Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Millised reeglid karmistuvad Euroopa teedel?

    Teekasutustasu tõuseb Saksamaal ja Ungaris.Foto: Trucksfoto

    Algaval aastal on oodata hulka muudatusi Euroopa riikide seadustes, mis puudutavad maanteetransporti. Logistikauudised toob meediainfo põhjal esile olulisemad neist.

    Saksamaa
    Tõuseb tunnipalk. Alates jaanuarist 2019 tõuseb minimaalse bruto tunnipalga tariif 9,19 euroni tunnis, aastal 2020 jõuab see summa 9,34 euroni tunnis. Kas ja kui palju aitab see lahendada riigi transpordisektori tööjõupuuduse probleemi, näitab aeg, kuid kabotaažvedude tegemisel peavad selle tõsiasjaga arvestama ka meie autovedajad.
    Saksamaa tööjõupuuduse probleemi on siiani leevendatud välisriikide juhtide abil, eeskätt Poola, Rumeenia, Bulgaaria, Horvaatia, Tšehhi ja Ungari kodanike kaasamisel. Sama probleemiga seisavad silmitsi ka teised riigid, näiteks Austrias keelduvad juba vedajad juhtide puudumise tõttu tellimuste vastuvõtmisest ning annavad need teiste riikide transpordiettevõtetele. Sama toimub Hispaanias, kus turgu “ründavad” Rumeenia, Bulgaaria ja Leedu transpordiettevõtted.
    Vanemate sõidukite liiklust piiratakse. Kaks suuremat Saksa linna – Köln ja Bonn – plaanivad tuleval aastal hakata jõulisemalt piirama vanemate diiselmootoriga autode liikumist. Lisaks lubatakse alates 1. juulist 2019 maanteel A40 Bochumi ja Mülheimi vahel liikuda üksnes Euro 5 ja alates septembrist ainult Euro 6 diiselmootoriga sõidukitel.
    Teekasutustasu tõuseb. Üks kõige olulisem Saksamaad puudutav uudis. Vedajad peavad pöörama tähelepanu asjaolule, et sama seadus kohustab OBU seadmete kasutajatel märkima ära sõiduki kaalukategooria info. Kui selle mass ületab 18 tonni, tuleb näidata ära telgede arv. Kui kontrollimisel selgub, et see info on sisestamata, võib oodata selle eest kopsakas trahv.

    Pane tähele

    Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu annab põhjaliku ülevaate Euroopa liikuvuspaketi viimastest arengusuundadest 23. jaanuaril toimuval Autovedajate Aastakonverentsil.

    Ungari
    Tõstab maanteemaksu. Ka Ungari valitsus otsustas suurendada maanteemaksu alates 1. jaanuarist 2019. Eriti puudutab see vanemaid, Euro 3 ja Euro 4 standardile vastavaid sõidukeid, kus telgede arv on enam kui 4. Sellistele sõidukitele kasvab teemaks enam kui 30 protsendi võrra. Euro 5 ja Euro 6 veokid (kuni nelja teljega) peavad maksma 12,5 protsenti rohkem kui seni.
    Hispaania
    Suurendab trahve ja piirab kiirust. Hispaanias tõusevad alates 2. jaanuarist 2019 trahvid mobiiltelefoni kasutamise eest sõidu ajal. Trahvi suuruseks saab 200 eurot + 6 karistuspunkti. Lisaks on Hispaania teedel uusi piirkondi, kus sõidukiirused on piiratud 80 km/h kahe sõidurajaga teedel ja kuni 100 km/h eraldatud sõiduradadega teedel.
    Prantsusmaa
    Karmistab kabotaaži reegleid. Üks selle aasta peamisi sündmusi oli “kollaste vestide” streik Prantsusmaal. Pole teada, kas ja millal protestijad taanduvad, mistõttu võib ka uus aasta tuua vedajatele üksjagu ebamugavusi. Lisaks otsustas Prantsusmaa keelata kabotaažveod Euro 4 ja vanemate autodega, mille lubatud täismass on üle 40 tonni (see ei kehti rahvusvaheliste vedude puhul Prantsusmaal mahalaadimise ja transiidi puhul). Trahv kabotaažvedude reeglite rikkumise eest Prantsusmaal on aga üüratu: kuni 15 000 eurot koos võimalusega sõiduk arestida.
    Seadused ja geopoliitika suurimad takistused
    IRU viimase uuringu kohaselt usub tervelt 48 protsenti Euroopa transpordiettevõtetest, et peamine takistus nende arengule on liiga range tegevuse reguleerimine. 57 protsenti peab suurimaks ohuks aga ebastabiilset geopoliitilist olukorda. Samuti toodi esile ülemaailmsed majanduskriisid ja klientide vajaduste muutumine ajas.
    Positiivne uudis Euroopast on aga see, et Euroopa Komisjon koostas lõpuks ometi plaani turvalise parkimistaristu laiendamiseks ELi riikides. SSTPA (Safe and Secure Truck Park Area) standardile vastavate objektide laiendamiseks on kavas eraldada 178 miljonit eurot.
    Rohkem logistikateemalisi uudiseid leiad veebist logistikauudised.ee
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.