Luminor teatas, et keskendub teenuste pakkumisel eelkõige Balti turule.Foto: Andras Kralla
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
E-residendid jälle hädas: Luminor suleb kontosid
Kui aasta alguses tekitas korraliku tormi suurpankade otsus massiliselt e-residentide kontosid sulgema asuda, siis nüüd on ka Eesti üks nooremaid pankasid Luminor saatnud välja teavitused 1. jaanuarist kontode sulgemise kohta, kirjutab Eesti Päevaleht.
Möödunud nädala neljapäeval kurtis üks välismaalasest ettevõtja Facebooki grupis „Estonian e-Residents”, kuidas Luminori pank saatis tema e-residentidest klientidele, kes ei ole Eesti kodanikud, teated, et sulgeb uuest aastast nende pangakontod.
See tõstatas grupis pika arutelu, miks Eesti e-residentsuse programm ei võta midagi ette, et leida lahendus probleemile, mis sai palju avalikkuse tähelepanu juba selle aasta märtsis.
Luminori rahapesu tõkestamise juht Hannes Oja ütles, et rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seadusest tulenevalt on pankadel kohustus ajakohastada kõikide klientide andmeid. „Kui klient jätab siiski järjepidevalt andmed uuendamata või ei suuda tõendada oma äritegevusega seotud tehingute päritolu ja rahade liikumist, siis oleme kohustatud lõpetama kliendisuhte,” rääkis Oja.
Äripäevas
rääkisid esmaspäeval oma loo kolm ettevõtjai, kes on rahapesu tõkestamise karmide reeglite tõttu ettevõttele pangakonto avamisega hätta sattunud. Kaks neist olid eestlased, üks prantslane.
„Juba eos arvatakse, et oleme rahapesijad,“ tõdes anonüümseks jääda soovinud Eesti ettevõtja, kui meenutas, kuidas pidid pankadele alustava firma kohta näitama, kust tuleb äripartneritega äri ajades raha, kust riigist ja kelle käest kavatsetakse saada investeeringud.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.