vältel, et poodlemisperioodil sujuks kõik hästi. „Teame, et meie kliendid tahavad tooteid kätte saada aina kiiremini,“ rääkis ta.
Hiljuti avaldas uuringufirma eMarketer raporti, milles kirjutati, et Suurbritannia ja Põhjamaade inimesed on musta reede traditsiooni üle võtnud kõige innukamalt.
„On märke, et musta reede hullus hakkab USAs raugema, aga Euroopas on huvi selle vastu suur,“ kirjutati raportis.
Musta reede levikut toetab e-kaubandus
E-kaubanduse üks eelistest on see, et inimesed ei pea allahindlustest osasaamiseks vaba päeva võtma ja poodidesse kohale minema. Konsultatsioonifirma PwC avaldas oktoobris uuringu, millest selgus, et britid kulutavad musta reede ja küberesmaspäeva (Cyber Monday) vahelisel perioodil keskmiselt 234 naela (264 eurot). Niinimetatud küberesmaspäev on sellel aastal 26. novembril.
Must reede kogub populaarsust ka Prantsusmaal. Tehnoloogiafirma Adobe prognoosib, et 48 protsenti Prantsusmaa klientidest sooritab oma ostu just sellel nädalavahetusel. Hullus on levinud ka Itaaliasse, Hispaaniasse ja Saksamaale.
Mõned on kasutanud musta reedet ka selleks, et teha Amazoni-vastast kampaaniat – nende sõnul on ettevõtte töökeskkond logistikakeskustes ebainimlik. Suurbritannia ametiühing GMB plaanib täna korraldada mitmeid protseste üle riigi. Samasuguseid üritusi plaanitakse ka Hispaanias ja Itaalias.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.