Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Millised reeglid karmistuvad Euroopa teedel?

    Teekasutustasu tõuseb Saksamaal ja Ungaris.Foto: Trucksfoto

    Algaval aastal on oodata hulka muudatusi Euroopa riikide seadustes, mis puudutavad maanteetransporti. Logistikauudised toob meediainfo põhjal esile olulisemad neist.

    Saksamaa
    Tõuseb tunnipalk. Alates jaanuarist 2019 tõuseb minimaalse bruto tunnipalga tariif 9,19 euroni tunnis, aastal 2020 jõuab see summa 9,34 euroni tunnis. Kas ja kui palju aitab see lahendada riigi transpordisektori tööjõupuuduse probleemi, näitab aeg, kuid kabotaažvedude tegemisel peavad selle tõsiasjaga arvestama ka meie autovedajad.
    Saksamaa tööjõupuuduse probleemi on siiani leevendatud välisriikide juhtide abil, eeskätt Poola, Rumeenia, Bulgaaria, Horvaatia, Tšehhi ja Ungari kodanike kaasamisel. Sama probleemiga seisavad silmitsi ka teised riigid, näiteks Austrias keelduvad juba vedajad juhtide puudumise tõttu tellimuste vastuvõtmisest ning annavad need teiste riikide transpordiettevõtetele. Sama toimub Hispaanias, kus turgu “ründavad” Rumeenia, Bulgaaria ja Leedu transpordiettevõtted.
    Vanemate sõidukite liiklust piiratakse. Kaks suuremat Saksa linna – Köln ja Bonn – plaanivad tuleval aastal hakata jõulisemalt piirama vanemate diiselmootoriga autode liikumist. Lisaks lubatakse alates 1. juulist 2019 maanteel A40 Bochumi ja Mülheimi vahel liikuda üksnes Euro 5 ja alates septembrist ainult Euro 6 diiselmootoriga sõidukitel.
    Teekasutustasu tõuseb. Üks kõige olulisem Saksamaad puudutav uudis. Vedajad peavad pöörama tähelepanu asjaolule, et sama seadus kohustab OBU seadmete kasutajatel märkima ära sõiduki kaalukategooria info. Kui selle mass ületab 18 tonni, tuleb näidata ära telgede arv. Kui kontrollimisel selgub, et see info on sisestamata, võib oodata selle eest kopsakas trahv.

    Pane tähele

    Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu annab põhjaliku ülevaate Euroopa liikuvuspaketi viimastest arengusuundadest 23. jaanuaril toimuval Autovedajate Aastakonverentsil.

    Ungari
    Tõstab maanteemaksu. Ka Ungari valitsus otsustas suurendada maanteemaksu alates 1. jaanuarist 2019. Eriti puudutab see vanemaid, Euro 3 ja Euro 4 standardile vastavaid sõidukeid, kus telgede arv on enam kui 4. Sellistele sõidukitele kasvab teemaks enam kui 30 protsendi võrra. Euro 5 ja Euro 6 veokid (kuni nelja teljega) peavad maksma 12,5 protsenti rohkem kui seni.
    Hispaania
    Suurendab trahve ja piirab kiirust. Hispaanias tõusevad alates 2. jaanuarist 2019 trahvid mobiiltelefoni kasutamise eest sõidu ajal. Trahvi suuruseks saab 200 eurot + 6 karistuspunkti. Lisaks on Hispaania teedel uusi piirkondi, kus sõidukiirused on piiratud 80 km/h kahe sõidurajaga teedel ja kuni 100 km/h eraldatud sõiduradadega teedel.
    Prantsusmaa
    Karmistab kabotaaži reegleid. Üks selle aasta peamisi sündmusi oli “kollaste vestide” streik Prantsusmaal. Pole teada, kas ja millal protestijad taanduvad, mistõttu võib ka uus aasta tuua vedajatele üksjagu ebamugavusi. Lisaks otsustas Prantsusmaa keelata kabotaažveod Euro 4 ja vanemate autodega, mille lubatud täismass on üle 40 tonni (see ei kehti rahvusvaheliste vedude puhul Prantsusmaal mahalaadimise ja transiidi puhul). Trahv kabotaažvedude reeglite rikkumise eest Prantsusmaal on aga üüratu: kuni 15 000 eurot koos võimalusega sõiduk arestida.
    Seadused ja geopoliitika suurimad takistused
    IRU viimase uuringu kohaselt usub tervelt 48 protsenti Euroopa transpordiettevõtetest, et peamine takistus nende arengule on liiga range tegevuse reguleerimine. 57 protsenti peab suurimaks ohuks aga ebastabiilset geopoliitilist olukorda. Samuti toodi esile ülemaailmsed majanduskriisid ja klientide vajaduste muutumine ajas.
    Positiivne uudis Euroopast on aga see, et Euroopa Komisjon koostas lõpuks ometi plaani turvalise parkimistaristu laiendamiseks ELi riikides. SSTPA (Safe and Secure Truck Park Area) standardile vastavate objektide laiendamiseks on kavas eraldada 178 miljonit eurot.
    Rohkem logistikateemalisi uudiseid leiad veebist logistikauudised.ee
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.