• OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • 24.03.19, 08:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Leedut tabas saladuslik buum

Leedu automüügis torkab silma mitu anomaaliat, mille seletamisega jäävad hätta nii Eesti kui ka Leedu ekspert.
Numbrite järgi peaks Leedus Fiate kohtama iga nurga peal.
  • Numbrite järgi peaks Leedus Fiate kohtama iga nurga peal.
  • Foto: EPA
Hiljuti avaldatud statistika näitas, et automüük kasvas Leedus veebruaris aastaga pea kahekordseks: 94,5%. Lätis kerkis müük veebruaris 3,9% ja Eestis langes 8%.
Leedu automüügi pea kahekordistumise kohta polnud Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuhil Arno Sillatil kindlat teadmist, aga mõningad oletused olid.
„Leedus on terve hulk anomaalseid ja ebaselgeid nähtusi. Seal sai automüügi absoluutseks liidriks Fiat. Eestis seda marki autosid eriliselt palju ei müüda, Leedus ka varem ei müüdud, aga nüüd on müügiliider Fiat500. Seejuures on edu teise koha ees kahekordne. Nii et põhimõtteliselt peaksime Fiate kohtama seal iga nurga peal, aga midagi sellist ei ole,“ rääkis Sillat Delovõje Vedomostile.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teoreetiliselt võiks seda marki autosid osta Leedus hoogsalt laieneva autorendi jaoks. Selles valdkonnas kasutatakse Sillati sõnul aga pigem Volkswageneid ja Škodasid, Fiate juba harvem.
Ta pakkus välja, et taolise tõusu põhjuseks võib olla re-eksport. „Ma arvan, et need autod pöörduvad Euroopasse tagasi,“ ütles Sillat.
Sillat lisas, et peale Fiati suurenes Leedus eelmisel kuul kõvasti ka Jeepi müüginumber. „Varem müüdi selliseid autosid kuus 4-5, nüüd mitusada,“ ütles ta. “Muidugi võib selle taga olla ka mõni riigihange, aga Jeep pole väga selline auto, mida riigihangetega ostetakse, sellepärast arvan, et need autod liiguvad tagasi Euroopasse.“
Sillati sõnul on Eesti automüügis reekspordi osa kuskil 7 protsendi juures, aga Leedus sealse Auto Bild Lietuva peatoimetaja Vitoldas Miliuse sõnul 20-30 protsenti.
„Keegi täpselt ei tea, miks Leedus automüük sellise tempoga kasvas,“ ütles Milius Delovõje Vedomostile. „Midagi erilist pole juhtunud, kõik käib nagu alati: sõda pole, palgad üleöö kahekordseks ei kasvanud.“
Tema sõnul liigub automüük Leedus pidevalt tõusujoones – kuust kuusse, aastast aastasse.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele