Brüssel peatas täna Saksamaa Siemensi ja Prantsuse taustaga Alstomi raudteeäride ühinemise, andes uut ainest aruteludele, kas ELi karmid monopolivastased reeglid pole mitte ajast maha jäänud, saades takistuseks võistlusel Hiina riiklikult toetatud rivaalidega, kirjutas Financial Times.

- Konkurentsivolinik Margrethe Vestager täna otsust teatamas.
- Foto: Reuters/Scanpix
Euroopa Liidu konkurentsivolinik Margrethe Vestager andis täna teada vetost Siemensi ja Alstomi raudteeäri ühinemisele, mida oli ka ennustatud. Selles viidati, et tehing viiks kõrgemate hindade ja väiksema valikuni, mis vältimatult kahjustaks Euroopa reisijaid.
Vestager ütles, et Siemens ja Alstom on raudteel konkurendid. „Ilma oluliste muudatustega viiks see liitumine raudteeliikluse signaalsüsteemide kõrgemate hindadeni ja need süsteemid muutuvad järjest tähtsamaks järgmise põlvkonna ülikiirete rongide tulekuga," ütles Vestager.
Ettevõtete teatel oleks uut raudtee-ettevõtet vaja selleks, et konkureerida Hiina firmaga CRRC, kes on maailma suurim rongitootja.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Konkurentsiametnike hinnangul aga pole Hiina firma tulek Euroopa turule niipea nagunii võimalik seoses selle valdkonna rangete monopolivastaste nõuetega.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood

6% intressimäär ja kord kvartalis väljamaksed: märkida saab 17. juunini